Haku
Viimeisimmät aiheet
Eniten katsotut aiheet
Tule vain lähemmäksi Jeesusta hätääntynyt ihminen
Sivu 1 / 1
En voi ilman erikoista sydämeni liikutusta miettiä evankelista Luukkaan sanoja: ”Ja kaikki publikaanit ja syntiset tulivat hänen tykönsä kuulemaan häntä.” (15:1.) Kun vertaan noita sanoja fariseusten puheeseen: ”Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan” (Luuk. 15:2), niin minusta tuntuu kuin evankelista olisi tahtonut osoittaa, miten nuo vaivaiset syntiset tunkeutuivat kansan joukkoon ja yrittivät olla niin lähellä Herraa, että kuulisivat hänen puheensa. Mutta vaikuttaa myös siltä, etteivät he kuitenkaan uskaltaneet
tulla niin lähelle Jeesusta, että olisivat voineet koskettaa häntä. Vielä vähemmän he uskalsivat pyytää saada syödä hänen kanssaan.
Rakas Vapahtaja näki kuitenkin heidän sydämensä halun ja epäilemättä huusi heille: ”Tulkaa vain lähemmäksi, te publikaanit ja syntiset! Astukaa lähelle, te murheelliset, sillä minä olen tullut maailmaan julistamaan ilosanomaa nöyrille, sitomaan särjettyjä sydämiä, lohduttamaan kaikkia murheellisia (Jes. 61:1-2) ja vapahtamaan syntisiä. Älkää antako mahdottomuutenne estää itseänne."
Kun he tulivat lähemmäksi, niin rakas Herra kenties syleili ja suuteli heitä ystävällisesti ja tarjoutui sitten olemaan heidän vieraanaan, kuten hän oli tarjoutunut tulemaan Sakkeuksen kotiin: ”Tänään minun
pitää oleman sinun huoneessasi.” (Luuk. 19: 5.) Tämän näkivät nyt fariseukset, nuo suuret ulkokullatut, ja sanoivat pilkallisesti: ”Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan.” (Luuk. 15:2.)
Sokeat ihmiset eivät käsittäneet Herran Messiaan tehtävää. Missä muualla lääkärin on oltava kuin juuri sairaitten luona. Mitä muuta varten on isällä leipää kuin nälkäisiä lapsia varten. Ketä muita varten on raikas lähde kuin janoisia matkalaisia varten. Herralla on vielä tänäänkin sama mieli. Rakkaimpia hänelle ovat ne, jotka ovat sydämessään kurjimpia. Etäämpänä olevia, jotka aprikoivat, uskaltavatko he lähestyä häntä, hän puhuttelee ja sanoo heille: ”Tule vain lähemmäksi, sinä hätääntynyt! Miksi pelkäät? Minä tiedän sinun huolesi ja tuskasi. Sinun salaiset kyyneleesi ja huokauksesi eivät ole minulta salassa.
Jos sinulla on syntiä, niin minulla on vanhurskautta ja armoa. Jos sinä olet murheellinen ja arka, niin minulla on voimaa ja virkistystä. Minä tahdon virvoittaa.Täällä on lepo sielullesi.Täällä on rakkautta ja uskollisuutta täynnä oleva sydämeni. Täällä on Jumalan armon rikkaus ja iankaikkisen rakkauden lähde.”
Astukaamme siis rohkeasti esiin! Älkäämme pelätkö!
Christian Scriver
Christian Scriver
Scriver (1629-1693) oli saksalainen pappi ja hartauskirjailija, joka pyrki tuomaan armon sanoman Jeesuksesta silloisen kirkon kaavamaisiin oloihin.
jarrut- Admin
- Viestien lukumäärä : 2981
Similar topics
» Jeesus ei pakota ihmistä muuttumaan, mutta yrittääkö ihminen pakottaa Jeesusta?
» Jumalan houkka ei ole hullu
» Jukka Norvanto // Enkö koskaan tule paremmaksi+
» Venäjän hyökkäys Ukrainaan luo Ahdistuksen ajan varjoja ja samalla vie lähemmäksi Uutta maailmanjärjestystä
» Vain kuolema tuo elämän
» Jumalan houkka ei ole hullu
» Jukka Norvanto // Enkö koskaan tule paremmaksi+
» Venäjän hyökkäys Ukrainaan luo Ahdistuksen ajan varjoja ja samalla vie lähemmäksi Uutta maailmanjärjestystä
» Vain kuolema tuo elämän
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Eilen kello 7:09 am kirjoittaja vakiokalusto
» Voiko ihminen pelastua "tekemällä voitavansa"? Yksin evankeliumi herättää uskon Kristukseen
Eilen kello 7:05 am kirjoittaja vakiokalusto
» Perisynnin vaikutus, eräitä väitteitä luterilaisen syntiopetuksen pohjalta
Eilen kello 6:57 am kirjoittaja vakiokalusto
» Mikä sytyttäisi kristityn sammuneen rakkauden?
Eilen kello 6:44 am kirjoittaja vakiokalusto
» Osmo Tiililä /Kristitty matkalaisena
Ti Marras 05, 2024 9:19 am kirjoittaja Hellevi
» Raivoisa, voimakas ja yllättävä (Fierce, Strong, and Surprising) :: By Daymond Duck
Ti Marras 05, 2024 8:47 am kirjoittaja vakiokalusto
» Professori Jeffrey Sachs tuhoaa täysin lännen Ukraina-narratiivin joka on valheellinen (VIDEO)
Ma Marras 04, 2024 8:17 am kirjoittaja jarrut
» Henkien koettelu Raamatun mukaan
Su Marras 03, 2024 10:56 am kirjoittaja jarrut
» Brooks Alexander: TULEVA MAAILMANUSKONTO
Su Marras 03, 2024 10:48 am kirjoittaja jarrut