Haku
Viimeisimmät aiheet
Eniten katsotut aiheet
Rukoilevatko uskovat nyt ?
2 posters
Sivu 1 / 1
Rukoilevatko uskovat nyt ?
Jumalan sana opettaa kristittyjä rukoilemaan Jumalaa, erityisesti hädän hetkellä.
Kuinka paljon kristityt rukoilevat nyt, kun koronavirusepidemia on vaikuttamassa monella tavalla ihmisten elämässä ?
Kristityllä on aina se lohtu, että kristitty joka säilyttää uskonsa kuolemaansa asti, pääsee taivaaseen Jumalan luokse.
Silti kaikilla kristityillä ei ole vielä mitään kiirettä päästä taivaaseen.
Nyt olisi tarpeen rukoilla sen puolesta, että kristityt rakastaisivat Jumalaa ja myös toinen toistaan. Siitäkin huolimatta, että kaikilla kristityillä ei ole aivan samoja näkemyksiä kaikista asioista. Sitäkin voidaan rukoilla, että Jumala antaisi kaikille kristityille viisautta ja ymmärrystä, sen kaiken suhteen, mitä Jumala odottaa omiltaan, tässä ajassa.
Kristityt ovat epätäydellisiä ihmisiä, eivät suinkaan tiedä kaikkea, eivätkä osaa vastata kaikkiin kysymyksiin, kristityt elävät nyt oudossa ajassa, jonka kaikkia tapahtumia he eivät aina ymmärrä samalla tavalla, joten nyt tarvitaan kärsivällisyyttä ja ymmärtäväisyyttä toinen toistaan kohtaan.
Monet kristityt uskovat niin, että elämme nyt lopunajassa ja he odottavat että lopunajassa tapahtuu luonnonmullistuksia, suuria eksytyksiä, yleinen luopumus, kulkutauteja ja nälänhätää, uskovien vainoja, sotia, tulvia, maanjäristyksiä ja lopulta tulee valtaan antikristus, tulee pedonmerkki, jossakin hetkessä uskovat temmataan taivaaseen ja lopulta Jeesus tulee maanpäälle. Toiset kristityt eivät vielä usko että olemme lopunajassa, he odottavat näkevänsä monia asioita sitä ennen.
Rukoileminen on hyödyllistä ja aina tarpeellista. Oli aika sitten mikä tahansa, aina on tarpeen tehdä parannus synneistään, luopua kaikesta pahasta, elää sellaista hyvää kristityn ihmisen elämää, että säilyttää uskonsa Jeesukseen Kristukseen.
Mitä pitää tapahtua, jotta kaikki uskovat heräisivät rukoilemaan tosissaan ? Jotkut kristityt uskovat niin, että edessä on huonompia aikoja, jolloin useimman ihmisen elämästä voi tulla nykyistä vaikeampaa. Itsekin uskon niin. Ehkä sitten kristityt rukoilevat enemmän kuin nyt.
Kuinka paljon kristityt rukoilevat nyt, kun koronavirusepidemia on vaikuttamassa monella tavalla ihmisten elämässä ?
Kristityllä on aina se lohtu, että kristitty joka säilyttää uskonsa kuolemaansa asti, pääsee taivaaseen Jumalan luokse.
Silti kaikilla kristityillä ei ole vielä mitään kiirettä päästä taivaaseen.
Nyt olisi tarpeen rukoilla sen puolesta, että kristityt rakastaisivat Jumalaa ja myös toinen toistaan. Siitäkin huolimatta, että kaikilla kristityillä ei ole aivan samoja näkemyksiä kaikista asioista. Sitäkin voidaan rukoilla, että Jumala antaisi kaikille kristityille viisautta ja ymmärrystä, sen kaiken suhteen, mitä Jumala odottaa omiltaan, tässä ajassa.
Kristityt ovat epätäydellisiä ihmisiä, eivät suinkaan tiedä kaikkea, eivätkä osaa vastata kaikkiin kysymyksiin, kristityt elävät nyt oudossa ajassa, jonka kaikkia tapahtumia he eivät aina ymmärrä samalla tavalla, joten nyt tarvitaan kärsivällisyyttä ja ymmärtäväisyyttä toinen toistaan kohtaan.
Monet kristityt uskovat niin, että elämme nyt lopunajassa ja he odottavat että lopunajassa tapahtuu luonnonmullistuksia, suuria eksytyksiä, yleinen luopumus, kulkutauteja ja nälänhätää, uskovien vainoja, sotia, tulvia, maanjäristyksiä ja lopulta tulee valtaan antikristus, tulee pedonmerkki, jossakin hetkessä uskovat temmataan taivaaseen ja lopulta Jeesus tulee maanpäälle. Toiset kristityt eivät vielä usko että olemme lopunajassa, he odottavat näkevänsä monia asioita sitä ennen.
Rukoileminen on hyödyllistä ja aina tarpeellista. Oli aika sitten mikä tahansa, aina on tarpeen tehdä parannus synneistään, luopua kaikesta pahasta, elää sellaista hyvää kristityn ihmisen elämää, että säilyttää uskonsa Jeesukseen Kristukseen.
Mitä pitää tapahtua, jotta kaikki uskovat heräisivät rukoilemaan tosissaan ? Jotkut kristityt uskovat niin, että edessä on huonompia aikoja, jolloin useimman ihmisen elämästä voi tulla nykyistä vaikeampaa. Itsekin uskon niin. Ehkä sitten kristityt rukoilevat enemmän kuin nyt.
helluntailainen_- Viestien lukumäärä : 44
Hellevi likes this post
Vs: Rukoilevatko uskovat nyt ?
Olen lukenut mitä ns. epävirallinen taho odottaa tulevaisuudelta, nuo ihmiset jotka ovat suurimmaksi osaksi uskomattomia, kirjoittavat edessä olevasta tuhosta ja rokotettujen ihmisten kuolemisesta.
Viranomaiset, HUS, THL ja lukuisat asiantuntijoiksi nimetyt henkilöt, näkevät tulevaisuuden hyvin myönteisenä, he uskovat että rokotukset saavat aikaan sen, että vaikka vanhat ja riskiryhmiin kuuluvat heikommat ihmiset saisivat tartuntoja, he eivät niihin kuole ja he sanovat, että koronavirus on muille ryhmille lähes vaaraton. Paitsi Long Covid, jota he pitävät haitallisena.
Uskovien ihmisten käsitykset koronavirusepidemiasta ja tulevaisuudesta, osuvat suurimmaksi osaksi viranomaisten näkemyksien mukaisiksi.
Pieni osa uskovista ihmisistä näkee tulevaisuuden epävirallisen tahon näkemyksien mukaisesti.
Itse päättelen kummankin näkökannan omaavien ihmisten kirjoituksia lukeneena, että edessä ei ole helppoa tulevaisuutta.
Tulee olemaan ihmisiä jotka ovat luottaneet saamaansa tietoon ja omaksumaansa näkemykseen, jotka tulevaisuus aikanaan paljastaa vääriksi. Nämä ihmiset ovat silloin luonnollisesti katkeria ja vihaisia.
Voiko enää muuta sanoa, kuin todeta sen, että uskovien olisi aika herätä unestaan ja alkaa rukoilemaan. Koronavirus on vain yksi vaikeus, monia muita tulee sen jälkeen.
Viranomaiset, HUS, THL ja lukuisat asiantuntijoiksi nimetyt henkilöt, näkevät tulevaisuuden hyvin myönteisenä, he uskovat että rokotukset saavat aikaan sen, että vaikka vanhat ja riskiryhmiin kuuluvat heikommat ihmiset saisivat tartuntoja, he eivät niihin kuole ja he sanovat, että koronavirus on muille ryhmille lähes vaaraton. Paitsi Long Covid, jota he pitävät haitallisena.
Uskovien ihmisten käsitykset koronavirusepidemiasta ja tulevaisuudesta, osuvat suurimmaksi osaksi viranomaisten näkemyksien mukaisiksi.
Pieni osa uskovista ihmisistä näkee tulevaisuuden epävirallisen tahon näkemyksien mukaisesti.
Itse päättelen kummankin näkökannan omaavien ihmisten kirjoituksia lukeneena, että edessä ei ole helppoa tulevaisuutta.
Tulee olemaan ihmisiä jotka ovat luottaneet saamaansa tietoon ja omaksumaansa näkemykseen, jotka tulevaisuus aikanaan paljastaa vääriksi. Nämä ihmiset ovat silloin luonnollisesti katkeria ja vihaisia.
Voiko enää muuta sanoa, kuin todeta sen, että uskovien olisi aika herätä unestaan ja alkaa rukoilemaan. Koronavirus on vain yksi vaikeus, monia muita tulee sen jälkeen.
helluntailainen_- Viestien lukumäärä : 44
Rea Aalto and Hellevi like this post
Vs: Rukoilevatko uskovat nyt ?
Rukous on kristityn hengittämistä, on joku viisas sanonut.
Nyt jos koskaan saamme rukoilla, sillä maailma on kuin hullunmylly,
ihmiset ovat väsyneet huonoihin uutisiin,
rikoksiin ja murhiin ja sotiin! On liian paljon vääryyttä ja
tuskaa, kuka enää välittää? Välittävätkö kristitytkään
miten ihmisten käy, kuinka lähimmäinen voi?
Välittääkö edes Jumala mitä täällä tapahtuu
ja kuinka täällä voidaan? Kuinka uskovat voivat?
Uskon että Jumala haluaa kuulla huutomme
ja rukouksemme ja että
luotamme Häneen kaiken keskellä!
On hyvä rukoilla, se auttaa taas
näkemään ja ymmärtämään, senkin,
että Jumala on kyllä ajan tasalla ja
tietää missä mennään! Hän kuulee
kaikki rukoukset ja jopa huokauksemmekaan
eivät ole salassa Häneltä!
Nyt jos koskaan saamme rukoilla, sillä maailma on kuin hullunmylly,
ihmiset ovat väsyneet huonoihin uutisiin,
rikoksiin ja murhiin ja sotiin! On liian paljon vääryyttä ja
tuskaa, kuka enää välittää? Välittävätkö kristitytkään
miten ihmisten käy, kuinka lähimmäinen voi?
Välittääkö edes Jumala mitä täällä tapahtuu
ja kuinka täällä voidaan? Kuinka uskovat voivat?
Uskon että Jumala haluaa kuulla huutomme
ja rukouksemme ja että
luotamme Häneen kaiken keskellä!
On hyvä rukoilla, se auttaa taas
näkemään ja ymmärtämään, senkin,
että Jumala on kyllä ajan tasalla ja
tietää missä mennään! Hän kuulee
kaikki rukoukset ja jopa huokauksemmekaan
eivät ole salassa Häneltä!
Hellevi- Viestien lukumäärä : 2284
Rea Aalto likes this post
Kärsivän ahdistus ja toivo Psalmi 102
Psalmit 102
Kärsivän ahdistus ja toivo
1 Nääntyneen ja onnettoman rukous,
kun hän avaa sydämensä Herralle.
2 Kuule rukoukseni, Herra,
nouskoon huutoni sinun luoksesi!
3 Älä kätke minulta kasvojasi,
kun olen ahdingossa. Kallista korvasi minun
puoleeni! Kun huudan sinua avuksi,
älä viivytä vastaustasi.
4 Päiväni haihtuvat kuin savu,
tuska polttaa luitani kuin tuli.
5 Sisimpäni on kuin kulottunut
ruoho. Enää en muista syödäkään,
6 huokailen vain, olen pelkkää luuta
ja nahkaa. [Job 19:20]
7 Minä olen kuin huuhkaja autiomaassa,
kuin pöllö, joka asustaa raunioissa.
8 Minä valvon yöni,
olen yksin kuin katolla kyyhöttävä lintu.
9 Viholliseni pilkkaavat minua päivät pitkät,
kirotessaan vihamiehiään he käyttävät
minun nimeäni. [Jes. 65:15; Jer. 29:22]
10 Minä syön leipänäni tuhkaa, kyyneleet
maustavat juomani. [Ps. 42:4, 80:6]
11 Vihasi vimmassa sinä paiskasit minut maahan.
12 Päiväni ovat kuin pitenevä varjo,
ruohon lailla minä lakastun. [Job 14:2+]
13 Mutta sinä, Herra, hallitset ikuisesti,
sinun nimesi kaikuu polvesta polveen.
14 Sinä nouset ja armahdat Siionia.
Sen aika on tullut, armon aika.
15 Sinun palvelijasi rakastavat sen kiviä,
he surevat kaupunkinsa tuhkaa.
16 Kansat pelkäävät Herran nimeä,
maan kuninkaat kumartavat häntä,
17 kun Herra jälleen rakentaa Siionin
ja ilmestyy kunniassaan. [Ps. 69:36]
18 Hän katsoo sorrettujen puoleen,
ei torju heidän rukoustaan.
19 Tämä on kirjoitettu tulevalle polvelle,
jotta uudeksi luotu kansa ylistäisi Herraa.
[Ps. 22:31]
20 Herra katsoo pyhästä korkeudestaan,
tähyää taivaasta maan päälle.
21 Hän kuulee vankien vaikerruksen,
hän vapauttaa kuoleman omat.
22 Siionissa kuulutetaan Herran nimeä,
Jerusalem kaikuu hänen kiitostaan,
23 kun kansat kokoontuvat yhteen,
kun valtakunnat tulevat palvelemaan Herraa.
[Jes. 2:2,3]
24 Hän on murtanut minun voimani
kesken matkan, lyhentänyt elinpäivieni määrän.
25 Minä sanon hänelle: Jumalani, älä ota minua
pois puolitiessä! Sinä elät iäti, ajasta aikaan.
26 Jo ammoin sinä laskit maan perustukset,
sinun kättesi työtä ovat taivaat.
27 Ne katoavat, mutta sinä pysyt.
Ne kuluvat loppuun kuin vaate,
sinä vaihdat niitä kuin vaatekertaa,
ja ne vaihtuvat uusiin. [Jes. 51:6]
28 Mutta sinä olet iäti sama,
sinun vuotesi eivät lopu.
29 Palvelijoittesi lapset saavat asua turvassa,
heidän lastensa lapset ovat huomassasi.
AAMEN!
Matkalaulu Psalmi 126
Psalmi 126
126:1 Matkalaulu.
Kun Herra käänsi Siionin kohtalon,
niin me olimme kuin unta näkeväiset.
126:2 Silloin oli meidän suumme naurua täynnä,
ja kielemme riemua täynnä; silloin sanottiin
pakanain keskuudessa:
"Herra on tehnyt suuria heitä kohtaan".
126:3 Niin, Herra on tehnyt
suuria meitä kohtaan;
siitä me iloitsemme.
126:4 Herra, käännä meidän kohtalomme,
niinkuin sadepurot Etelämaassa.
126:5 Jotka kyynelin kylvävät,
ne riemuiten leikkaavat.
126:6 He menevät itkien,
kun kylvösiemenen vievät;
he palajavat riemuiten,
kun lyhteensä tuovat.
AAMEN!
Similar topics
» USKOVAT DEMONISIA OLENTOJA?
» Tapio Puolimatka - Uskovat antikristuksen ajassa
» Petri Hiltunen/ USKOVAT DEMONISIA OLENTOJA?
» Miksi uskovat ihmiset eivät usko Raamattua?
» Kristityt uskovat yhteen Jumalaan, joka on Isä, Poika ja Pyhä Henki.
» Tapio Puolimatka - Uskovat antikristuksen ajassa
» Petri Hiltunen/ USKOVAT DEMONISIA OLENTOJA?
» Miksi uskovat ihmiset eivät usko Raamattua?
» Kristityt uskovat yhteen Jumalaan, joka on Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ke Marras 06, 2024 7:09 am kirjoittaja vakiokalusto
» Voiko ihminen pelastua "tekemällä voitavansa"? Yksin evankeliumi herättää uskon Kristukseen
Ke Marras 06, 2024 7:05 am kirjoittaja vakiokalusto
» Perisynnin vaikutus, eräitä väitteitä luterilaisen syntiopetuksen pohjalta
Ke Marras 06, 2024 6:57 am kirjoittaja vakiokalusto
» Mikä sytyttäisi kristityn sammuneen rakkauden?
Ke Marras 06, 2024 6:44 am kirjoittaja vakiokalusto
» Osmo Tiililä /Kristitty matkalaisena
Ti Marras 05, 2024 9:19 am kirjoittaja Hellevi
» Raivoisa, voimakas ja yllättävä (Fierce, Strong, and Surprising) :: By Daymond Duck
Ti Marras 05, 2024 8:47 am kirjoittaja vakiokalusto
» Professori Jeffrey Sachs tuhoaa täysin lännen Ukraina-narratiivin joka on valheellinen (VIDEO)
Ma Marras 04, 2024 8:17 am kirjoittaja jarrut
» Henkien koettelu Raamatun mukaan
Su Marras 03, 2024 10:56 am kirjoittaja jarrut
» Brooks Alexander: TULEVA MAAILMANUSKONTO
Su Marras 03, 2024 10:48 am kirjoittaja jarrut