Vapaasana

Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Katsokaas tänne
William Branham EmptyEilen kello 7:09 am kirjoittaja vakiokalusto

»  Voiko ihminen pelastua "tekemällä voitavansa"? Yksin evankeliumi herättää uskon Kristukseen
William Branham EmptyEilen kello 7:05 am kirjoittaja vakiokalusto

»  Perisynnin vaikutus, eräitä väitteitä luterilaisen syntiopetuksen pohjalta
William Branham EmptyEilen kello 6:57 am kirjoittaja vakiokalusto

»  Mikä sytyttäisi kristityn sammuneen rakkauden?
William Branham EmptyEilen kello 6:44 am kirjoittaja vakiokalusto

» Osmo Tiililä /Kristitty matkalaisena
William Branham EmptyTi Marras 05, 2024 9:19 am kirjoittaja Hellevi

» Raivoisa, voimakas ja yllättävä (Fierce, Strong, and Surprising) :: By Daymond Duck
William Branham EmptyTi Marras 05, 2024 8:47 am kirjoittaja vakiokalusto

» Professori Jeffrey Sachs tuhoaa täysin lännen Ukraina-narratiivin joka on valheellinen (VIDEO)
William Branham EmptyMa Marras 04, 2024 8:17 am kirjoittaja jarrut

» Henkien koettelu Raamatun mukaan
William Branham EmptySu Marras 03, 2024 10:56 am kirjoittaja jarrut

» Brooks Alexander: TULEVA MAAILMANUSKONTO
William Branham EmptySu Marras 03, 2024 10:48 am kirjoittaja jarrut

Marraskuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Kalenteri Kalenteri

William Branham

2 posters

Siirry alas

William Branham Empty William Branham

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ti Loka 29, 2013 7:21 pm

William Branham oli aikansa harhoppinen julistaja, ja ihmeparantaja.

Olen lukenut  kirjan,  josta olen scannannut otteita;
Alkuteoksen nimi:
William Branham
A MAN SENT FROM GOD
Kirjoittanut yhteistoiminnassa
GORDON LINDSAY ja WILLIAM BRANHAM

Suomentanut: ULLA AHLBER ja KARIN HARR

Printed in Finland (Suomi) Lahdessa 1962 Vainion Kirjapaino
---------------------------------------------------------------------------

”YLILUONNOLLINEN TAUTIEN
MÄÄRITTELY

Ensimmäinen merkki: Ilmestyessaan veli Branhamille enkeli kertoi, kuinka han kykenisi maarittelemaan tautien ja vaivojen laadun. Tama tapahtuisi siten, etta lahjan vaikuttaessa tuntisi han, ottaessaan sairaan kaden omaansa ruumiillista varinaa, joka ilmaisisi hanelle eri sairauksien laadun. Tartuntasairaudet, jotka osoittivat ahdistavan sairauden hengen (Ap. 10: 3) lasnaoloa, voitiin heti saada selville.

Kun sairauden henki joutuu kosketuksiin lahjan kanssa.. voi se aikaansaada nakyvia muutoksia William Branhamin kadessa ja pysayttaa hanen rannekellonsa silmanrapayksessa. Se tuntui veli Branhamista kuin olisi saanut sahkoiskun.

Kun ahdistava henki kasketaan ulos Jeesuksen nimessa, voit nahda veli Branhamin turvonneen ja punaisen kaden tulevan jalleen normaaliksi. Ellei sairaus ole bakteerien aiheuttama, ilmaisee Jumala sen veli Branhamille Hengessä. Tämä ensimmäinen merkkii nostaa tavallisesti sairaan uskon sille tasolle, etta parantuminen on mahdollista, .ellei näin olisi asia, aikaan saa sen toinen merkki"

Sivu 60

ENKELI TAIVAASTA

Enkelin merkillinen vierailu veli Branhamin luona heratti
ihmetysta, ei vain Jumalan kansan, vaan myoskin pelastumatto
mien keskuudessa. Vaikkakin muutamat kielsivat yliluonnolliset tapahtumat, kuten asian laita oli Kristuksen paivinäkin, enemmisto niista ihmisista, jotka kavivat veli Branhamin kokouksissa, oli taysin vakuuttunut enkelin vierailun todellisuudesta.
Jumala on valinnut erilaisia ja toisinaan hyvin mystillisili tapoja ilmaistakseen itsensa palvelijoilleen, jotka ovat nimen
omaan kutsuttu tarkeisiin tehtaviin.

Moosekslle, Israelin pelastajlle, Han ilmestyi palavassa pensaassa. Israelin lapsille Han ilmestyi tulipatsaassa ylla ja pilvessa paivälla. Samuel
kuuli Hanen aanensa, joka kutsui ylla. Eliaalle Han oli hiljainen heikko aani. Aabrahamille Han ilmestyi ihmisen. hahmossa, ja Paavali naki Hanet ylosnousemuksen kirkkaudessa samoinkuin Johannes, rakkauden apostoli. Ehkapa kuitenkin kaikkein tavallisin yliluonnollisin tapaus Raamatun aikoina oli enkelin iJmestyminen. Siten enkelit ilmestyivat Aabrahamille, Moosekselle, Joosualle, Gideonille, Daavidille, profeetoille, Sakarialle, Marialle, paimenille, apostoleille ja muille.

Sivu 61

Useimmiten yliluonnolliset, vierailut eivat olleet vain nakyjä vaan todellisia enkeliolennon ilmestymisia. Siten kertomus enkelin ilmestymisesta William Branhamille on yhdenmukainen Raamatun kanssa.

Totuus enkeleiden palveluksesta kuolevaisille on todellakin taysin Raamatun sanan mukainen. Yleisesti on tunnustettu, etta Hengen lahjat ainakin jossakin maarin on palautettu seurakunnalle. Entä henkien erottamisen lahja? Moni olettaa, etta tama lahja vain tarkoittaa kykyä erottaa pahoja henkia. Vaikka taman lahjan varmasti taytyy kasittaa pahojen henkien erottamisen, MEIDAN TAYTYY MUISTAA, ETTA ON OLEMASSA
ENEMMÄN HYVIA HENKIA KUIN PAHOJA.

Enta enkelit?
Vastaus on annettu Heb. 1: 14:ssa: "Eivatko he kaikki ale palvelevia henkia, palvelukseen lahetettyja niita varten, jatka saavat autuuden periä?"
ENKELIT PALVELEVAT JUMALAN
KANSAA

Vaikka emme tavallisesti voi nähdä enkeleitä,, Raamatusta kay ilmi, etta he seuraavat Jumalan Iapsia kaiken aikaa. Jos taysin käsittäisimme, etta laheisyydessämme on taivaallisia olentaja. jotka päivittäin tarkkaavat vaellustamme ja ehkäpä
ajatuksiamme, tämä epailematta vaikuttaisi kaanteentekevasti
elämäämme. Asian. taytyy olIa näin (Matt. 18: 10); seka P.s. 34:
8: 'Herran. enkeli asettuu niiden ymparille, jotka hanta pelkaavät, ja pelastaa heidät"

Voisimme mainita monta Raamatun
kohtaa, missa kerrotaan meille enkelien palveluksista maan paalla, mutta se ei ale välttämätöntä. Tosiasia on ,etta käytännöllisesti katsoen kajkki Raamatun opettajat uskovat sellaisen
palveluksen .todellisuuteen. Mista syysta emme näe enkeleitä useammin? Ilmeisesti tarvitsemme edellamainittua lahjaa, jotta ty1sistyneet inhimilliset aistimme pääsisivät kurkistamaan
verhon taakse huomatakseen niin puhtaat olennot kuin enkelit. Elisa omasi ilmeisesti taman lahjan, ja meillä on kertomus hanen rukouksistaan, missa han anoo, etta hanen palvelijansa silmat avautuisivat, jotta hanellekin olisi mahdollista nähda taivaallinen sotajoukko.

"Ja Elisa rukoili ja sanoi: 'Herra, avaa hanen silmansa, etta han nakisi'. Ja Herra avasi palvelijan silmat, ja han niiki, ja katso: vuori oli taynna tulisia hevosia ja tulisia vaunuja Elisan ympärillä." (2 Kun. 6: 17).
On lukuisia kertomuksia siita, kuinka ihmiset jattaessaan taman maailman ovat nähneet enkeleita. Jeesuksen sanojen mukaan
enkeleiden velvollisuuksiin kuuluu ihmisen hengen vieminen paratiisiin, kun se jattaa savimajan. (Luuk. 16: 22). Inhimillisten aistien heiketessa nayttää silta, kuin hengen aistit herkistyisivat, jolloin voidaan nahda asioita, joihin tavallinen kuolevainen ei pysty.

ENKELIN SANOMA VELI BRANHAMILLE

Enkeli puhui veli Branhamin kanssa ensimmaisen vierailun aikana ehkä noin puoli tuntia. Olemme menossa takaisin Raamatun aikaan, ja epailematta tulevat yliluonnolliset ilmestykset lisaantymaan ajan mukaan. Mita niihin vierailuihin tulee, on eras seikka oleellinen. Herran enkeli ei tule koskaan ilmaisemaan sellaista, mikä. ei ole Raamatun mukaista. Meidan on todella asetettava Jumalan Sana enkeleiden ilmestysten ylapuolelle, koska Saatana voi esiintya valon enkelina. Mutta hengellinen ihminen paljastaa nopeasti vaaran hengen. Saatana on vaaryyden isa, tottunut valehtelija; eika han voi kauan 'aikaa näyttäytyä valehtelematta tai antama:tta selityksiä, jotka vaaristelevat Raamattua, ottavat pois jotakin Jumalan. sanoista ja Minun on kerrottava sinulle enkelista ja lahjan saamisesta. En koskaan unohda sita kaunista vuodenaikaa, toukokuun 7
paivaa 1946, Indianassa, missa viela toimin metsanvartijana. Olin tullut kotiin aamiaiselle ja olin aikeissa menna talon taakse riisumaan aseeni, kun eras hyva ystava, Prod Wiseman, seurakunnan pianonsoittajan veli, lahestyi minua ja pyysi minua kaymaan Madisonin luona sina iltapaivana. Sanoin hanelle, etta tarna oli mahdotonta, koska minun piti olIa vartiossa ja kavellessani talon taakse vaahteran alIe minusta tuntui, ikaankuin puun koko latva olisi irtaantunut.

Minusta tuntui, ikaankuin jokin syoksyisi puun lapi vinkuvan tuulen lailla .. he juoksivat minua kohti ... Vaimoni juoksi pelastyneena talosta kysyen, mita oli tapahtunut. Yritin hillita itseani, istuuduin ja kerroin hanelIe, etta naiden kahdenkymmenen vuoden jalkeen minun oli lopultakin pakko saada tietaa, mita tarna kaikki tarkoittaa.. Kaannekohta oli. tullut! Hyvastelin hanta .ja.lastani ja ilmoitin hanelIe, etta elIen palaisi muutaman paivan kuluttua, en kos
kaan ehka palaisi takaisin.
.
Sina iltapaivana menin salaiseen paikkaan rukoilemaan ja lukemaan Raamattua. Rukoilin hartaasti koko sydamestani ja tuntui silta kuin koko sieluni olisi temmattu irti. Huusin Jumalaa . .. Painoin kasvoni maata vasten . . . Nostin silmani taivasta kohti ja huusi~:. 'Jos tahdot antaa minulIe anteeksi tekoni, yritän
tästä lahtien tehdä parannuksen . . olen pahoillani että olen kaikkien näiden vuosien aikana laiminlyonyt ne tehtavat, joihin olet minut kutsunut ... Puhu minulle, Jumala, tavalla tai toisella! Ellet Sina minua auta, en enaa pysty jatkamaan."
Noin klo 11 yolla lopetin rukoilemisen ja nousin istumaan. Silloin nain valon vilkkuvan huoneessa. Luulin jonkun lahestyvan vilkkuvaloineen ja katselin ikkunasta, mutta en huomannut ketaan ja katsellessani taakseni valo laajeni yha enemman lattialla. Tiedan, etta tama tuntuu sinusta hyvin oudolta, ja niin se tuntui minustakin. Valon laajetessa tulin luonnollisesti uteliaaksi ja aioin nousta tuolilta,

mutta kun nostin katseeni ylös, nain suuren tahden. Silla ei kuitenkaan ol1ut viitta karkeä kuten tavallisessa tähdessä, vaan muistutti se enemmän tulipalloa tai lattialla loistavaa valoa. Juuri silloin kuulin jonkun kulkevan lattian yli, hatkähdin jalleen, koska en tiennyt kenenkäan tulleen sinne itseani lukuunottamatta. Näin miehen jalkojen lähestyvan minua valon läpi yhtä luonnollisella tavalla kuin sinä tulisit luokseni. Hän naytti miehelta, jonka paino meidän
painomittojemme mukaam olisi noin 200 naulaa, ja han oli

puettu valkoiseen vaippaan. Hänen kasvonsa olivat sileat ja parrattomat, tumma tukka ulottui olkapäille asti ja iho oli melko tumma. Hänen ulkomuotonsa oli hyvin miellyttävä ja lähestyessään minua hänen katseensa kohtasi minun katseeni. Huomatessaan pelkoni han alkoi puhua: "Ala pelkää! Minut on lahetetty Kaikkivaltiaan Jumalan luota kertoakseni sinulle, etta merkillinen elamasi ja vaarinymmartamasi tiet ovat osoituksena siitä, että Jumala tahtoo antaa sinulle parantamisen lahjan, jotta kayttaisit sita koko maailman hyvaksi.

JOS OLET VILPITON JA VOIT SAADA IHMISET USKOMA AN SINUA, El
MIKÄÄN VOI VASTUSTAA. RUKOUKSESI VOIMAA, El EDES SYÖPA.

" Sanoin en voi kuvailla, milta minusta tuntui.
Hän kertoi minulle monta asiaa, joita ei tilanpuutteen takia voi kertoa tässä.Hän sanoi minulle, miten pystyisin saamaan selville sairaudet käsieni värinän kautta.Hän poistui, mutta olen sen jälkeen nähnyt hänet useita kertoja.
sen jalkeen nahnyt hänet useita kertoja. Han on ilmestynyt ja puhunut minulle noin kerran. tai pari puolivuosittain. Muutaman kerran han on nayttaytynyt muiden lasnaollessa. En tieda, kuka han on. Tiedan vain, etta han on Jumalan sanansaattaja minulle.

On tarpeetonta sanoa, etta aloin rukoilla sairaiden puolesta. En vaita olevani lääkärin sijainen . . . Tiedän lääkärien voivan auttaa luontoa, mutta he ovat vain ihmisia . . . Jumala on Kaikkivaltias. Naiden kuukausien aikana tapahtuneita asioita on liian paljon, jotta niistä voisi kertoa, mutta Jumala on vahvistanut enkelin sanat kerran toisensa jalkeen. Kuurot, mykat, sokeat ja kaikenlaiset sairaudet ovat parantuneet, ja tuhansittain todistuksia on merkitty muistiin tahan paivaan mennessa. En pysty tekemaan tätä omin voimin ... Olen avuton ihminen, kunnes tunnen Hanen läsnaolonsa.

Monet ihmiset, jotka ovat kayneet naissa kokouksissa, tietavat, etta heidan sairautensa ja syntinsa on kerrottu heille suoraan puhujakorokkeelta. Rakas lukija, ala kasita vaarin tata vajavaista ja oppimatonta tapaa, jolla yritan kertoa sinulle naista asioista. Kerron taman, jotta ymmartaisit paremmin, kuinka voit kayttaa hyvaksesi Jumalan lahjaa. Enkeli kehoitti minua olemaan vilpit6n ja saamaan ihmiset uskomaan, ja täman olen yrittanyt tehda. Jumalalla on aina jokin ja joku, jonka kautta Hän toimii, ja mina olen vain Hanen valikappaleensa. Ei kukaan kuolevainen voi lukea ihmetekoja omaksi kunniakseen, ja mina olen vain kuolevainen. En tieda, kuinka kauan Jumala sallii minun suorittaa tata tehtavaa, mutta Hanen armonsa kautta aion palvella Hanta parhaalla mahdollisella tavalla niin kauan, kun Han antaa minun elaa.
oli tarkoitettu lahjaksi hänen vasempaan kateensä Jumalan voimalla han taman lahjan avulla pystyisi paljastamaan sairaudet. Tama yliluonnollinen merkki tulisi uskon vahvistukseksi koko seurakunnalle. Sen jalkeen annettiin toinen merkki, johon voisimme uskoa, ellemme uskoisi ensimmaiseen. Tama muistuttaa meitä. Mooseksesta, jolle myöskin oli annettu kaksi merkkia, jotta kansa, elleivat he uskoisi ensimmäiseen merkkiin, kuitenkin uskoisivat toiseen. (2 Moos. 4: 1-).

Enkelin ilmoituksen mukaan tama toinen merkki oli lahja,
joka tekisi veli Branhamille mahdolliseksi paljastaa ihmisten
ajatukset seka tapahtumia heidan menneisyydestaan. Joskus paljastui jokin tapaus jonkun henkilon kohdalla,

josta tama
henkilo vain itse tiesi, ja tama paljastaminen saattoi suuresti
vahvistaa hanen uskoaan. Haluamme kiinnittaa huomiota siihen, etta jokainen synti, joka on veren alla, ei koskaan paljastu, mutta peitetyt ja tunnustamattomat asiat voitiin tuoda valoon tämän lahjan kautta.Tuloksena tasta oli tavallisesti, etta kyseessa oleva henkilo valittomasti katui tekojaan.

Taman merkin yhteydessa enkeli teki sen merkillisen huomautuksen, etta ihmisten ajatukset puhuvat taivaassa voimakkaammin kuin heidan sanansa puhuvat maan paalla. Kuinka vakava varoitus tama onkaan, ja kuinka tarkeata onkaan, että me kaikki olisimme ehdottomasti vilpittomiä Jumalan edessa ja: eläisimme puhtaasti ja rehellisesti Jumalan pelossa.

Viela eras asia, jonka enkeli ilmoitti, oli se, etta Jeesus tulisi pian, ja etta veli Branhamin tehtava oli yksi merkki Hanen tu1emuksestaan. Jos veli Branham olisi uskollinen Jumalan kutsulle, sen tulokset ulottuisivat yli koko maaiilman ja jarkyttaisi
vat kansoja. Lopuksi enkeli osoitti, etta naiden merkkien kautta Jumala kokoaisi kansansa Hengen yhteyteen, jotta heilla olisi yksi sydan ja, yksi usko.

YLILUONNOLLINEN TAUTIEN
MAARITTELY

Ensimmainen merkki: Ilmestyessaan veli Branhamille enkeli kertoi, kuinka han kykenisi maarittelemaan tautien ja vaivojen laadun. Tama tapahtuisi siten, etta lahjan vaikuttaessa tuntisi han, ottaessaan sairaan kaden omaansa ruumiillista varinaa, joka ilmaisisi hanelle eri sairauksien laadun. Tartuntasairaudet, jotka osoittivat ahdistavan sairauden hengen (Ap. 10: 3) lasnaoloa, voitiin heti saada selville.

Kun sairauden henki joutuu kosketuksiin lahjan kanssa.. voi se aikaansaada nakyvia muutoksia William Branhamin kadessa ja pysayttaa hanen rannekellonsa silmanrapayksessa. Se tuntui veli Branhamista kuin olisi saanut sahkoiskun.

Kun ahdistava henki kasketaan ulos Jeesuksen nimessa, voit nahda veli Branhamin turvonneen ja punaisen kaden tulevan jalleen normaaliksi. Ellei sairaus ole bakteerien aiheuttama, ilmaisee Jumala sen veli Branhamille Hengessä. Tämä ensimmäinen merkkii nostaa tavallisesti sairaan uskon sille tasolle, etta parantumi
.nen on mahdollista, .ellei näin olisi asia, aikaan saa sen toinen merkki

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 610
Ikä : 74

Takaisin alkuun Siirry alas

William Branham Empty Vs: William Branham

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ti Loka 29, 2013 7:23 pm

Oletko joskus ollut kokouksessa, missä julistaja toimii siten
että hän ilmoittaa kuulijakunnassa jonkun tietyn henkilön
asioita, kuten;
"Sinä, nainen n 50 vuotias, jolla on rintasyöpä ja lääkärit
eivät ole antaneet sinulle kovinkaan kauan elinaikaa ja olet tullut
tähän kokoukseen, että Jeesus sinut parantaisi.
Onko täällä ketään sellaista naista, nouse ylös ja kohota kätesi merkiksi?"

Tämän sanottuaan, joku nainen nousee ylös ja hänet pyydetään eteen
"siunattavaksi".
Hän menee esille ja julistaja laittaa kätensä hänen päälleen ja julistaa
hänet parantuneeksi.

Voin sanoa sinulle, että tällainen toiminta ei ole Raamatun Hengen ja
Jeesuksen Kristuksen
mukaista toimintaa vaan eksyttäjähengen, vainajahengen vaikutuksesta
tullutta tietoa
ja toimintaa.

Olen katsonut videon William Branhamista ja hänen toiminnassaan.
Hänen toimintatapansa on oiva esimerkki,tällaisesta vainajahengen,
tietäjähengen toiminnasta.

Tällä videolla hän ensin puhuu manipuloiden Jumalan sanaa, antaakseen kuulijoille
sellaisen vaikutuksen,että hän toimii Raamatun Jeesuksen mukaisesti.

Videolla eräs nainen tulee esille.Branham kysyy naiselta, tunteeko hän
täällä olevan
yliluonnollisen voiman-Pyhän Hengen voiman ja kysyy samaa suurelta
kuulijakunnaltaan.
Kaikki vastaavat tuntevansa ."Aamen" ja "halleluja" huutoja kuuluu kokoussalista.
Koko kuulijakunta on nyt manipuloitu uskomaan, että voima jonka he
kokevat fyysisesti läsnäolevaksi, on Jumalan Pyhän Hengen voima.
Sitten hän luettelee naisesta henkilökohtaisia tietoja, kuten hänen etu-ja sukunimensä
tarkan osoitteensa ja missä kohden hänen sairautensa sijaitsee ja kysyy naiselta
onko tämä kaikki totta, mitä hän juuri on sanonut ja nainen vastaa,
"Kaikki on totta".
Silloin Branham ajaa naisesta ulos sairauden demoneja ja sanoo naiselle:
"Olet terve, mene kotiisi"
Koko kansa alkaa kiittää ja ylistää "herraa"

Jumalan sanan mukaan tällainen toiminta ei ole parantamisen eikä
tiedonsanojen armolahjojen
toimintaa,kuten Branhamin toiminnassa annettiin ymmärtää.
Eikä tällainen toiminta mitä nykyaikana paljon tapahtuu, helluntaiseurakunnissa
sekä muissa karismaattisissa piireissä, ole sen enempää Raamatun Jumalan toimintaa
kuin mitä se oli Willian Branhamin, Niilo-Ylivainion tai kenen tahansa julistuksessa
, joka tällä tavalla toimiii.

Rea Aalto

Viesti kirjoittaja Admin Ke Loka 30, 2013 7:23 pm

http://www.gostape.co.nz/resource/video.html

Täältä voi kuunnella William Branhamin kokouksia, missä hän
 parantaa sairaita ja vainajahenkien kautta paljastaa ihmisten asioita.
Ihmisiä kaatuu maahan aivan kuten tänäkin päivänä.
Videot ovat vanhoja ja englanninkielisiä.En suosittele herkkäsieluisille!

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 138

https://vapaasana.swedishforum.net

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ke Loka 30, 2013 7:40 pm

Kyllä täytyy sanoa, että kun katsoin tuon videon monta vuotta sitten
ihan selkäpiitä karmi.
En voi katsoa sitä uudelleen.
Mutta voin kertoa mitä siinä tapahtui.
William Branham tunnettiin ihmeparantajana, jota monet nykyajan ihmeparantajatkin
pitävät vielä esikuvanaan "jumalan suurena palvelijana".
Kun hän rukoili esille tulleiden sairaiden puolesta, hän saattoi ilmoittaa tuntemattoman
ihmisen tietoja, kuten erään naisen kohdalla hän sanoi tämän naisen nimen ja osoitteen,
sekä sairauden ja kysyi sitten pitikö tämä paikkansa ja nainen sanoi; "Kyllä kaikki tuo on totta".
Tällä tavoin Branham antoi kansan ymmärtää, että hänellä on "tiedon sanojen lahja".
Sitten ihmiset kaatuivat jonossa ja ns parantuivat.

Minä sanon että nuo tiedot tulivat vainajahengen kautta, aivan kuten
ennustajat ja noidatkin toimivat.

Tällaista tämä on nykyaikana kun ei haluta uskoa Jumalan sanaan
missä tarkkaan kerrotaan, mitkä ovat eksyttäjien tuntomerkit.

Ei niitä henkiä sillä tavalla tarvitse pelätä
mutta minua vain kammottaa kun olen
ollut kymmenissä kokouksissa
joissa on toiminut vaínajahenki, tietämättäni sitä.

Kun sitten aikoinaan Jumalan Henki alkoi paljastaa
näitä harhaoppisia ja Raamatun valossa koettelin henget
kuten Raamattu kehoittaa, tein parannuksen.
Se mikä "inhottaa" on että tällaiset harhaopettajat saavat toimia
ihan rauhassa, kun monikaan ei välitä ottaa selvää mitä
Jeesus itse meille opettaa Sanassaan.

Tuosta linkistä kun katsoo;Deep Calleth Unto The Deep
Voi todeta että juuri tällä tavalla toimivat nykyajan noidat, tietäjähenget
kuten Branham aikoinaan.
Jo silloin uskovat olivat haltioissaan kun ihmisiä "parantui" ja kaatui muka
Jumalan voimasta.

Sekö sitä evankeliumia on?

Mitä vainajahenkiin tulee,
Raamattu sanoo niistä näin:

Efesolaiskirje:
6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan,
vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä
hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja
vastaan taivaan avaruuksissa.

Rea Aalto

Viesti kirjoittaja Admin To Joulu 12, 2013 5:10 am

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 138

https://vapaasana.swedishforum.net

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Su Tammi 09, 2022 10:48 pm

Nostan pyynnöstä tämän William Branhamia koskevan kirjoitukseni!

Rea Aalto

Viesti kirjoittaja Vierailija Ma Tammi 10, 2022 8:06 am

Suuresti ihmettelin, kun luin Artturi Kukkulasta, joka oli emäntänsä kanssa ollut Branhamin kokouksissa, ja kuinka Kukkula sanoi kokeneensa valtavaa hengen läsnäoloa juuri ennen kuin Branham oli astunut areenalle. Kukkulan emäntä parani siinä selkävaivoistaan, Kukkula mainitsi.

Mitähän vikaa siinä Artturi Kukkulan omassa hengessä mahtoikaan olla, kun ei pystynyt erottamaan vainajahenkiä Branhamin toiminnoissa, vaikka Kukkula itse kulki jakamassa hengellä täyttymistä, jotta ihmiset puhuivat vierasta  kieltä, esim. harhaoppinen Reinhard Bonke.

Jukka Rokkakin, helluntaipatriarkka, kunnioitti Branhamin muistoa,  kirjoittamalla kirjan "Uloskutsutut".

https://www.raulilehtonen.com/fi/2021/08/10/seinajoen-suurkokousten-vaikutus-levisi-ita-eurooppaan-ja-afrikkaan/

Arthur Kukkula 100 vuotta, Onnea!!

Jumalan mies Arthur Kukkula täytti 7.2.2012 100 vuotta. Korkea ikä ja sen arvoa lisää miehen uskollisuus palvelustehtävässään. Yli 2000 kertaa Raamatun läpi lukeneena hän on täynnä Jumalan Sanaa. Mies osaakin ulkoa sivukaupalla Raamattua, eikä käytä selitysteoksia sun muita tietolähteitä, vain Raamattua. Tuhansia on hänen kauttaan tullut uskoon ja täyttynyt Pyhällä Hengellä, mm. Reinhart Bonke. Tämä tapahtui Saksassa vuonna 1951. Ristin voitossa oli mahtava kuva, jossa Kukkula siunasi uudelleen Bonkea Seinäjoella 2010.
Arthur Kukkulan perintö on jälkipolville:
Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana, Kol.3:16

Jos mies on täynnä Jumalan Sanaa, eikä silti eroita oikeaa väärästä, niin täytyy sanoa ettei mies ole
sen kummempi kuin Jehovan todistajatkaan, tai joku jumalaton teologi.
Ihmettelen vaan, mitä henkeä Artturi Kukkula oikein jakoi?

Vierailija
Vierailija

Viesti kirjoittaja Vierailija Ma Tammi 10, 2022 8:29 am

William M.Branham - Tietosanakirja

Översätt den här sidan
Norjassa terveysministeriö kielsi Branhamia parantamasta sairaita ja lähetti poliisin ... IRS-tutkimus osoitti, että Branham ei kiinnittänyt erityistä huomiota ...

https://fi.wikitrev.com/wiki/william_m._branham

Vierailija
Vierailija

William Branham Empty Brnhamin vierailut: Suomessa Norjassa ja Ruotsissa

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti Tammi 11, 2022 8:23 am

---

Branhamin vierailu Suomessa 1950

William Branham, J. Ern Baxter, Jack Moore, Howard Branham ja Gordon Lindsay matkustivat 6. huhtikuuta 1950 Flagship Scotland -nimisellä lentokoneella Lontooseen, käyden tutustumassa kaupungin historiallisiin muistomerkkeihin, kirkkoihin ja Wesleyn kappeliin, sen jälkeen he matkustivat Pariisin ja tutustuivat sielläkin historiallisiin paikkoihin. Suomeen he saapuivat 14. huhtikuuta laskeutuen Helsingin lentokentälle, jossa heitä oli vastassa helluntaiseurakunnan johtaja Eino Manninen ja sisar May Isaacson, amerikkalaissyntyinen tulkki.[37]''''

William Branham 200px-William_Branhamin_kokouksen_jonottavia_messuhallin_ulkopuolella_1950
William Branhamin kokouksen jonottavia messuhallin ulkopuolella 1950.

William Branham 300px-William_Branhamin_kokousta_Messuhallin_ulkopuolella_kuuntelemassa_olevia_ihmisi%C3%A4_1950
William Branhamin kokousta Messuhallin ulkopuolella kuuntelemassa olevia ihmisiä 1950.

Ensimmäinen kokous pidettiin lauantaina 15. huhtikuuta 1950 klo 19 Messuhallissa, joka oli Suomen suurin kokouspaikka. Paikalle oli saapunut n. 7000 henkeä ja Messuhalli oli ääriään myöten täynnä. Ensimmäisen puheen piti William Baxter, valmistellen ihmisiä ottamaan vastaan parantumisen. Hän kertoi Branhamin kutsumuksesta, kertoen että Branhamilla on lahja, jonka avulla hän tunnistaa sairauden laadun. William Branham saapui paikalle vasta 20.30, hän kertoi puheessaan olevansa lähtöisin köyhistä oloista ja kouluja käymätön. William Branham kertoi saavansa selville sairauden laadun tarttumalla vasemmalla kädellään sairaan ihmisen oikeaan käteen. Hän kertoi myös pystyvänsä näkemään sairaan ihmisten salaisuudet, joista sairaudet johtuivat. Hänen puheensa jälkeen, alkoi sairaiden parantamistoiminta. Kokoukseen tulijoille oli jaettu kortteja, joiden ilmoittamassa järjestyksessä he saivat tulla Branhamin luokse. William Branham huomasi myös penkeissä istuvia ihmisiä ja sanoi heille mitä he sairastavat ja käski sitten heidän lähteä parantuneina koteihinsa. Seuraavien iltojen kokouksiin saapui runsaasti väkeä.[38]

Kuopiossa kokoukset pidettiin Elim-rukoushuoneella, joka oli suurin kokoushuone Kuopiossa. Rukoushuoneen pihamaalle oli pystytetty teltta, johon mahtui joitakin satoja kuulijoita. Kokouksien aikana parantui muutamia sairaita, kuten kuuroja, sokeita, aivoinvalidi ja sokeritautisia.[39]
Kuopiossa parantui mm. 11-vuotias sotaorpo Veera Ihalainen, hän sairasti luutuberkuloosia ja joutui sen vuoksi käyttämään kainalosauvoja. Hän kosketti ohi kulkevan Branhamin takkia ja parantui.[4][40]

William Branham 300px-William_Branham_ja_tulkki_May_Isaacson_Messuhallissa_18.4.1950
William Branham ja tulkki May Isaacson Messuhallissa 18.4.1950

William Branham 200px-William_Branham_Kuopiossa_Puijon_ravintolan_edessa_1950
William Branham Kuopiossa Puijon ravintolan edessä 1950.

Kuollut poika herää Kuopiossa

Heidän käydessään perjantaina 21.4.1950 katsomassa Puijon näkötornia, paluumatkalla heidän edellään ajanut auto törmäsi kahteen tielle juoksevaan n. 7-8 vuotta vanhaan pikkupoikaan[41], pojat loukkaantuivat ja menettivät tajunsa, toinen pojista otettiin edellä ajaneeseen autoon ja toinen otettiin Vilho Soinisen ajamaan autoon jossa olivat Branham, Gordon Lindsay ja Jack Moore . Branham koitti matkalla pojan valtimoa ja totesi valtimon pysähtyneen, hän kuunteli pojan sydäntä ja totesi sydämen pysähtyneen, hän totesi, ettei poika hengitä, tämän jälkeen, he pitivät poikaa kuolleena. William Branham ja Gordon Lindsay ja Jack Moore rukoilivat pojan puolesta, muutaman minuutin päästä he näkivät pojan aukaisevan silmänsä. Branham oli nähnyt kaksi vuotta aikaisemmin näyn tästä tapahtumasta ja hän kertoi siitä samana iltana Kuopion Eelimin seurakunnassa pitäessään kokousta.[42][43][44]

Kritiikki Branhamin Suomeen tuloa kohtaan

Kansanedustaja Mauri Ryömä esitti sisäasiainministeri Urho Kekkoselle Branhamin vierailun johdosta kysymyksen: "Onko Hallitus kiinnittänyt huomiota eräiden parhaillaan Helsingissä vierailevien amerikkalaisten "ihmeparantajien" vahingolliseen toimintaan; ja jos on, niin mitä Hallitus aikoo tehdä tällaisen vahingollisen toiminnan ehkäisemiseksi?"
Pieni osa sisäasiainministeri Urho Kekkosen vastauksesta: "Kysymyksen perusteluissa on edellä selostetun toiminnan vahingollisuus nähty lähinnä siinä, että yksinkertaiset, herkkäuskoiset ihmiset ovat maan eri puolilta matkustaneet näihin tilaisuuksiin parantumisen toivossa ja siten aiheuttaneet itselleen tarpeettomia matkakustannuksia minkä ohessa he ovat saattaneet laiminlyödä tai viivytellä pätevään lääkärinhoitoon turvautumista, jolloin heidän todelliset paranemismahdollisuutensa ovat voineet huonontua. Ihmeparantajien toimintaa tarkkailtaessa ei voikaan välttyä vaikutelmalta, että huomattava osa tilaisuuksiin saapuneista on lähtenyt matkalle hakeakseen parannusta ruumiillisille sairauksilleen ja että ainakin suurin osa näistä on tehnyt matkansa kokonaan turhaan. Luotettavasti on ainakin selvittämättä toistaiseksi onko edes yhtään todellista paranemista näissä tilaisuuksissa tapahtunut, joskin useat henkilöt ovat sellaisista kertoneet." '[45]

Branhamin vierailu Norjassa 1950

Suomesta William Branham matkusti Norjaan Osloon. Norjan Lääkintöhallituksen kehotuksesta Oslon poliisilaitos oli kieltänyt parantamiskokoukset. Kaupungin saarnaajat, joita oli tuolloin 200, esittivät vastalauseen Lääkintöhallitukselle.[46]

Branhamin vierailu Ruotsissa 1950

William Branham piti useita kokouksia Göteborgissa, yhden kokouksen Jönköpingissä ja viisi kokousta Örebrossä. Seuraavat kokoukset pidettiin Örnsköldvikissä ja sitten Tukholmassa, jossa sijaitsi tuon ajan suurin helluntaiseurakunta, jossa oli 6500 aktiivista jäsentä ja 5000 pyhäkoululaista.[47]

Vierailija
Vierailija

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti Tammi 11, 2022 8:36 am

Ihmeellistä; kun vain jotakin tapahtuu, omituista, tavallisuudesta poikkeavaa, olkoon se sitten mitä outoa tahansa, kansa tulee hulluksi!

Helluntailainen Mauri Viksten sanoikin osuvasti,
hullut ovat pilanneet Helluntain!

Väki etsii näyttöä, ja saa sitä!

Johanneksen evankeliumi;

4:48 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ellette näe merkkejä ja ihmeitä, te ette usko."

Matteuksen evankeliumi;

24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
24:6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
24:7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
24:8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
24:10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
24:13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Johanneksen evankeliumi;

9:39 Ja Jeesus sanoi:
"Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan,
että ne, jotka eivät näe, näkisivät,
ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi."
20:29 Jeesus sanoi hänelle:
"Sentähden, että minut näit,
sinä uskot.

Autuaat ne,
jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!

Vierailija
Vierailija

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Pe Helmi 23, 2024 3:13 pm

Mielenkiintoista  luettavaa ja laitan vielä uudelleen linkin mistä voi katsoa ja kuunnella

todella vanhoja videoita Branhamin kokouksista:

http://www.gostape.co.nz/resource/video.html

Rea Aalto

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics