Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Nätti kuva tai + ajatus
 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli EmptyEilen kello 9:05 am kirjoittaja Hellevi

» Syntinen nainen
 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli EmptyTo Heinä 25, 2024 2:17 pm kirjoittaja Rea Aalto

» Hamas johti hyökkäystä 7. lokakuuta, mutta Islamin motivoimana
 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli EmptyTo Heinä 25, 2024 1:44 pm kirjoittaja jarrut

» Johtajaton (Leaderless) :: By Daymond Duck
 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli EmptyTo Heinä 25, 2024 1:34 pm kirjoittaja jarrut

» Majlis Janatuinen :: Nuori Daniel
 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli EmptyTo Heinä 25, 2024 7:08 am kirjoittaja Hellevi

»  Vanhurskaaksi Kristuksen tähden uskon kautta
 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli EmptyTi Heinä 23, 2024 3:52 pm kirjoittaja Hellevi

» "Jumalallinen väliintulo": Viimeaikaiset tapahtumat Israelissa ovat ihmeitä
 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli EmptyMa Heinä 22, 2024 7:04 am kirjoittaja jarrut

»  'Ilmastomuutos' on epätieteellinen pelkoon perustuva uskonto... Ja kyse on hallinnasta
 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli EmptyMa Heinä 22, 2024 6:33 am kirjoittaja jarrut

» Habakuk Lohduttaja
 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli EmptySu Heinä 21, 2024 6:14 am kirjoittaja jarrut

Heinäkuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Kalenteri Kalenteri


Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli

3 posters

Siirry alas

 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli Empty Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli

Viesti kirjoittaja Vierailija To Elo 29, 2019 7:19 am

Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli





Tässä jälleen aiheellinen Rapture Ready -sivuston artikkeli eräästä lopunaikojen merkistä, joka on kristillisten seurakuntien ja niiden jäsenten mukautuminen jumalattoman yhteiskunnan ajattelutapaan, mikä täyttää uskosta luopumisen kriteerin. Samuel Korhosen suomentamassa artikkelissa kerrotaan miksi näin tapahtuu ja mikä on oikea uskon malli, kun tahdotaan seurata Jeesusta. Yleinen luopumus on profetoitu Raamatun UT:ssa aikaan, jolloin Antikristus ilmestyy (2. Tess. 2:3).


----------------------------

Luopumus
Apostasy


By John Lysaught, December 28, 2018


Raamattu sanoo (1. Tim. 4:1): ”Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.” Kuinka totta tämä onkaan meidän ajassamme. Ihmiset uskovat valheisiin ja sen vuoksi lähtevät todellisesta Jeesuksen uskosta ja elämäntavoista ja luottamuksesta Häneen.

Jokainen päivä tuo uuden iskun kristillistä uskoa kohtaan. Lait, oikeus ja yhteiskunta, kaikki tähtäävät uskomme tuhoon pyrkien marginalisoimaan uskovia. Koulut suoltavat valheita kasvatuksessa ja muiden uskontojen oppia, mutta epätoivoisesti välttävät koskettamastakaan aihetta Jeesuksesta. Lapsiamme indoktrinoidaan opetuksilla, jotka ovat vastakkaisia Raamatun ohjeille. Kaikkea muuta, paitsi Raamatun opetuksia, opetetaan lapsille, mutta uskomme jätetään pois, koska Sanan totuus ja Kristuksen totuus eivät ole linjassa yhteiskunnan jumalattomien päämäärien kanssa.

Humanismi on nyt pelin nimi. Minä on tärkeämpi ja minkä tahansa ihmiset haluavat olevan totuus, se on heille totuus, paitsi tietysti Kristus. Haluatko tytöksi, jos olet poika? Hyvä. Haluatko olla homo? Hienoa. Haluatko noudattaa Islamia? Suurenmoista. Haluatko olla kristitty? No niin, se on paha, eikä sitä pitäisi suvaita. Kaikkea, mikä on vastoin Jumalan Sanaa, suvaitaan ja pidetään oikeana, mutta haluatko seurata Jeesusta? Tämä ajatus torjutaan oikeusjärjestelmän ja sosiaalisten ”normien” kautta. Ihmisille opetetaan, että olla kristitty, on olla suvaitsematon, vanhanaikainen ja täysin väärässä! Kuinka surullista onkaan, että ihmiset uskovat ja noudattavat tällaista ajattelutapaa.

Jotkut seurakunnat pelkäävät käsitellä tätä ja jotkut mukautuvat siihen, että mitä yhteiskunta sanoo, on ok, vaikka se olisi vastoin Raamatun opetusta. Vesitetyt hyvän olon saarnat ovat nyt sääntö. Kukaan ei halua loukata ketään. Ne, jotka saarnaavat ankaraa sanomaa, käännyttävät ihmiset pois ja heidät vedetään uskosta luopumiseen ja niin juoksevat maailmaan hakemaan lohtua.

Seurakunnat näyttävät olevan taipuvaisempia totuuden asemesta vetämään ihmisiä viihteen keinoin hyvällä musiikilla ja hilpeillä puheilla. Ne tekevät sen kasvattaakseen numeroita, mutta eivät välttämättä pelastaakseen sieluja. Kun opetetaan kovaa totuutta siitä, että Jumalan valtakuntaan pääsyn edellytys on Kristuksen omistaminen, niin se käännyttää jotkut pois, eivätkä he tule enää tuohon seurakuntaan. Sensijaan he etsivät seurakunnan, joka antaa heille hyvän tunteen itsestään ja kiertää totuudet, jotka on annettu meille Sanassa.

Miksi? Miksi käy näin? Olemmeko nyt niin peloissamme, että piiloudumme yhteiskunnan varjoihin? Olemmeko niin ohjelmoituja, että uskomme koskee vain elämäntapamme hyvältä tuntumista? Minulla on kuitenkin mielipide ja se on, että me pelkäämme yhteiskunnan reaktiota meihin. Pelkäämme niin jakaa ja puolustaa uskoamme maailman negatiivisten jälkivaikutusten vuoksi, että kun kohtaamme tilanteen, joka vaatii uskoltamme toimintaa, me peräännymme pelon vuoksi.

Älä nyt käsitä minua väärin; on monia, jotka ovat vastakohta edellä sanomalleni ja he ovat silmissäni supertähtiä uskomme taistelussa. Mutta....onko noita monia vähän? Olemmeko taipuvaisia luottamaan noihin meitä monia puolustaviin harvoihin? Luulen niin. Voimme kokoontua heidän taaksensa seurakunnassa tai pienryhmissä kotona, mutta kun olemme omillamme ulkona maailmassa, niin mitä me teemme? Pidämmekö kiinni innosta, joka meillä oli, vai mukaudummeko ja jätämmekö huomiotta Pyhän Hengen kehotuksen olla uskossa? Tähän kysymykseen sinun on vastattava itsellesi, ei minulle.

Jumala ei halua meidän luopuvan. Hän haluaa meidän olevan vahvoja uskossa. Hän haluaa meidän elävän Hänelle elämämme kaikilla alueilla. Yksi mielijakeeni on Gal. 2:20: ”...ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.”

Jos Kristus elää minussa ja minä elän Kristuksen uskossa, niin minun ei pitäisi luopua Hänestä, koska Hän pitää minusta kiinni. Voin kyllä päättää kääntyä pois Hänestä, mutta en tee sitä. Toiset kääntyvät ja se on surullista, mutta se on heidän valintansa olla vastaamatta Kristuksen kutsuun sydämissään ja lähteä vetämään.

Pohdin usein, miksi ihmiset jättävät uskon. Ajattelevatko he sen olevan vaikeaa? No niin, se ei ole sitä. Jeesuksen seuraaminen on vapautta maailman taakoista ja sen alati muuttuvista tavoista. Onko se luottamusta Jumalaan? Eivätkö jotkut luota, että Jumalan Sana on Jumalalta? Luulen, että se voi olla osittain sitä. Kuitenkin luulen, että suurin ja yleisin syy, että ihmiset kääntyvät pois Jumalasta tultuaan Hänen tykönsä, on, että he eivät halua luopua itsestään. He ovat liian itsekkäitä antamaan itsensä Jeesukselle. Miksi?

Uskon, että yhteiskunta Saatanan ohjauksessa ja vaikutuksessa pyörii kokonaan minän ja itsemme miellyttämisen ympärillä. Katson vain ympärilleni ja kaikki mitä näen, on yhteiskunta, joka tuo esille ideoita, jotka on suunnattu omien mielihalujen tyydyttämiseen. Ihmiset on opetettu uskomaan, että he ovat tärkein henkilö omassa elämässään. He suuntaavat ponnistuksensa saadakseen itselleen Jumalan palvelemisen kustannuksella. Jumala kuitenkin vaatii meitä tekemään toisin. Hän haluaa meidän luovuttavan itsemme Hänelle, elämään elämämme Hänelle eikä itsellemme.

Jeesus ei opeta meitä elämään itsellemme. Hän ei sano, että meidän tulisi olla tyytymättömiä elämäämme ja asemaamme elämässä. Hän ei sano meille, että olemme oman universumimme keskipiste. Hän opettaa rakastamaan Jumalaa sydämestämme, sielustamme ja mielestämme ja kohtelemaan toisia, kuten haluamme itseämme kohdeltavan. Joillekin tämä on liian vaikeaa nieltäväksi. He ovat niin kääriytyneet itseensä, etteivät voi nähdä omien halujensa ja toiveidensa ohi. Heille eläke-edut ovat tärkeämmät kuin elää Jumalalle. Heidän henkilökohtainen aikansa on tärkeämpää kuin aika, joka käytetään eläen ja työskennellen Jumalalle toisia ja seurakuntaa palvellen.

Katsos, tarkoitus ei ole saarnata. Se ei ole tarkoitukseni. Totean vain, että Jumalan kansan luopumus on kasvava huoli. Elämme lopunajassa ja on tärkeää – niin tärkeää, että suojaudumme maailman pahuutta vastaan. Eikä vain sitä, vaan meidän täytyy suojella sydäntämme ja mieltämme sen luopion yhteiskunnan, jossa elämme, vaikutusta ja tahtoa vastaan.

Matteus 10:22 sanoo: ”Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.” Meistä uskovista riippuu pysymmekö vahvoina Jumalassa. Emme saa piiloutua elämän tai yhteiskunnan halkeamiin, vaan meidän täytyy vastustaa pahaa ja epäjärjestystä.

Syrjäytetäänkö meidät, menetämmekö ystäviä ja mahdollisesti työpaikan tai perheenjäseniä vahvan kantamme vuoksi Jeesuksen puolesta? Kyllä, niin tulee käymään. Yhteiskunta ja yksilöiden vihamielisyys Jumalan totuutta kohtaan tulee vainoamaan meitä ja etsimään tuhottaviksi. Maailma on purkautumassa ja syöksykierteessä alaspäin, kuten on kirjoitettu tapahtuvan.

Kestäkää veljet ja sisaret. Olemme taistelussa sieluistamme ja toisten sieluista.

johnflysaught@gmail.com

Lähettänyt Olli-R
http://nokialainen.blogspot.com/2019/08/jumalan-kansan-luopumus-nykyaan-on.html


Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli Empty Vs: Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli

Viesti kirjoittaja jarrut To Kesä 18, 2020 5:59 am


Kestäkää veljet ja sisaret. Olemme taistelussa sieluistamme ja toisten sieluista.
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2875
Join date : 24.10.2013

Rea Aalto likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli Empty Vs: Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli

Viesti kirjoittaja Vierailija Ke Huhti 21, 2021 9:20 am

Elämme lopunajassa ja on tärkeää – niin tärkeää, että suojaudumme maailman pahuutta vastaan. Eikä vain sitä, vaan meidän täytyy suojella sydäntämme ja mieltämme sen luopion yhteiskunnan, jossa elämme, vaikutusta ja tahtoa vastaan.

Matteus 10:22 sanoo: ”Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.” Meistä uskovista riippuu pysymmekö vahvoina Jumalassa. Emme saa piiloutua elämän tai yhteiskunnan halkeamiin, vaan meidän täytyy vastustaa pahaa ja epäjärjestystä.

Syrjäytetäänkö meidät, menetämmekö ystäviä ja mahdollisesti työpaikan tai perheenjäseniä vahvan kantamme vuoksi Jeesuksen puolesta? Kyllä, niin tulee käymään. Yhteiskunta ja yksilöiden vihamielisyys Jumalan totuutta kohtaan tulee vainoamaan meitä ja etsimään tuhottaviksi. Maailma on purkautumassa ja syöksykierteessä alaspäin, kuten on kirjoitettu tapahtuvan.

Tekee kipeetä nähdä TOTUUS.
Tekee kipeetä uskaltaa LUOTTAA - voiko ihmisiin luottaa,
luottaa heidän puheisiinsa, jotka sanovat olevansa Jumalan asialla.
Tekee kipeetä, kun on JÄÄNYT YKSIN,
tai pelko että Jää Yksin.
Parasta on Matteuksen evankeliumi 17:7 Niin Jeesus tuli heidän tykönsä, koski heihin ja sanoi: "Nouskaa, älkääkä peljätkö."
17:8 Ja kun he nostivat silmänsä, eivät he nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään.

Tekeekö kipeetä, kun ei näe kuin Jeesuksen
yksinään?


Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli Empty Vs: Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli

Viesti kirjoittaja Morosus Ke Huhti 21, 2021 7:30 pm

Tuo kirjoitus oli aivan totta ja kuvaa aikaamme.
Ajan hengen mukaan Raamatun opetukset ovat ihmisvihamielisiä.
Näin sielunvihollinen kääntää asiat Jumalan pilkaksi.

Ketkä on noussut puolustamaan Päivi Räsästä ja Tapio Puolimatkaa näiden rinnalle?
Hiljaista on.

Sen sijaan jokainen seurakunta ja pienemmästä suurempaan elovainolla toikkaroiva, joka käänteessä tiedottaa miten vastuullisia ollaan korona ajassa. Yhteisrintamassa maailman kanssa marssimassa paremman ja terveemmän huomisen puolesta.

Aikamme on korona uskovaisten, jotka odottavat rokotusta kuin vapahtajaa.
Sen saatua ja kokoontumisrajoitusten salliessa voi taas seurakunnassa laulaa;
"Kun on turva Jumalassa; turvassa on paremmassa".

Suokaa anteeksi sarkasmini.

Morosus

Viestien lukumäärä : 178
Join date : 24.02.2020

Rea Aalto likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli Empty Vs: Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli

Viesti kirjoittaja Morosus Pe Kesä 25, 2021 7:38 pm

Laitan juhannus tervehdys kirjeeni tännekin luettavaksi;

Rauhan tervehdys ystävät ja tuttavat.

Ajatuksena oli jo hyvän aikaa sitten Juhannustervehdyksenä kirjoittaa taas muutama sananen.

Kylmä kevät vaihtui lämpimään, ja nyt jo helteiseen kesään.
Juhannuksen lähestyessä kirjeen suhteen oli pari isoa kysymysmerkkiä.
Mistä aika kirjoittamiseen ja teksti?
Aloin jo huolestua molempien suhteen. Tuntuu kuin vuorokaudessa olisi tunteja aina vain vähemmän ja tekstin suhteen ei paria pientä ajatuksen poikasta lukuun ottamatta ole mitään. Ei edes teemaa.

Lauantaina sain olla mukana iäkkään sisaren hautajaisissa. Siinä helteisellä kirkkomaalla avoimen haudan äärellä luettu siunaustekstin Joh. 14; 1-7 myötä sain tekstin tähän kirjeeseen.

Teksti on sama kuin viimeksi ja teema myös. Herran tahto on kerrata vielä asiaa?

Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.

Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?

Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."

Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästä lähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."



Kaksi kuoleman tapausta on puhutellut kevään ja kesän aikana. Ensin vaikeni Tornion pasuuna Hannu Melaluoto. Hannu otettiin taivaan kirkkauteen eräänä huhtikuisena aamuna vuonna 2021 Tornion joella.
Ja kesäkuun ensimmäisenä kotiin kutsun sai jo iäkäs Pirkko sisar, jonka osa kirjeen saajista tuntee.

Lauantaina saimme siunata Pirkon savimajan haudan lepoon. Tuossa pienimuotoisessa tilaisuudessa koin tulleeni kosketetuksi ja puhutelluksi. Koin Sanan kohdan; ”ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu”.

Jos Pirkkoa haluaa kuvailla yhdellä sanalla; se on uskollisuus.
Kaikessa tekemisessään hän oli uskollinen ja luotti uskossa Raamatun Jumalaan.
Rukoilijana ennen kaikkea. Joka aamu Raamatun äärellä hän uskollisesti rukoili kaikkien rakkaitten ja läheistensä puolesta, ja myös kantoi monia muita ja asioita Herran eteen.
Muistotilaisuudessa sain katsella kaikkein läheisempiä, joita hän uskollisesti oli tuonut Jumalan eteen.
Millaisen siunauksen kohteena he olivat saaneet olla tietämättään.

Sain ystävältä lehtiä keväällä. Siinä oli myös vanha Raamattuopiston ”Herää valvomaan” ja pari myöhemmin ”Elämään” nimellä ilmestynyttä lehteä.
Elämään 1/ 2006 oli teema numero, jossa monien Raamatun opettajien kautta tuotiin todistuksia;
Miksi uskomme Jumalaan ja Raamatun Sanaan?
Joukossa oli myös Timo Junkkaalan kirjoitus; ”Kristinusko on uskoa ylösnousemukseen”.
Lainaan kirjoituksen lopusta pienen pätkän;
”Kristinusko valloitti kolmessasadassa vuodessa Rooman valtakunnan, ja voittokulku on jatkunut. Kirkon (seurakunnan) alkuaikoina teki erityisen suuren vaikutuksen se, että kristityt eivät pelänneet kuolemaa.
He auttoivat kuolettavaan ruttoon sairastuneita, joita muut ihmiset hylkivät.
He auttoivat, vaikka vaaransivat oman henkensä, ja perustelivat tekoaan paitsi lähimmäisen rakkaudella myös sillä, ettei kuolemassa ollut mitään pelättävää, koska Jeesus oli noussut kuolleista ja Häneen uskovia odotti ikuinen elämä Jumalan luona”.

Jotain olemme pahasti hukanneet alkuaikojen kristillisyydestä nykyisen Laodikealaisen seurakunnan aikana; jolloin ollaan aineellisesti ja hengellisesti (omasta mielestä) rikkaita. Ilm. 3: 13-22.

”Tornion pasuuna” 27.1.2021 opetuksessaan lainasi Paavalia siteeraten näin;
”Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin, Ohisalon ja Kiurun mukaan”. Gal. 1:6.

Minua kummastuttaa myöskin se, että jotkut ennen raittiisti evankeliumia julistaneet veljet on vaihtanut Herran pelon toisenlaisen pelkoon tuomitenpa vielä niitä kristityitä, joihin heidän vallannut pelko ei ole tarttunut.

Sain käydä Pirkon kuolinvuoteen äärellä viikkoa ennen hänen pois nukkumistaan.
Tuo ennestään pieni nainen oli kutistunut ja haurastunut entisestään. Tekohampaatkaan eivät mahtuneet enää suuhun. Savimaja oli pitkän ja rikkaan elämän jälkeen loppuun kulunut.
Tästä huolimatta. Pirkko oli täysin tässä ajassa, ja hengessä virkeä. Jaksoi nauraakin.
Hänellä oli täysi rauha ja luottamus. Ja tuon rauhan tunsi huoneessa.
Kertoi hänelle näytetyn suojelusenkelin sänkynsä vierellä.
Hän tiesi minne hän oli siirtyvä Raamatun Sanan lupausten mukaan.
Lopuksi sain siunata hänet Herran siunauksella ja halata hyvästiksi.

Eräs ystävä sanoi Pirkon olleen sitkeä nainen.
Kyllä. Pieni sitkeä nainen, jolla oli suuri Jumala, joka pitää heikoistakin huolta.

Mihin me olemme menettäneet luottamuksemme Häneen?
Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
Hänen voimansa ei ole kadonnut mihinkään meidän aineellisen hyvin vointimme aikana, vaan meiltä on sen myötä kadonnut jotain arvokasta.
Luottamus Herraan!

Meillä voi olla hienot puitteet ja oikea oppi. Olemme rikkaita ja kylläisiä sen myötä.
Katso, minä tulen niin kuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! Ilm. 16:15.

Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.

Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'

Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.

ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'

Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.

Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä. Matt. 25: 8-13.

Näin Jeesus omin sanoin meitä muistuttaa.



Me emme tiedä päiviemme loppua. Se voi loppua yllättäen. Päivämme on etukäteen vain Jumalan tiedossa. Oman tiimalasini hiekka on jo suurimman osan valunut; enkä tiedä kuinka vähissä hiekka on?
Vain Jumala tietää. Ja Hän tietää myös milloin pakanain aika päättyy ja seurakunta morsian lähteen kotiin.



Jos meillä on Sanan nälkä ja Herran odotus. Lampuissa on öljyä.
Herra pitää lopusta huolen. Hän tietää päivämme, vaikka ne loppuisivat yllättäenkin, sillä
Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut. Matt. 12:7.



Mitä huominen tuokin tullessaan. Saamme luottaa Häneen.

Sen tähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,

silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.

Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne. Hebr. 12: 1-3.



Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Joh. 15:5

Uskon silmät luotuina Jeesukseen Kristukseen!

Toivotan siunattua juhannusta ja lämmintä kesän jatkoa!






Morosus

Viestien lukumäärä : 178
Join date : 24.02.2020

Rea Aalto likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli Empty Vs: Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli

Viesti kirjoittaja Vierailija Ma Kesä 28, 2021 4:54 am



Pohdin usein, miksi ihmiset jättävät uskon. Ajattelevatko he sen olevan vaikeaa? No niin, se ei ole sitä. Jeesuksen seuraaminen on vapautta maailman taakoista ja sen alati muuttuvista tavoista. Onko se luottamusta Jumalaan? Eivätkö jotkut luota, että Jumalan Sana on Jumalalta? Luulen, että se voi olla osittain sitä. Kuitenkin luulen, että suurin ja yleisin syy, että ihmiset kääntyvät pois Jumalasta tultuaan Hänen tykönsä, on, että he eivät halua luopua itsestään. He ovat liian itsekkäitä antamaan itsensä Jeesukselle. Miksi?

Uskon, että yhteiskunta Saatanan ohjauksessa ja vaikutuksessa pyörii kokonaan minän ja itsemme miellyttämisen ympärillä. Katson vain ympärilleni ja kaikki mitä näen, on yhteiskunta, joka tuo esille ideoita, jotka on suunnattu omien mielihalujen tyydyttämiseen. Ihmiset on opetettu uskomaan, että he ovat tärkein henkilö omassa elämässään.


Niin. Pitää olla hauskaa ja paljon naurua. Ja Iloa.
Onko se Iloa Herrassa, iloa totuudessa?


Rukolilemisestakin on tehty harrarastus,
pätemisen tarpeesta ja että huomattaisiin!

Onko se silloin sitä,
että voittaisin omakseni Kristuksen
ja minun havaittaisiin olevan Hänessä ja omistavan,
ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista (siitä mitä minä teen ja minkälainen minä olen)
tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden,
joka tulee Jumalasta uskon perusteella;.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli Empty Vs: Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli

Viesti kirjoittaja Hellevi La Syys 04, 2021 12:15 am

Niin. Pitää olla hauskaa ja paljon naurua. Ja Iloa.
Onko se Iloa Herrassa, iloa totuudessa?


Rukolilemisestakin on tehty harrarastus,
pätemisen tarpeesta ja että huomattaisiin!

Onko se silloin sitä,
että voittaisin omakseni Kristuksen
ja minun havaittaisiin olevan Hänessä ja omistavan,
ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista (siitä mitä minä teen ja minkälainen minä olen)
tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden,
joka tulee Jumalasta uskon perusteella;.


Lauma pienenee.
Niinkuin Jeesus silloinkin kysyi opetuslapsiltan,
tahdotteko tekin mennä pois; niin Hän nytkin kysyy.


Johanneksen evankeiumi
6:43 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
6:46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
6:48 Minä olen elämän leipä.
6:49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
6:50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
6:52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. >> Jakeen lisätiedot
6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
6:59 Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa.
6:60 Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
6:61 Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä?
6:62 Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
6:63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
6:64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.
6:65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna."
6:66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
6:67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2204
Join date : 13.11.2017

Rea Aalto likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli Empty Vs: Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli

Viesti kirjoittaja Morosus Ma Syys 06, 2021 9:11 pm

Laukaalla 5.9.21 pidetty puhe;

Puheeni otsikko on Pitenee illan varjot!
Raamattuopiston laulu, jonka Kirsi vinkkasi kuunneltavaksi.
Vanha hyvä laulu, jossa on koskettavat Sanat. Sellaisia harvoin enää lauletaan.
Ajatuksena on tuoda hiukan ilmi näkökulmaa missä ajassa olemme ja mitä kohden olemme yhä kiihtyvällä vauhdilla kulkemassa.
Esiin tuomani asiani saattavat joitakin hämmentää ja ehkä suututtaakin.
Toivon silti sinun kuuntelevan ja miettivän asioita; ennen kaikkia rukoillen.
Mutta muista! Minun sanani ei ole erehtymätöntä Jumalan Sanaa!
Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme Sanoo Jaakob kirjeessään.
Ja jos haluat nähdä asiat toisin; niin ole hyvä vain!
Olen hoitanut tehtäväni ja sanonut ehkä sen tarvittavan varoittavan sanan?
Aika, jossa elämme, ja mikä on pikkuhiljaa työntynyt vuosikymmenten saatosta esiin.
Sen tarkoituksena on; Erottaa ihminen Jumalan totuudesta!
Siihen maailmaa totutetaan ja rokotetaan….. ja …Kuljetko sinä myös tätä tietä huomaamattasi?

Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, 2.Tess. 2:7
Asia, joka minua hämmentää. Se mitä ympärillä tapahtuu. Iso osa uskovista ei näe sitä.
Seurakunta nukkuu syvää unta; ja kaipaa vain aikojen normalisointia päästääkseen taas elämään normaalia, rikasta ja hyvää elämää.
Eihän tuossa itsessään ole mitään ”pahaa”. Sitähän Paavali kehottaa meitä rukoilemaan;


Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. 1. Tim. 2: 1-2.


Sitähän meillä nyt on ollut pitkät vuosikymmenet sodan jälkeen. Rauhan aikaa ja vaurauden kasvua;
ja elämme jo monin verroin yltäkylläisemmin kuin keskiaikaiset kuninkaat.

Helpon elämän myötä uneliaisuus, velttous, maallistuminen ja sydänten kylmentyminen on tapahtunut kuin huomaamatta.
Ajalliset asiat ja hyvistä asioista nauttiminen on ottanut ensimmäisen sijan sydämistämme.
Samalla laittomuuden kasvaessa huomaamatta ympärillämme, ja olemme omaksuneet jopa osin sen, ja tulleet sen kannattajiksi; niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, Room. 1:18.
Laittomuus ottaa voimansa evankeliumista puhuen kauniisti; rakkaudesta, armeliasuudesta, suvaitsevaisuudesta, solidaarisuudesta, rauhasta, vähemmistöjen oikeuksista, Ja nyt kuuntele tarkkaan!  …turvallisuudesta, terveydestä, vastuullisuudesta…jotka kaikki ovat hyviä arvoja. Kristillisiä arvoja.
Laittomuus vaan ottaa ja vääristää ne. Se puhuu Karitsan äänellä; lampaan turkkiin kääriytyneenä peittääkseen pedon ominaisuutensa.
Se puhuu armeliaisuudesta poistaen synnin. Seksuaalisen vapauden myötä kaikki on vapaata ja synnitöntä. Ei tarvita syntien anteeksi antajaa näilläkään alueilla.
Ja esimerkiksi Päivi Räsästä vastaan se näyttää pedon luonteensa ja suvaitsemattomuutensa.
Tasa-arvosta puhuen se kääntää senkin ylösalaisin.
Se rakentaa kasti järjestelmää; jossa ihmiset luokitellaan sen mukaan mitä he ovat.
Seksuaalivähemmistöjen ja tiettyjen uskontojen / rotujen ihmiset ovat syrjittyinä korkeampi arvoisempia.
Valkoinen  mies, ja kristittyjen Raamatun Jumala ovat sen silmissä riistäjiä ja alistajia.

Jos olet kristitty terve hetero mies; olet kaikkein ala arvoisin ihminen ja ihmisoikeutesi ovat hyvin olemattomat. He ovat tämän tasa-arvo määritelmän mukaan alimpana kasti järjestelmässä.
Päivi Räsänen on tästä hyvä esimerkki. Hän on syytettynä; koska Raamatun arvomaailman sidottua omantuntoa ei katsota uskonnon vapaus määritelmät koskevan.
Kristillisyys katsotaan Raamatun arvo maailman sisällön, ja lain terävän miekan paljastaessa synnin todellisuuden, ja ajaessaan syntisiä ihmisiä Jeesuksen armahdettavaksi;  
Se on suvaitsematonta muiden alistamista.
Itse asiassa laittomuus haluaa kukistaa Raamatullisen uskon maailmasta kokonaan pois!
Ja hyvin ovat seurakunnat ottaneet laittomuuden vastaan alkaen ”hyve signaloida”; kuten professori Tapio Puolimatka on asian esittänyt.
Tämä ”hyve signalointi” on sitä millä seurakunnat haluavat tuoda esille omaa suvaitsevaisuuttaan osoittaen; ettemme ole mitään huonoja ihmisiä; vaan rakastamme ja hyväksymme kaikki.
Samoin on sama tie valkoisella heteromiehellä on julistaa hyväksymistään esim. sukupuolivähemmistöjen asioiden suhteen ja iloiten näiden kanssa; ja tuomitsemalla Raamatulliset arvot.
Vain näin saat ”pisteitä” ja mahdollisuuden nousta kastin pohjalta hieman ylemmäs hyväksytyksi ihmiseksi.
Kannattaa tutustu Tapio Puolimatkan tuoreimpiin kirjoihin ja You Tubesta vielä löytyviin puheisiin; ennen kuin ne poistetaan, jos haluat saada hyvän selvityksen missä mennään tällä saralla.
Kun sukupuolet hävitetään ja ennen kaikkea Jumalan perusyksikkö perhe.
Murenee sen myötä myös kristillisyys.


Daavid sanoo psalmissa 11. 2-3.
Sillä katso, jumalattomat jännittävät jousensa, ovat panneet nuolensa jänteelle oikeamielisiä pimeässä ampuaksensa.
Kun peruspylväät murretaan maahan, mitä voi vanhurskas tehdä?"

Ja Jesaja 19:10.
Maan peruspylväät murskataan, ja kaikki palkkalaiset ovat murheellisella mielellä.

Olen tutkinut hengellisyytemme historiaa; etenkin luterilaisuuden, ja sen kaikkien herätysliikkeiden osalta. Vapaita suuntiakin hieman.
Olen seurannut kirjallisten lähteiden myötä kehityspolkua ajalta; jolloin vasta keskusteltiin kirkossamme ehtoollispakon poistamaisesta aina tähän päivään saakka; jolloin voidaan sanoa poistetun lähes kaiken Raamatun sanoman osalta.
1800 / 1900 vaihteessa oli herätysliikkeiden joukossa Raamatullinen suunta; jota Beckiläisyydeksikin kutsutaan. Se on aika vähän ollut esillä muihin herätysliikkeisiin nähden.
Se oli pieni määrällisesti, mutta voimallinen vaikutusvallallaan.
Sillä oli huomattavissa asemissa olevia henkilöitä kirkon johtotehtävissä alkaen arkkipiispa Gustaf Johanssonista. He taistelivat Jumalan Sanan arvovallan puolesta; ja tämän ansiosta uskallan sanoa
Suomen tulevan liberalisoitumisen suhteen jälkijunassa muihin pohjoismaihin verrattuna, vaikka viime vuosikymmeninä ollaan kiritty kovaa vauhtia muita kiinni ja rinnalle.
Professorit Osmo Tiililä ja Aapeli Saarisalon lukisin tähän liikkeeseen mukaan, sillä he olivat saaneet vaikutteita siitä paljon jatkaen aikanaan Raamatun arvovallan puolesta taistelua.
Raamatullinen suunta oli myös hyvin perillä Lopun ajan tapahtumista ja opettivat niistä.
Heille oli ihan selvää Israelin itsenäistyminen, Morsiamen tempaus Karitsan häihin, tuhat vuotinen valtakunta….ekumenian myötä syntyvä porttokirkko ja laittomuuden kasvava vaikutus aina täyteen tähkään puhkeamiseen saakka.
Heillä oli myös opetus lopun ajan pedosta tulkiten  sen olevan kommunismi eli marxilaisuus.
Luin parisen kymmentä vuotta sitten Raamatullisen suunnan edustajan Feliks Lujasen ilmestyskirjan kommentaarin ”Kahden pedon välissä” vuodelta 1933.
Siinä hän toi tämän tulkinnan vahvasti esiin, ja mielessäni hylkäsin sen.
Kommunismin kukistumisesta Itäblogin maissa oli vasta vähän aikaa, ja pidin mahdottomana ihmiskunnan tuohon oppijärjestelmään koskaan enää sortuvan sen kauheudet nähtyään.
Nyt näen asiat toisin. Ja taas kehoitan katsomaan esimerkiksi Puolimatkan you tube opetuksen ”Mitä on marxilaisuus?”.
Uudet sukupolvet on opetettu näihin arvoihin pienestä pitäen; eikä sitä kutsuta kommunismiksi tai Marxilaisuudeksi, vaan tätä ajetaan kaikilla laittomuuden ajan ”kauniilla nykyaikaisilla arvoilla” kaihtaen näitä ikäviä vanhoja termejä.
Eräs ystäväni oli 1970 / 80 luvulla mukana vasemmiston voimakkaassa liikehdinnässä.
Hän oli ateisti; ja tuli uskoon parikymmentä vuotta sitten.
Kaikki tämä; Feminismi, sukupuoli vähemmistöjen oikeudet ja tasa-arvo, jne. oli heidän ajamiaan asioita, joista he unelmoivat muuttavansa yhteiskuntaa heidän arvojensa mukaiseksi.
Ihminen on pohjimmiltaan hyvä. Kun ihminen on vapaa tekemään mitä hän haluaa; hänestä tulee onnellinen.
Tämä sama oppi oli vallalla Sodomassa; jossa kaikki oli yhteistä omaisuutta vartaloasi myöden.
Ystäväni sanoi; etteivät he silloin ikinä uskoneet saavansa arvojansa niin pitkälle kuin ne ovat esimerkiksi suomen luterilaisessa kirkossa tänä päivänä.
Tätä kaikkea on rakennettu pala kerrallaan vuosikymmenien saatossa.
Se on vallannut yliopiston, median, koulumaailman, jossa nämä ”arvot” opetetaan lapsille jo pienestä pitäen tänä päivänä.
Samalla on yhteiskunnasta  jätetty Jumala ja Raamattu pikkuhiljaa pois lopulta hyläten lähes kokonaan.
Toinen voima on vihreä liike, jonka taustalla on natsien arvot.
Vanhemmat ihmiset varmasti muistavat vielä  terrorismin  aallon Saksassa, jota ryhmät kuten Baader-mainhoff ja vastaavat harrastivat 1970 luvulla.
Juutalaisten urheilijoiden tappaminen Olympialaisissa 1972, lentokone kaappaukset , murhat ja  väkivaltaisen terroriin.
Saksalaisten mieli nousi tätä voimakkaasti vastaan heidän kyllästyttyä tähän väkivallan aaltoon näiden ”hyvien asioiden” ajamiseksi; muuttivat he taktiikkaa ja ryhtyivät ympäristö puolueeksi.
Puolueen auringonkukkalogon suunnitteli natsitaitelija.
Natsien arvoihin kuului aikanaan myös ympäristöteemat.
Puolueen taustalla oli myös voimakasta vasemmisto ideologiaa.
Ymmärrät varmaan, miten tämä peto muodostuu näistä kahdesta. Natsien ja Kommunismin hengestä.
Ja vaikka nykyään väitetäänkin natsien ollen äärioikeistolaisia; se ei pidä paikkansa, vaan olivat vasemmistolaisia eli kansallissosialisteja.

Vihreän puolueen erääksi näyttävimmäksi hahmoksi nousi Joschka Fischer, joka nousi Saksan ulkoministeriksi ja varakansleriksi asti, vaikka häneltä oli jäänyt lukiokin kesken.
Fischer sentään oli saanut yhden koulutuksen loppuun saakka, nimittäin Plo;n terroristikoulutuksen Jasser Arafatin terroristijärjestössä.
Vihreiden arvoihin kuuluvat; ajaa sosiaalisuutta, ekologisuutta, demokratiaa ja pasifismia; he vaihtoivat aseet ja räjähteet; poliittisiin aseisiin päämääräänsä saavuttaakseen.
ja hyvin ovat onnistuneet.
Tällaiset voimat näin lyhykäisyydessään jylläävät siellä taustalla.
Ja se käyttää voimakasta propagandaa. Uutta ja vanhaa.
Vanhaa on esimerkiksi tämä Greta ilmiö.
Kiinan Maolla ja Hitlerillä mm. oli oma saparopäinen tyttö; joka tuohtuneena opetti kansalle ”oikeita arvoja”.
En muista oliko samanlainen tyttö Stalinilla, ja sitä etelä amerikkalaista maata, jossa sellainen myös oli.

Eräs iäkäs sukulaiseni. Kauan elänyt, mutta se näkyy vain loppuun kuluneissa polvissa, ja heikentyneessä kuulossa.
Hän on edelleen hyvin virkeä ja älykäs.
Keskustelimme 3-4 vuotta sitten niitä näitä ja tuli juttua sota ajan tapahtumistakin.
Hän sanoi aistivansa nykyisen maailman politiikan ilmapiirin samanlaisena jännittyneenä kuin ennen toista maailman sotaa. Sanoi jotain ikävää olevan kehittymässä, kun merkit ovat hyvin samankaltaisia. Valtioiden päämiehet matkustivat tapailemassa toisiaan ja median sisältö voimakkaan propagandaista, niin nyt, kuin  toisen maailmansodankin alla.
Keväällä hän ihmetteli tätä media pandemiaa.
Kertoi miten pandemioiden jyllätessä hänen lapsuudessa ja nuoruudessa; sen tiesi ihan kaikki.
Heidänkin yli 50 oppilaan luokka (useita vuosiluokkia samassa yhdellä opettajalla) tyhjeni alle kymmeneen influenssa aallon kaataessa oppilaat tautivuoteelle.
Joka torpassa sairastettiin, vaikka kaikki ei saanut tautia. Ja silloin asuttiin maaseudulla harvaan.
Keuhkosairaus tuberkuloosi niitti kokonaisia kyliä.
Ja nyt saanut vaan lehdestä lukea miten paljon ihmisiä sairastuu; muttei ei oikein ketään sairastunutta tunne; hän ihmetteli. Ja nekin harvat, jotka saavat on vain flunssaa tai ei kunnolla sitäkään.

Kun keväällä ajettiin ulkonaliikkumiskieltoa suomeen. Käytettiin Helsingin ja Turun tilannetta esimerkkinä. Turussa Varissuota ja ylioppilaskylää.
Ensimainittu on ihan lähellä omaa asuinaluettani. Tiiviisti rakennettu kaupunginosa, liki 9 000 asukasta ja puhutaan yli 60 kieltä.
Pääasiassa maahanmuuttajia ja työläisiä sekä heikompi osaisia; jossa korona säännöt ei ollut kovinkaan korkealla arvossa. Oikeassa pandemiassa tällainen paikka olisi kaatunut tautivuoteelle, taudin levitessä kuin kulovalkea. Nyt siellä ei ollut käytännössä mitään.
Samaan aikaan myös Tyksin johtajan ja ylilääkärin suulla vakuuteltiin; ettei Tyksissä ollut mitään hätää tai tavallisesta kausi influenssasta poikkeavaa.
Pekka Sartola sanoikin eräässä kesän tuoreessa puheessa tämän pandemian olevan pienen ja mitättömän aikaisempien pandemioiden suhteen, mutta Media hypetyksen suhteen valtavin.
Jos saisit pyyhkäistyä muistisi tyhjäksi kaikesta siitä mitä olet saanut median kautta tietoa?
Paljonko sinulle jäisi konkreettista näyttöä pandemiasta?
Euro on hyvä konsultti; pelko paras.
Saksan propaganda ministeri aikanaan tiesi miten ihmiset saadaan toimimaan pelon kautta vapaaehtoisesti haluttuun suuntaan. Ja tiesi myös; Kun valhe on valtavan suuri ja sitä toistetaan kaiken aikaa. Kukaan ei uskalla epäillä, etteikö se ole totta.
Nyt ajetaan kaikille rokotepakkoa; vaikka on selkeä näyttö on, ettei ensimmäinen ja tehoste rokotekaan auta. Israelissa menossa 4. rokote annos. Iso Britanniassa kolmas.
Silti pitää pakko rokottaa. Miksi?
En ota kantaa niihin arveluihin, joissa puhutaan keinoina väestön vähentämisestä.
Pitkään menneinä vuosina on ihan julkisuudessa asiantuntijoiden ja politiikkojen suulla puhuttu väestön ikääntymisen tuovan etenkin sote puolelle kestämättömän vajeen hoitajien käsien ja taloudellisten resurssien myötä. Asialle pitävän löytää kestävä ratkaisu, jota ei ole.

Nyt on ollut melkoinen psykologinen sodankäynti, jolla ihmisiä on kannustettu positiivisesti ottamaan rokote. Ja sama kääntyy pian päinvastaiseksi; kun heitä käytetään hyväksi painostamaan rokottamattomia ottamaan se myös.

Mikä tämän kaiken tavoite on?
Meille tulee tämän myötä rokotepassi, jota käytetään porkkanana.
Pääset, joka paikkaan mistä nyt olet jäänyt paitsi. Säilytät myös työpaikkasi.
Tämä passi tulee laajenemaan. Onko se heti alusta saakka biopassi, jota Marin jo keväällä Politiken lehdessä kertoi Suomeen ajavansa? Vaiko vain puhelin sovellus ensin?
Passista tulee muotoutumaan pedon merkki, josta Ilmestyskirja puhuu.
Siihen tulee ennen pitkää kaikki; Henkilöllisyyteesi liittyvä millä asioit.
Kaikkeen tunnistautumiseen, kuljet ovissa joihin sinulla on oikeus esim. työpaikalla tai taloyhtiössä kulkea, siitä saa lukea terveystietosi, saat hoidettua maksuliikenteen, lainattua kirjaston kirjat, reseptisi apteekissa jne.
,Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa.
Sanoo Raamattu. Ihmiskuntaa ei pakoteta vaan se saa vapaaehtoisesti ihmiset ottamaan sen.
Turvallisuuden ja terveyden nimissä.

Paavi Franciskus on julkaissut tuoreimman kirjansa; ”Jumala ja tuleva maailma”; jossa julistaa miten tämä korona pandemia tullaan käyttämään hyväksi ja luomaan vuoteen 2030 uuden tulevan maailman, jossa kaikki ovat veljiä keskenään.

Tätä kaikkea on valmisteltu pitkään hitaasti asioita tuomalla yhteiskuntaan.
Nykyiset lapset ja nuoret ovat valjastettu tähän kaikkeen.
Heitä on valistettu päivittäin päiväkodeissa ja kouluissa mm. ilmastonmuutoksen tärkeydellä, seksuaalisella vapaudella ja sen sijaan Raamatun opetus on kitketty pois.
Mediasta on tullut ”Jumalan sana”. Kaikki mitä siellä sanotaan, on totta ja aamen!
Ja ikävä kyllä. Se taitaa olla sitä isolla osaa kristittyjäkin tänä päivänä.
Onko uutisotsikot on totuutesi ja arvosi?
Oletteko nähneet kirkkojen ja seurakuntien johtajien, arvovaltaisempien opettajien nousevan julkisuudessa voimakkaasti puolustamaan Päivi Räsästä; hänen puolustaessa Raamatun arvoja?
Oletteko nähneet näiden samojen edellä mainittujen nousseen julkisuudessa ”pandemian” alettua; julistamaan voimakkaasti kääntymistä  elävän Jumalan puoleen?
Kertomaan mistä ihmiskunta on apua huutanut hädän päivänä!
Eipä taida.  Poikkeuksiakin toki on. Harvassa kyllä.

Suomen joutuessa sotaan tämä kehotus kuului todellisen hädän keskellä.
Uskovan Presidentin Kyösti Kallion johdolla kehotettiin ihmisiä rukousalttarille huutamaan sydämen pohjasta elävän Jumalan puoleen.
Isät, pojat, veljet, sedät, serkut… joutuivat sotaan ja alkoi koettelemuksen ajat.
Suomen uskovat ja monet sellaiset, jotka aiemmin eivät olleet polviansa notkistaneet.
Hätä ajoi heidät polvilleen ja huudettiin elävän Herran puoleen.
Ja apu saatiin. Suomi säilyi itsenäisenä joutumatta kommunistisen Neuvostoliiton vallan alle.
Kirkkojen , seurakuntien ja arvovaltaisempien opettajien ohje on ollut ”pandemian” aikana.
Käytä maskia, pysy poissa  ja pidä etäisyyttä, ota rokote heti kun se on mahdollista.
Tämä on ollut vastuullisten ”hengen ihmisten” ohje; sillä ilmeisesti Jumala ei ole voimallinen tänään  auttamaan tai edes kuulemaan rukouksia?

Tänä nautinnonhaluisena yksilöllisyyttä korostavana aikana ihmiset ovat langenneet palvelemaan Jumalan sijasta omaa itsekkyyttään.
Kaikki valtiasta Jumalaa ei tunneta eikä tunnusteta.

Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
Olemmeko unohtaneet tämän ja hukanneet Herran Jeesuksen elämästämme?
Mitä hyötyä on Jumalan Sanasta ja sen lupauksista, jos ei sitten kuitenkaan usko niihin?

Jeesus sanoo palatessaan: Löytäneekö Hän uskoa?  Ja he kaikki nukkuivat.

Ajan merkit kertovat missä ajassa me olemme.
Israel on 73 vuotta ollut ajanmerkkinä.
Viha Israelia kohtaan vain kasvaa ja juutalaisten vaino käy kaiken aikaa voimakkaammaksi.

Kristikunnan on vallannut luopumus, kuten Sana ennustaa.
”Mekin olemme mukana kamppailemassa itsemme korottamisesta, vallasta, elämän nautinnoista, korkeasta elintasosta, mukavuudesta ja miellyttävästä elämästä ja kaikesta muusta hyvästä, jota voimme ahmia itsellemme”. (Wislöff).
Tämä tekee laittomuuden ajan taistelun sielunviholliselle helpoksi. Se on sisältäpäin saanut turmelua seurakunnan.

Teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa. Apt. 20:30.
Sielunvihollinen on pujahtanut seurakuntiin saaden aikaa luopumista Jumalan Sanasta tuoden tilalle ihmisoppeja. Lisää suvaitsevaisuutta, lisää humanismia ja uskontojen ekumeenista moniarvoisuutta.
Se saa uskomaan ihmisen olevan pohjimmiltaan hyvä!
Olemmeko unohtaneet; , ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. Jaak. 4:4.


Kuolin haavan saanut peto on vironnut eloon.
Se tarjoaa kauniilla lupauksilla vapautta, onnea ja veljeyttä.
Se vapaus on vapautta ajatella ja elää vain sen määrittelemillä arvoilla.
Sitä onnea ja vapautta näimme Neuvostoliitossa 70 vuoden ajan ja Pohjois-Korea on nykyinen onnela. Sekin oli ennen marxismia kristitty maa.
Kristilliset arvot ovat sille nyt pahuutta.
Sen tarjoama onni on täydellistä orjuutta.
Ilmestyskirja luennoilla istuneet ja luentoja pitäneet; eivät näe nyt tätä; kaiken alettua miten tämä alkaa toteutua valheen kaikella voimalla; sillä tämän kaiken takana on maailman kaikkeuden ovelimman pahuuden viisaus. Tiedätte kyllä kuka.
Se suuri käärme.
Valtakoneisto on rakennettu valmiiksi ja antikristus astuu siihen keulakuvaksi, kun valtakoneisto on valmiina häntä varten.
Ja muista!
Sille ei riitä pelkkä myöntyväisyys, vaan se vaatii 100% kuuliaisuutta ja palvontaa.
Kenen joukoissa seisot?
Tsempataanko vielä hetki yhdessä maailman kanssa noudattaen sen kehotuksia odottaen tilanteen ennallistamista hyvän ylenpalttisen elämän palautuvaan taas uomilleen?
Hurmaannutaan omasta hyvyydestä.

Vai olisiko jo aika kääntyä elävän Jumalan puoleen, jota saamme lähestyä Hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä?

Mitä sinä tuumit?

Miten tästä eteenpäin?
Maan uskollisia minun silmäni etsivät, että he asuisivat minua lähellä; joka vaeltaa nuhteettomuuden tietä, se on oleva minun palvelijani. Ps. 101

Pitäisikö meidän aloittaa etsimällä Herran Jeesuksen kasvoja?
Hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. Tiitus 2:14

Huomen illalla 6.9. alkaa pasuunan soiton juhla.  Ros Hashanan.
Eikö palava seurakunnan sopisi jo odottaa Ylkänsä tulevan noutamaan omansa?
Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä. Matt. 25: 5-13.

Lamppusi voi olla Iso, komea ja kallis muiden silmissä;  tai halpa, kolhiintunut ja vaatimaton.
Herra ei katso lamppua vaan lampun sisältöä. Onko siellä öljyä?

Mitä tuo öljy on? Itse ymmärtäisin sen nimeen omaan olevan Herran odotusta.
Odotanko Herraa vaiko elämäni hyviä päiviä takaisin?
Mihin uskon silmämme ovat kiinnittyneet:

Raamattu kehoittaa;
Silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle. Hebr. 12;2.


Ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella; Fil. 3:9.

Että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä. 1.Piet.1:7.



Sen tähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä; 2.Piet. 3:14.

Aika on paha; ja pahemmaksi muuttuu!
Ainoa turvamme on Jumalan Sana; Jeesus Kristus.
Pysytään Hänessä!
Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne. Jes.30:15.
ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen". 1.Piet. 5:7.

Katso, Herran silmä valvoo niitä, jotka häntä pelkäävät ja panevat toivonsa hänen laupeuteensa,
pelastaaksensa heidän sielunsa kuolemasta, elättääksensä heitä nälän aikana.
Meidän sielumme odottaa Herraa, hän on meidän apumme ja kilpemme.
Sillä hänessä iloitsee meidän sydämemme, me turvaamme hänen pyhään nimeensä.
Sinun armosi, Herra, olkoon meidän päällämme, niinkuin me panemme toivomme sinuun. Ps.33:18-33.

Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,
Hän tehköön teidät kykeneviksi kaikkeen hyvään, voidaksenne toteuttaa hänen tahtonsa, ja vaikuttakoon teissä sen, mikä on hänelle otollista, Jeesuksen Kristuksen kautta; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
Hebr. 13; 20,21

Loppurukous:

Pyhä Jumala; Meidän Herramme ja Isämme.
Me ylistämme Sinua ja Sinun Voimaasi!
Vedä meitä luoksesi katumaan ja muistamaan.
Sinä näet sydämemme; kuulet jokaisen sanamme ja tiedät jokaisen ajatuksemme.
Auta meitä!
Isä tutki ja puhdista meidät poikasi sovintoverellä.
Pyhitä meidät Sanallasi ja auta meitä vaeltamaan Sinun valossasi ja valonasi.
Ja ylistämään sinua!
Jeesuksen nimessä. Aamen.

Morosus

Viestien lukumäärä : 178
Join date : 24.02.2020

Rea Aalto and Hellevi like this post

Takaisin alkuun Siirry alas

 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli Empty Vs: Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli

Viesti kirjoittaja Morosus Ma Syys 06, 2021 9:13 pm

https://www.youtube.com/watch?v=r4qFLiqzRds

PITENEE ILLAN VARJOT.


PITENEE ILLAN VARJOT, PUOLIYÖ LIENEE JO
UHATEN AALLOT LYÖVÄT, KANSOILLA ON AHDINKO
TUHANNET TUSKIHIN NÄÄNTYY,
TUNNE EI AUTTAJAA
HERRA SÄ HERÄTÄ MEITÄ, LAPSES EI NUKKUA SAA

RISTISI JUUREEN VAIVUN, ARMOAS PYYDÄN NIIN
ETTÄ MÄ VOIMAN SAISIN, TARTTUA LUPAUKSIIN
SAISI MUN LAMPPUNI PALAA
VALVOISIN ODOTTAIN
NIIN ETTEI KIUSAAJA SALAA, RYÖSTÄISI AARRETTAIN

SANASI KALLIS KESTÄÄ, KUN KATOO TAIVAS MAA
VERELLÄ PUHDISTETTU, LUONASI TURVAN AIN SAA
SÄ SAAVUT, EN KYSY MILLOIN
ISÄ VAIN TIETÄÄ SEN.
TOIVOSSA KULKUA JATKAN, ARMOSTA RIEMUITSEN

Morosus

Viestien lukumäärä : 178
Join date : 24.02.2020

Rea Aalto and Hellevi like this post

Takaisin alkuun Siirry alas

 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli Empty Vs: Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli

Viesti kirjoittaja Morosus La Syys 25, 2021 4:26 pm

Syyskuu 2021

Tervehdys ystäville ja tutuille.
On Lehtimajan juhlan aatto alkaessani tätä kirjettä naputtelemaan.
Lehtimajan juhla on 21-28.9 tänä vuonna.
Tämä aihe, josta kirjoitan, on laskettu sydämelleni jo hyvän aikaa sitten.
Olen sen kanssa kipuillut ja vetkutellut hyvän aikaa.
Osaanko kirjoittaa vakavasta ja vaikeasta aiheesta oikeassa mielen tilassa ja hengessä?

Syyskuun alussa saimme Laukaassa viettää pienimuotoisen keidas hetken.
Eräs ystävä kuvasi sen mielestäni hyvin. Se oli kuin savusaunan löylyt.
Heitettyä löylyä ei juuri kuule; mutta kun pääsee rauhoittumaan, niin tuo lempeä lämpö laskeutuu.
Itse en olisi tuota osannut kuvata; sen mitä itsekin koin tuon jälkeen. Herran hoidossa sai olla pitkän ajo matkan ja päivän jälkeen; saaden kokea yhteyttä ystävien kanssa ja evästä tuleviin päiviin.
Päivän ensimmäisellä puoliskolla oli vakavamman puheen aika; ja Jouko Nieminen sai onnistuneesti julistaa evankeliumia sen päälle kahdella opetuksellaan.

Ja sitä samaa yritän nytkin. Ensin vakavampaa pohdintaa ja sen päälle; jospa osaisin jotain Sanan lupauksista jakaa.

”Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niin kuin teidän keskuudessanne,
ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.” 2.Tess. 3:1-3.

Mieleeni nostettiin kirja; jonka olin jo unohtanut lähes kokonaan.
Juutalainen Nobelin kirjallisuuspalkinnolla 1978 palkittu Isaac Bashevis Singerin kirjoittama kirja ”Moskatin suku”. Luin sen nuorena miehenä kauan sitten; enkä pitänyt siitä.
Kuvaus Varsovan juutalaisesta vauraasta suvusta lukuisine ihmisineen. Kirja oli täynnä juonittelua; kuten saippuasarjoissa tätä nykyä. Taistelua vallasta, asemasta, rahasta, rakkaudesta ja sen tuomasta pettymyksistä ja suruista. Kirjailija ei oikein saanut otetta tai jännitettä henkilöhahmoihin; ja se ei mitenkään säväyttänyt; kuten esim. silloin lukemani Mika Waltarin Mikael kirjat tekivät.
Singerin kirja olisi hautautunut muistini ulkopuolelle ilman sen ihan viimeisiä rivejä; jotka nyt nostettiin muistiini. Ulkomuistista vapaasti lainaan sitä:
Sukunsa rahoilla elätettävä elähtänyt noin viisikymppinen tyhjäntoimittaja tulee ulos asunnosta; jossa on viettänyt yön suosikki rakastajattarensa luona. On aurinkoinen kaunis kevät aamu. Luonto ja ihmiset ovat ”puhjeneet kukkaan”.
Hyvän tuulisena vihellellen astelee vilkasta katua pitkin miettien mihin menee syömään ja miten viettää taas yhden toimettoman huolettoman päivän.
Kirja päättyy seuraavasti; Samaan aikaan pysähtyi rautatie asemalle juna Gestapon mustatakkisten miesten astuessa asemalaiturille.

Jokainen historian tunteva tajuaa miten tuo huoleton elämä loppuu pian kuin veitsellä leikaten vaihtuen toiseen äärimmäisyyteen. Puolan 3 miljoonaa juutalaista  tuhoutui muutaman seuraavan vuoden aikana. Useimmat natsien tuhoamisleirillä.

Tuon kirjan aiheen noustessa muistiin, löysin laatikostani Matti Pyykkösen kirjasen ”Tie – toista päämäärää kohti” vuodelta 2017.
Luulin antaneeni sen jo eteenpäin.
Jotkut kirjeen saajista tuntevat tai tietävät Matin. Rohkean ja aktiivisen kristityn, joka muistaakseni siirtyi Taivaan kotiin keväällä 2020 83 vuoden ikäisenä.
Matti  kirjansa esipuheessa kertoi lukemastaan Juutalaisen Elie Wieselin kirjasta ”Yö”.
Wiesel sai Nobelin rauhanpalkinnon 1986.
Hän kertoo miten vanhempien ja sisarustensa kanssa asuessaan Sighet nimisessä pienessä kaupungissa. He kuulivat huhuja juutalaisista koskevasta holokaustista, mutta niihin ei uskottu.
Tuli päivä; jolloin joitakin juutalaisia karkotettiin Sighetistä ja vietiin pois.
Jälkeenpäin huhuttiin heidän olevan työssä jossain Galiciassa ja tyytyväisiä kohtaloonsa.
Eräänä päivänä palasi eräs karkotetuista. Hänellä oli hätä!
Hän tahtoi kertoa jokaiselle mitä tapahtuu!
Heidät oli viety Galician metsään, jossa Gestapon miehet hirvittävällä raakuudella tappoi heidät kaikki; paitsi hänet, joka ihmeen omaisesti vakavasti haavoitettuna pääsi myöhemmin ylös joukkohaudasta ja halusi tulla varoittamaan omiaan.
Tätä miestä ei kuunneltu; vaan naurettiin ainoastaan. Pidettiin pellenä.
Ennen niin iloista miestä; jolta nyt oli ilo sammunut silmistä ja halusi vain varoittaa tulevasta vaarasta! Nuori Elie kuunteli häntä kahden kesken; mutta tunsi vain sääliä häntä kohtaan.
Elämä jatkui huolettoman normaalina. Tämä tapahtui loppuvuodesta 1942.

Kevät 1944 toi hyviä uutisia. Liittoutuneet näyttivät voittavan sodan ja kukistavan natsit.
Wiesel kertoo miten hänen vanhempiansa mielen täytti strategiat, politiikka , diplomatia ja sionismi, mutta ei heidän oma kohtalonsa.
He saivat hälyttäviä uutisia Budapestista missä fasistit tuhosivat juutalaisia kauppoja ja synagogia.
Aluksia kaikki puhuivat siitä. Nopeasti optimismi palasi. Tuskinpa tänne tulisivat.

Ja kuitenkin Saksan armeijan ajoneuvot ilmestyivät Sighetin kaduille.
Upseerit olivat ystävällisiä. Heitä majoitettiin koteihin. Ei mitään hätää! Sighetin juutalaiset hymyilivät.
Tulivat kahdeksan Pääsiäisjuhlaan kuuluvaa päivää, ja seitsemäntenä Pääsiäispäivänä esiriippu siirrettiin syrjään.
Alkoi kilpajuoksu kuoleman kanssa. Kaikki tapahtui nopeasti.
Johtajat vangittiin, juutalaiset eristettiin koteihinsa; keltaiset tähdet hihoihin, ja tuli yö, sekä tieto kuljetuksesta johonkin pois….ja heitä varoittanut mies tuli juosten koteihin huutaen; ”Minähän varoitin teitä!”.

En jatka enempää. Kerron vain Wieselin päätyneen Birkenauhun leirille; jossa hän näki sellaista mielettömyyttä; jota ei voinut kuvitella olla olemassakaan.
Ja sen teki älykkäät ja sivistyneet eurooppalaiset ihmiset.

Tämän tuon esiin; jotta havahtuisimme mihin aikaan olemme saapuneet.

Ihmiskunnan historia todistaa yhden kiistattoman tosiasian. Ilman Jumalaa meillä ei ole mitään toivoa.
Raamatuntutkija Harold Willmington jakaa aikakaudet näin;

* Viattomuuden aika päättyi tahalliseen tottelemattomuuteen. 1. Moos.3
* Omantunnon aika päättyi yleiseen turmelukseen. 1. Moos. 6
* Ihmishallituksen aika päättyi paholaisen palvontaan Baabelin tornin äärellä. 1.Moos. 11
* Lupauksen aika päättyi, kun Jumalan kansa joutui Egyptin orjuuteen. 2.Moos. 1
* Lain aika päättyi, kun luodut tappoivat Luojansa. Matt. 27
* Kirkon / seurakunnan aika päättyy maailmanlaajuiseen uskosta luopumiseen. 1Tim. 4
* Tuhatvuotisen valtakunnan aika päättyy yritykseen tuhota Jumala itse. Ilm. 20

Me olemme tulleet tuon toiseksi viimeisen aikakauden loppuhetkiin.

Laukaalla sanoin mediasta tulleen ihmiselle kuin Jumalan Sanaa; joka on totta ja aamen, joka sana.
Eräs ystäväni siitä muistuttikin; miten aikanaan opetettiin, että meiltä lopun aikana otetaan Raamatut pois. Hän kysyi; tarvitaanko sitä kun uskovilta itseltään on jo otettu Jumalan Sanan luottamus pois?
Olemme tehneet kompromisseja toisensa jälkeen.
”Yleisen mielipiteen” antaneen kehyksen asioista; joka on sallittu totuus. Sen ulkopuolella olevista asioista ei ole soveliasta edes puhua ja on parasta olla hiljaa.
Mukaudumme siihen ”totuuteen”, jota meille totuutena tarjotaan.

Maailma on Jumalan vihollinen ja taistelee viimeiseen asti sitä vastaan.
Kummalla puolella me olemme?

Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot. Ilm. 13:7.

Ilmestyskirja puhuu siis pahuuden täydellisestä voitosta. Antikristus nousee valtaan ja häntä palvotaan Jumalan sijasta.

Vastaavia kertomuksia juutalaisilla; kuin Wieselin kylää varoittamaan selvinneestä miehestä on säilynyt muitakin. Silloinkaan ei varoituksia otettu vakavasti. Päinvastoin.
Pilkattiin ja naurettiin.
Raamattu on täynnä kertomuksia Jumalan Profeetoille laskemasta hädästä; heidän koettaessa herätellä ihmisiä näkemästä miten he kulkevat kohti tuomion päivää.
Profeetat saivat osakseen pilkkaa ja vainoa.

Ja taitaa asiat olla tänä päivänä samoin. Naurunalaiseksi tekeminen tai vaientaminen on tehokkain tapa saada ihmiset hiljaiseksi.

”Pahan riemuvoittoon riittää vain se; etteivät hyvät ihmiset tee mitään” sanoi Edmund Burke.

Tänäänkin ihmisten, joiden rohkeus on riittänyt nousta kyseenalaistamaan yhteistä tarinaa; johon useimmat haluavat uskoa. Saavat huomata saaneensa foliohatun päätään koristamaan.

Uskallanko hieman spekuloida? Tämä on ihan omaa mietelmääni.
Israelista tulleiden tietojen mukaan täyden rokotussuojan hankkineiden kohdalla lopputulos näyttää päinvastaiselta kuin on toivottu tai uskoteltu.
Entäpä kotomaassamme?
Nyt kun rajoitukset puretaan ja suorastaan kannustetaan kokoontumaan ja ottamaan ilo irti aikana, jolloin alkaa taudit syksyn myötä helposti leviämään.
Jos näin käy? Keitä silloin syytetään asioista?
Niitä, jotka eivät ole nähneet tarpeelliseksi tätä ottaa. Ja tämän jälkeen saadaan yleinen mielipide vaatimaan toimenpiteitä näitä vastaan. Psykologian kautta saadaan asiat väkivallattomasti oikeaan suuntaan.
Nyt jo joissain maissa on otettu ja otetaan käytäntöön rokotepassi; joka on puolisen vuotta
voimassa aina seuraavan tehoste annokseen asti; jolloin siihen saadaan ladattua lisää aikaa olla yhteiskunta kelpoinen seuraavaan puoleen vuoteen.
Passittomat pyritään ajamaan ulos yhteiskunnasta perustuslakeja muuttamalla.
Otat tai….et pääse mihinkään.

Raamatussa tuo tilanne tulee hieman eri tavalla vastaan useamman kertaa.
Esimerkiksi Danielin kirjassa; jossa Danielin kolme toveria ei suostunut kumartamaan kuningasta.
Daniel taas kumarsi rukoillen Jumalaa, kun vain kuningasta oli lupa kumartaen rukoilla.
Heidän pelastuksensa tuli aivan viime tingassa. Danielin pelastus tuli leijonien luolassa ja toverien tulisessa pätsissä.

Esterin kirjassa Mordokai kieltäytyi kumartamasta pahaa Haamania.
Hän sai nähdä miten häntä varten valmistettiin hirsipuuta, ja hänen kansaansa kohtaan annettiin valtakirja ryöstää heiltä heidän henkensä ja omaisuutensa.
Ja juoksijain mukana lähetettiin kaikkiin kuninkaan maakuntiin kirjeet, että oli hävitettävä, tapettava ja tuhottava kaikki juutalaiset, nuoret ja vanhat, lapset ja vaimot, samana päivänä, kahdennentoista kuun, se on adar-kuun, kolmantenatoista päivänä, ja että oli ryöstettävä, mitä heiltä oli saatavana saalista. Ester 3:13
Jokainen voi miettiä millaista tuskaa tuon ajanjakson Mordokai koki, ja taistelun itsensä kanssa.
Vain polvistuminen ja palvonta Haamanin edessä, ja näin hän ja hänen kansansa mahdollisesti pelastuisi?

Mordokai seisoi vakaana kuin pylväs ja Ester palvelijattarineen ja juutalaiset paastosivat ja rukoilivat. Ja pelastus tuli ja Haaman päätyi itse rakennuttamaansa hirsipuuhun.

Ehkäpä ne, jotka eivät ole lähteneet tsemppaamaan mukaan yhteiseen tarinaan maailman kanssa, ajattelevat hieman samoin.
Polvistunko valheen edessä?
Hänen, joka on tullut vain tappamaan ja tuhoamaan; valheen Isän eteen?

Eikö vain. Kyllä huoli huomisesta vaivaa; ja pelkokin kouraisee välillä, kun ajattelee mitä voi olla edessä.
Toinen vaihtoehto on sopeutua ja ottaa …ostaen hetken helpotuksen huomatakseen; ettei tämä olekaan ohi sen myötä.
Se tie vie myönnytysten kautta yhä syvempään alistumiseen, jonka päässä on valheen Isän palvonta.

Jeesus on kuitenkin tuhoava aikanaan pedon ja pimeyden vallan. Hän voittaa!

Ja kun kääntää katseensa Jeesukseen. Uskon silmän; niin huomaa miten pelko haihtuu ja luottamus palaa. Sinä pidät omistasi huolta; jos he vain turvaavat Sinuun.
Nousee spontaani ilo, kiitos ja ylistys. Herra on hyvä!

Eikö Jeesus ole luvannut pitää meistä huolta;
Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat. Ilm. 3:10

Mutta sinä päivänä, jota minä pelkään, minä turvaan sinuun. Ps. 56:4

Sinun on armo; sinä annat anteeksi; että me eläisimme sinun pelossa.

Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin.
Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa.
Minun sieluni odottaa Herraa hartaammin kuin vartijat aamua, kuin vartijat aamua. Ps. 130: 4-6.

Sodan jälkeen jo liki 80 vuotta on ollut länsimaissa pitkä rauhan ja kasvava vaurauden aika.
Lähes jokainen on elänyt hulppeampaa elämää kuin keskiajan kuninkaat.
Lämpimät kodit ja vuoteet, juokseva vesi ja sisäkäymälä. Kaupoissa runsauden pula mitä valitsee syömiseksi, kumipyörillä varustettuja kulkuneuvoja, joilla siirtyä nopeasti ja helposti paikasta toiseen. Lisääntynyt vapaa aika ja vähentynyt ruumiillinen rasitus. Terveydenhuolto.

Unohtuiko meiltä kiitos kaikesta tästä?
Vaurastuttuamme veltostuimme alkaen pitää kaikkea itsestään selvänä.
Jumalan ja Raamatun arvojen pilkka on kasvanut vain kaiken aikaa yhteiskunnassa.
Mekin olemme käyneet uneliaiksi kaiken hyvän keskellä.

Jos nyt siunaava käsi otetaan meidän yltämme pois?
Hänen taholta; jota emme katsoneet arvolliseksi kiittää.
Ja annoimme heidän, jotka haluavat uudet arvot tilalle, ottaa vastuun yhteiskunnassa.
Sen seurauksena he saavat alkaa toteuttaa itseään ja sitä kehitystä emme voi estää.
Se on Raamattuun kirjoitettu. Se johtaa maailmanlaajuiseen Dystopiaan.

Me voimme tehdä parannuksen.
Kääntyä uudestaan Hänen puoleensa ja alkaa kiittää ja ylistää yksin häntä.
Jokainen meistä. On meillä sitten laastari olkapäässä tai foliohattu silmillä.
Jeesus sanoo; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.

Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota.

»Katso, käsiini olen minä sinut piirtänyt», sanoo Herra

Lävistetyissä kätensä haavoissa Jeesus näkee sinut, ja muistaa sinut.
Golgatalla sovitusveri vuosi jokaisen puolesta; ja jokainen saa sen ottaa vastaan halutessaan.

Katso, Herran käsi ei ole lyhyt auttamaan eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan. Jes. 59:1.

Vain Hänessä meillä on rauha ja pelastus. Saamme luottaa Hänen varjeluksensa riittävän meidän jokaisen kohdalla.
Käykäämme rohkeasti Hänen eteensä sydämessämme kiitäen kaikesta; jota me olemme häneltä saaneet. Kiittäen ja ylistäen.
Sillä se mitä Hän meiltä odottaa on; että saisi olla Jumala meille.
Jumala, joka auttaa, suojaa ja antaa rauhan, turvan ja pelastuksen.
Ja eikö siitä sovi kiittää ja antaa ylistyksen Hänelle. Sydämen ylistyksen.
Teatteria Hän ei kaipaa.

Ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempänä, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa. Fil. 4: 7

Synnytyspoltot tihenevät mitä pidemmälle aika kulkee.
Se ei ole meille pelon aikaa; vaan pelastuksen lähelle tuovaa aikaa.

Jeesus rohkaisten sanoo meille; Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä." Luukk. 21:28

Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa. Luukk. 12:35

Siunattua syksyn aikaa sinulle. Rukousalttarilla tavataan!

Morosus

Viestien lukumäärä : 178
Join date : 24.02.2020

Rea Aalto and jarrut like this post

Takaisin alkuun Siirry alas

 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli Empty Vs: Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli

Viesti kirjoittaja jarrut Su Syys 26, 2021 6:58 am




Älykkäisiin ja sivistyneisiin ihmisiin luotetaan. Seurakunnissakin.

Vanhaan aikaan maalaisyhteiskunnassa oli opettaja, pappi, lääkäri ja apteekkari, joihin luotettiin, he olivat aivan kuin Jumalan asemassa niille ihmisille, joilta todellinen Jumala puuttui.

Tänä päivänä ovat hekin, jotka ovat uskoneet todelliseen Jumalaan, muuttaneet mielensä ja alkaneet uskomaan pappeihin lääkäreihin tiedemiehiin, apteekkareihin ja tiedotusvälineitten valheisiin!

Miksi? Maailman ihmisten kohdalla sen jotenkin voi ymmärtää, kun ei ole paremmasta tietoakaan, mutta uskovilla on tieto paremmasta, he ovat saaneet maistaa Jumalan hyvyyttä ja uskollisuutta, ja SILTI ovat kääntyneet ihmisten/maailman puoleen!

Miksi? Hyvänä aikana on helppo uskoa Jumalaan muitten uskovien mukana, ja kiitellä Herraa ja huutaa yhdessä Hallelujaa! Moni ottaa ja odottaa Jumalalta vain sitä hyvää, mutta kun tapahtuu jotakin tavallisuudesta poikkeavaa epämiellyttävää, kuten jokin vakava sairaus onnettomuus tai kuolema; jokaisen usko koetellaan. Nyt koetellaan koko maailmaa Coronan muodossa. Corona on kova koetus. Perheenkin keskellä. Lapset ja lastenlapsetkin, joita on vuosien varrella valistettu, valitsevat Apteekkarin ja lääkärit ja tiedemiehet, ei Jumalaa, vaikka tietävät että todellinen apu tulee ylhäältä, Taivaan ja maan Herralta.

Miksi?

He sanovat, etteivät tiedä enää mihin uskoa, kun kaikkea kauheaa vaan tapahtuu, pahuus yltyy ja ihmisiä tapetaan, ja nyt tämä Coronakin. Miksi ei Jumala puutu asioihin? Vaan on hiljaa!

Jumala on puuttunut.
Eikä ole hiljaa.

Kaikki tämä mitä ympärillämme tapahtuu nyt, ei ole vain Jumalan puhetta, vaan Hän huutaa.

Mitä Hän sitten huutaa?
Mitä tiedemiehet voivat pahuudelle tai kuolemalle mitä voivat lääkärit?
Mitä voivat maan viisaat sairauksille?

Kääntykää Jumalan puoleen, antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta, tulkaa
Ristin juurelle, katukaa syntejänne, ja uskokaa Jeesukseen Kristukseen, että pelastuisitte!

Pelastus ei ole mikään automaatio, sillä olemme syntisiä niin kauan kuin asumme tässä nahkaisessa talossamme, siksi saamme tehdä parannusta joka hetki, Jeesuksen edessä, rukouksin ja Hänen Sanaansa luottaen. Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä, Ikuisesti. Ihminen ei pelasta, eikä raha, tiede ei anna Ikuista Elämää.



Monet vaivat kohtaavat vanhurskasta, mutta kaikista niistä Herra hänet vapauttaa.


Psalmit:
40:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
40:2 Hartaasti minä odotin Herraa, ja hän kumartui minun
puoleeni ja kuuli minun huutoni.
40:3 Ja hän nosti minut ylös turmion kuopasta,
lokaisesta liejusta, ja asetti minun jalkani kalliolle,

hän vahvisti minun askeleeni.
40:4 Hän antoi minun suuhuni uuden virren,
kiitoslaulun Jumalallemme. Sen näkevät monet
ja pelkäävät ja turvaavat Herraan.

40:5 Autuas se mies, joka panee turvansa Herraan eikä
käänny ylpeiden puoleen eikä niitten, jotka valheeseen eksyvät!

40:6 Herra, minun Jumalani, suuret ovat sinun ihmetekosi
ja sinun aivoituksesi meitä kohtaan. Ei ole ketään sinun vertaistasi.
Niitä minä tahdon julistaa, niistä puhua, niitten paljous on suurempi,
kuin luetella taidan.

40:7 Teurasuhriin ja ruokauhriin et sinä mielisty;
minun korvani sinä avasit, polttouhria ja syntiuhria sinä et vaadi.
40:8 Silloin minä sanoin: "Katso, minä tulen; kirjakääröön on
kirjoitettu, mitä minun on tehtävä.
40:9 Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni,
ja sinun lakisi on minun sydämessäni."
40:10 Minä julistan vanhurskautta suuressa seurakunnassa;
katso, en minä sulje huuliani. Sinä, Herra, sen tiedät.

40:11 Minä en peitä sinun vanhurskauttasi omaan sydämeeni,
vaan puhun sinun uskollisuudestasi ja avustasi; minä en salaa
sinun armoasi ja totuuttasi suurelta seurakunnalta.
40:12 Sinä, Herra, älä sulje minulta laupeuttasi,
sinun armosi ja totuutesi varjelkoon minua aina.

40:13 Sillä lukemattomat vaivat minua saartavat,
minun rikkomukseni ovat ottaneet minut kiinni,
niin etten nähdä taida; ne ovat useammat kuin
pääni hiukset, ja rohkeus on minulta mennyt.
40:14 Kelvatkoon sinulle, Herra, pelastaa minut,
Herra, riennä minun avukseni.

40:15 Hävetkööt ja punastukoot kaikki,
jotka minun henkeäni etsivät, hukuttaaksensa sen;
peräytykööt ja tulkoot häpeään ne, jotka tahtovat
minulle onnettomuutta.

40:16 Tyrmistykööt häpeästänsä ne, jotka minulle sanovat:
"Kas niin, kas niin!"
40:17 Iloitkoot ja riemuitkoot sinussa kaikki, jotka sinua etsivät;
ne, jotka sinun autuuttasi rakastavat, sanokoot aina:
"Ylistetty olkoon Herra!"
40:18 Minä olen kurja ja köyhä, mutta Herra pitää minusta huolen.
Sinä olet minun apuni ja pelastajani; minun Jumalani, älä viivy.


jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2875
Join date : 24.10.2013

Rea Aalto and Morosus like this post

Takaisin alkuun Siirry alas

 Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli Empty Vs: Jumalan kansan luopumus nykyään on kasvava huoli

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa