Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Israelin suurin tarve (Israel’s Greatest Need) :: By Daymond Duck
Tule vain lähemmäksi   Jeesusta hätääntynyt ihminen  EmptyTänään kello 5:26 am kirjoittaja jarrut

» Mikko Satama // Aamuhartaus maanantai 29.04.2024
Tule vain lähemmäksi   Jeesusta hätääntynyt ihminen  EmptyEilen kello 9:45 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama // Pelottava ja lohduttava Ilmestyskirja
Tule vain lähemmäksi   Jeesusta hätääntynyt ihminen  EmptyEilen kello 8:25 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama: Helluntailainen henkikasteoppi
Tule vain lähemmäksi   Jeesusta hätääntynyt ihminen  EmptyEilen kello 7:43 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama // Naispppeus ja uuden liiton seurakuntaa
Tule vain lähemmäksi   Jeesusta hätääntynyt ihminen  EmptyEilen kello 7:12 am kirjoittaja Hellevi

»  Benjamin Turkia: Tämä kirjoitus toteutui viime viikolla
Tule vain lähemmäksi   Jeesusta hätääntynyt ihminen  EmptyPe Toukokuu 03, 2024 1:20 pm kirjoittaja Rea Aalto

» Pentti Holin vierailu Aamuvieras-ohjelmassa t
Tule vain lähemmäksi   Jeesusta hätääntynyt ihminen  EmptyPe Toukokuu 03, 2024 9:17 am kirjoittaja Hellevi

» Benjamin Turkia : Omatunto
Tule vain lähemmäksi   Jeesusta hätääntynyt ihminen  EmptyPe Toukokuu 03, 2024 7:39 am kirjoittaja Hellevi

» Benjamin Turkian : Juna lähti jo
Tule vain lähemmäksi   Jeesusta hätääntynyt ihminen  EmptyTo Toukokuu 02, 2024 2:27 pm kirjoittaja Admin

Toukokuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri


Tule vain lähemmäksi Jeesusta hätääntynyt ihminen

Siirry alas

Tule vain lähemmäksi   Jeesusta hätääntynyt ihminen  Empty Tule vain lähemmäksi Jeesusta hätääntynyt ihminen

Viesti kirjoittaja jarrut Su Huhti 08, 2018 6:19 am

Tule vain lähemmäksi Jeesusta hätääntynyt ihminen

En voi ilman erikoista sydämeni liikutusta miettiä evankelista Luukkaan sanoja: ”Ja kaikki publikaanit ja syntiset tulivat hänen tykönsä kuulemaan häntä.” (15:1.) Kun vertaan noita sanoja fariseusten puheeseen: ”Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan” (Luuk. 15:2), niin minusta tuntuu kuin evankelista olisi tahtonut osoittaa, miten nuo vaivaiset syntiset tunkeutuivat kansan joukkoon ja yrittivät olla niin lähellä Herraa, että kuulisivat hänen puheensa. Mutta vaikuttaa myös siltä, etteivät he kuitenkaan uskaltaneet
tulla niin lähelle Jeesusta, että olisivat voineet koskettaa häntä. Vielä vähemmän he uskalsivat pyytää saada syödä hänen kanssaan.

Rakas Vapahtaja näki kuitenkin heidän sydämensä halun ja epäilemättä huusi heille: ”Tulkaa vain lähemmäksi, te publikaanit ja syntiset! Astukaa lähelle, te murheelliset, sillä minä olen tullut maailmaan julistamaan ilosanomaa nöyrille, sitomaan särjettyjä sydämiä, lohduttamaan kaikkia murheellisia (Jes. 61:1-2) ja vapahtamaan syntisiä. Älkää antako mahdottomuutenne estää itseänne."

Kun he tulivat lähemmäksi, niin rakas Herra kenties syleili ja suuteli heitä ystävällisesti ja tarjoutui sitten olemaan heidän vieraanaan, kuten hän oli tarjoutunut tulemaan Sakkeuksen kotiin: ”Tänään minun
pitää oleman sinun huoneessasi.” (Luuk. 19: 5.) Tämän näkivät nyt fariseukset, nuo suuret ulkokullatut, ja sanoivat pilkallisesti: ”Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan.” (Luuk. 15:2.)

Sokeat ihmiset eivät käsittäneet Herran Messiaan tehtävää. Missä muualla lääkärin on oltava kuin juuri sairaitten luona. Mitä muuta varten on isällä leipää kuin nälkäisiä lapsia varten. Ketä muita varten on raikas lähde kuin janoisia matkalaisia varten. Herralla on vielä tänäänkin sama mieli. Rakkaimpia hänelle ovat ne, jotka ovat sydämessään kurjimpia. Etäämpänä olevia, jotka aprikoivat, uskaltavatko he lähestyä häntä, hän puhuttelee ja sanoo heille: ”Tule vain lähemmäksi, sinä hätääntynyt! Miksi pelkäät? Minä tiedän sinun huolesi ja tuskasi. Sinun salaiset kyyneleesi ja huokauksesi eivät ole minulta salassa.

Jos sinulla on syntiä, niin minulla on vanhurskautta ja armoa. Jos sinä olet murheellinen ja arka, niin minulla on voimaa ja virkistystä. Minä tahdon virvoittaa.Täällä on lepo sielullesi.Täällä on rakkautta ja uskollisuutta täynnä oleva sydämeni. Täällä on Jumalan armon rikkaus ja iankaikkisen rakkauden lähde.”

Astukaamme siis rohkeasti esiin! Älkäämme pelätkö!
Christian Scriver

Scriver (1629-1693) oli saksalainen pappi ja hartauskirjailija, joka pyrki tuomaan armon sanoman Jeesuksesta silloisen kirkon kaavamaisiin oloihin.
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2791
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa