Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Israelin suurin tarve (Israel’s Greatest Need) :: By Daymond Duck
William Nielsen: Vad är det som håller Antikrist tillbaka? EmptyTänään kello 5:26 am kirjoittaja jarrut

» Mikko Satama // Aamuhartaus maanantai 29.04.2024
William Nielsen: Vad är det som håller Antikrist tillbaka? EmptyEilen kello 9:45 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama // Pelottava ja lohduttava Ilmestyskirja
William Nielsen: Vad är det som håller Antikrist tillbaka? EmptyEilen kello 8:25 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama: Helluntailainen henkikasteoppi
William Nielsen: Vad är det som håller Antikrist tillbaka? EmptyEilen kello 7:43 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama // Naispppeus ja uuden liiton seurakuntaa
William Nielsen: Vad är det som håller Antikrist tillbaka? EmptyEilen kello 7:12 am kirjoittaja Hellevi

»  Benjamin Turkia: Tämä kirjoitus toteutui viime viikolla
William Nielsen: Vad är det som håller Antikrist tillbaka? EmptyPe Toukokuu 03, 2024 1:20 pm kirjoittaja Rea Aalto

» Pentti Holin vierailu Aamuvieras-ohjelmassa t
William Nielsen: Vad är det som håller Antikrist tillbaka? EmptyPe Toukokuu 03, 2024 9:17 am kirjoittaja Hellevi

» Benjamin Turkia : Omatunto
William Nielsen: Vad är det som håller Antikrist tillbaka? EmptyPe Toukokuu 03, 2024 7:39 am kirjoittaja Hellevi

» Benjamin Turkian : Juna lähti jo
William Nielsen: Vad är det som håller Antikrist tillbaka? EmptyTo Toukokuu 02, 2024 2:27 pm kirjoittaja Admin

Toukokuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri


William Nielsen: Vad är det som håller Antikrist tillbaka?

Siirry alas

William Nielsen: Vad är det som håller Antikrist tillbaka? Empty William Nielsen: Vad är det som håller Antikrist tillbaka?

Viesti kirjoittaja jarrut Ti Syys 22, 2015 1:58 pm

.


Vad är det som håller Antikrist tillbaka?




De som menar att Jesus ska komma och hämta församlingen innan Antikrist kommer, de tror också att det är församlingen (och den helige Ande) som hindrar Antikrist att träda fram. Men församlingen kommer att vara på jorden när Antikrist regerar. Den helige Ande är alltid i Guds församling. Joh. 14:16. Det kan alltså inte vara den helige Ande som blir borttagen från jorden innan Antikrist träder fram, som somliga menar.

Vad är det då som måste skaffas ur vägen innan Antikrist träder fram? Antikrist kallas också Laglöshetens människa och den Laglöse. Men vad är det då som måste skaffas ur vägen för att en laglös härskare ska kunna bedraga och förföra hela världen?

Upp 13:4 Jag tror (alltså mina tankar) att det kan vara lagen som hindrar Antikrist att fullt ut träda fram. Den moraliska lagen måste skaffas ur vägen. D.v.s. de lagar och regler som finns för att upprätthålla ordningen och bekämpa brottslighet i världen.

Överallt där islam får starkt fäste ändras för det mesta också de traditionella lagarna i det landet till att underordna sig och följa islamiska t ex sharialagar. Man kallar dessa lagar för heliga och rättfärdiga som inte kan ifrågasättas eftersom de tjänar Muhammed, Allah” och hans vilja. Att Muhammed ville få guds auktoritet bakom sina skrifter och lagar är fullkomligt klarlagt. Koranen innehåller mängder med uppmaningar som ”den som lyder Muhammed lyder också Allah”

Den överhet som är rättfärdig och en god samhällets tjänare, med lagar paragrafer som skyddat medborgarna i olika länder under hundratals år. Kommer att få tillägg med några antikristliga lagar i sin grundlag. Lagar som inte är någon kristen eller jude till hjälp - när det gäller sanning, rättvisa eller Guds Ord.

När nationernas lagar är avskaffade eller blivit förstärkta med sharialagar eller liknande kan ingen beskylla antikrist för att vara lagbrytare. Den nuvarande lagen hindrar alltså att laglösheten totalt tar överhand.

Inget land i världen går ostraffad om man skulle tala negativt om profeten eller islam i dag via media. Detta vet de flesta regeringar, men det är så att säga en oskriven lag. Men den siste antikrist skall gå ännu längre. Han skall sätta sig i sinnet att ”förändra” heliga tider ”och lagar” som det står i Daniel 7:25. Det står också i Rom. 13:e kapitel att vi ska underordna oss överheten, och att överheten är en Guds tjänare. Detta har ju med lagar och ordningsregler att göra.

Jag tror att värdens länder får behålla sina grundlagar men att det blir tillägg med antikristliga lagar som t ex att det blir straffbart att tala illa om koranen eller profeten osv. Det jag skriver är inte helt omöjligt skulle kunna hända.  

Islamguiden.com skriver och uppmanar på sin hemsida: "Vi vill även nämna att enligt Svensk lag så anses det vara ett brott när de hånar och kränker en annan person. Därför måste förolämpandet av islams profet - ses som ett brott.

Arabländerna har oljekapacitet att producera hur mycket olja som helst. Frågan är hur de kommer att använda denna rikedom mot den övriga civiliserade världen för att tvinga den till lydnad. Pengar är makt som de säger. Låter det här främmande och konstigt för dig?

Tror du att den siste antikrist är påven som kommer att styra världen via katolska kyrkan? Som det ser ut nu så verkar det så. Men satan är mer intelligent och kunnig än vad många tror. Han är ju trots allt grundaren till alla andra religioner i världen.

Naturligtvis så försöker han att komma in överraskande på vägar där vi inte är så uppmärksamma. Om vi därför bara stirrar oss blinda åt ett håll så kommer vi kanske att få en chock den dagen han träder fram.

Katolska kyrkan och allt vad som kommer från henne vet vi är antikristliga och fyllda med lögner och villfarelser. Men jag är rädd för att många kristna tror att det är klart nu med vilken som är den verklige och farlige siste antikrist. Påven är antikrist ok. Då räcker det med att ha koll åt katolska hållet osv.

Men tänk om fienden har något riktigt extra och fruktansvärt att komma med i den sista tiden? Tänk om det träder in en annan makt där till och med katolicismen måste böja sig, eller tvingas att samarbeta? Det gjorde ju katolska kyrkan när Hitler kom till makten med sina sjuka och demoniska idéer. Katolicismen är ju en sköka och horar med allt som gagnar henne!

Så varför skulle hon inte göra det med vilddjuret eller profeten? T ex på Hitlers 50 års dag visade alla katolska kyrkor den nazistiska hakkors-flaggan och det påvliga sändebudet Orsenigo, som på uppmaning av påven Pius XII, sammanträdde med Hitler för att ge honom de personliga lyckönskningar från påven och värd för en gala i Hitlers ära. Katolska imperiet skulle inte dra sig, utan kunna göra det samma med den siste antikrist.

Profeten Muhammed är fortfarande idag en oerhört viktig person. Hans ställning inom islam är närmast gudomlig, då han betraktas som al-insan al-kamil (den perfekt människan) uswa hasana (det sköna eller moraliska föredömet). Allt som Muhammed sa eller gjorde blir då per definition rättfärdigt – i evig tid. Men var låg då det rättfärdiga och gudomliga i Muhammeds liv, och vad skapade han för religiösa skrifter och lagar som nu ligger till grund inom islam.

Jo, profeten Muhammed och koranen förkastar religionsfrihet. Förkastar yttrandefriheten. Mördar folk som har annorlunda uppfattningar. Hotar att döda dem som lämnar islams lära. Tillämpar etnisk rensning. Islam har också åsikten att alla människor av judisk och kristen tro måste utrotas eller omvändas innan den yttersta dagen kan komma. Dvs välkomnar en ny Förintelse som skall utföras av muslimerna.

Hur kan då islam betraktas som ofarlig i många kristnas ögon? Var ligger moralen i ett sådant tänkande? Rötterna om vad islam är - har för syfte - och vad de står för måste upp till ytan. Att lite nonchalant banalisera islam genom att lyfta fram förbudet mot att äta griskött eller fastan under månaden ramadan (och endast det) är både blåögt och dumt.

Det handlar i slutändan om hur Sverige och övriga världens kristna skall ställa sig till detta hat denna religion representerar när det gäller kristendom och mänskliga rättigheter. Där vi har rätten att yttra oss fritt - även om andliga ting - rätten att välja religion eller avstå - rätten att välja ledare i fria val där rätten att ställa upp gäller alla - rätten att välja kläder – musik – yrke – sport-och fritidsaktiviteter - bostadsort.

Men framförallt friheten till att predika ett fulltonigt evangelium om vår frälsare Jesus Kristus. Förenklat sagt, allt det som islam försöker förvägra sin omgivning.

Attityden och agerandet till islam och katolska kyrkan kommer att spela en mycket avgörande roll för de kristna i Sverige och i övriga världen, tro inget annat. Jag ser islam som en sovande björn som mycket snart kommer att vakna upp ur dvalan och gå till verket med att fullborda det antikristliga övertagandet över en rädd och förvirrad värld. Där först och främst laglösheten och hatet mot Israel och kristna kommer att vara antikrist största kännetecken.

Detta utpräglade hat har vad jag förstår inte katolska kyrkan i Sverige ännu visat. Men den finns där och gror under den religiösa ytan, hon har nämligen inte förändrats ett dugg sedan medeltiden. Ser vi bakåt så förstår vi att katolicismen är mycket förförisk och ond i sin natur.

Men hon har manipulerat sig in och vill ha ekumenik med kristenheten i dag och det trots alla villoläror och lögner hon matar kyrkorna med. Men det är ett spel för galleriet – hon är bara ute efter (vad jag tror) att värva människor till att stödja den siste antikrist. Hon är ute och förför och skördar in de kristna som redan är blinda och utan olja.

Matt 25:3 ”De oförståndiga tog sina lampor men tog ingen olja med sig”.

Katolska kyrkans roll i den sista tiden är därför uppenbar. Hon kommer att göra det hon alltid gjort fast ännu mer och tydligare. Just nu har påven blickarna på sig och många kristna led har redan utropat honom till att vara den antikrist Guds Ord talar om. Det kan mycket väl vara så, men det behöver inte vara det.

Det har funnits många som fått namnet antikrist tilldelat sig under århundraden som gått. Dessa har säkert haft alla de onda kvalitéer och läror som bibeln nämner som antikristliga. Men vem som är den siste och världsstyrande antikrist som kommer att lägga en hel värld under sig – vet naturligtvis ingen med säkerhet.

Återigen vill jag säga att det jag vänder mig mot och förkastar är de gudsfientliga lärorna och villolärorna inom dessa två religiösa system – inte människorna. Jag älskar dessa människor i Jesus Kristus, det är min skyldighet som kristen. Och jag tror därför att många muslimer och katoliker kommer att bli frälsta innan Jesus kommer tillbaka, det är jag helt övertygad om.

Men Guds Ord uppmanar oss att hålla oss vara vakna så att den dagen inte kommer som en överraskning.

1 Petr 1:13 ”Spänn därför bältet om livet och var vakna och sätt ert hopp helt och fullt till den nåd som skall komma er till del, när Jesus Kristus uppenbaras.

 William
.


Undervisning
..



Kopiering av allt matrial gjort av William Nielsen är tillåten att ge vidare gratis.
(Ej för komersiellt bruk)
. .    


http://www.ingahopplosa.com/bibelundervisning/vad-%C3%A4r-det-som-h%C3%A5ller-antikrist-tillbaka






 
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2791
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

William Nielsen: Vad är det som håller Antikrist tillbaka? Empty Vs: William Nielsen: Vad är det som håller Antikrist tillbaka?

Viesti kirjoittaja Vierailija Ke Marras 28, 2018 10:08 am

Men hon har manipulerat sig in och vill ha ekumenik med kristenheten i dag och det trots alla villoläror och lögner hon matar kyrkorna med. Men det är ett spel för galleriet – hon är bara ute efter (vad jag tror) att värva människor till att stödja den siste antikrist. Hon är ute och förför och skördar in de kristna som redan är blinda och utan olja.

Matt 25:3 ”De oförståndiga tog sina lampor men tog ingen olja med sig”.


Stanna upp och tänk! "Hon är ute och förför och skördar in de kristna som redan är blinda och utan olja."



Nouse ja ajattele! "Hän houkuttelee ja niittää kristittyjä, jotka ovat jo sokeita ja ilman öljyä".

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa