Haku
Viimeisimmät aiheet
Eniten katsotut aiheet
Kristuksen Armon alla palvelu on Jumalan lahja
Sivu 1 / 1
Kristuksen Armon alla palvelu on Jumalan lahja
Joka todella uskoo Kristukseen, hänen koko sielunsa huomio on kiintynyt Kristukseen ja hänen huolensa ja ilonsa riippuvat Kristuksessa. Hänellä on kaikkensa yksin Kristuksessa, todella kaikkensa, sekä
vanhurskautensa että pyhityksensä. Sellainen ihminen tunnustaa: Kyllä minustakin tuntuu, että minun tulisi enemmän työskennellä itse eikä uskoa niin paljon. Pelkään toisinaan uskovani liiaksi ja ajattelen, että minun tulisi taas tulla lainalaiseksi, jotta tulisin mieleltäni vakavammaksi ja hurskaammaksi. Niin se on.
Kaikkien ihmisten, uskovaistenkin mielessä on se piintynyt luulo, että Jumala on armollisempi meille, jos me olemme eläneet hurskaasti ja vähemmän armollinen, jos me olemme tehneet syntiä. Mutta jos niin olisi, olisi vanhurskaus todella töittemme ansio ja Kristus olisi turhaan kuollut.
Oma kokemukseni
Oma kokemukseni on, että niin kauan kuin pitäydyin lain tekoihin, minä olin sydämeni syvyydessä kylmä Jumalalle, minulla ei ollut mitään sisäistä halua ja rakkautta häneen ja hänen teihinsä. Sitä paitsi
pysyin aina muutamien syntien orjana ja kalvava levottomuus riudutti minun henkeäni.
Kun sen sijaan opin tuntemaan Vapahtajan ja saatoin uskoa hänen armoonsa ja vakuutukseensa syntien anteeksisaamisesta, niin heti sain ihmeellisen halun ja voiman hyvään, hengen lämmön, rakkauden
ja ilon, joka teki kaiken helpoksi, niin että se, mikä ennen oli ollut minulle vaikeaa, kävi nyt kuin itsestään.
Aivan samoin tapahtuu yhä vielä: kun lain mieli minut valtaa, tulen kylmäksi ja heikoksi. Mutta kun minulla on rauha Kristuksessa, saan uuden halun ja voiman hyvään. Sellainen on oma ja monen kristi-
tyn kokemus.
Jos siis tahdot uskossa pysyä, täytyy sinun järkähtämättä kiinnittää katseesi Jumalan lupauksiin ja tekoihin, sillä itsesi näet ja tunnet alituisesti kelvottomana Jumalan edessä. Jumalan lupausten tulee olla
niin sydämeesi painettuina, että vaikka näet ja tunnet syntisyytesi, voit siitä huolimatta sanoa: Minulla ei ole syntiä, olen aivan vapaa, puhdas ja pyhä, sillä minä olen Kristuksessa.
C.O. Rosenius Armo riittä lehti http://www.evankeliumikoulu.fi/wp-content/uploads/2014/10/AR_2009-6.pdf
vanhurskautensa että pyhityksensä. Sellainen ihminen tunnustaa: Kyllä minustakin tuntuu, että minun tulisi enemmän työskennellä itse eikä uskoa niin paljon. Pelkään toisinaan uskovani liiaksi ja ajattelen, että minun tulisi taas tulla lainalaiseksi, jotta tulisin mieleltäni vakavammaksi ja hurskaammaksi. Niin se on.
Kaikkien ihmisten, uskovaistenkin mielessä on se piintynyt luulo, että Jumala on armollisempi meille, jos me olemme eläneet hurskaasti ja vähemmän armollinen, jos me olemme tehneet syntiä. Mutta jos niin olisi, olisi vanhurskaus todella töittemme ansio ja Kristus olisi turhaan kuollut.
Oma kokemukseni
Oma kokemukseni on, että niin kauan kuin pitäydyin lain tekoihin, minä olin sydämeni syvyydessä kylmä Jumalalle, minulla ei ollut mitään sisäistä halua ja rakkautta häneen ja hänen teihinsä. Sitä paitsi
pysyin aina muutamien syntien orjana ja kalvava levottomuus riudutti minun henkeäni.
Kun sen sijaan opin tuntemaan Vapahtajan ja saatoin uskoa hänen armoonsa ja vakuutukseensa syntien anteeksisaamisesta, niin heti sain ihmeellisen halun ja voiman hyvään, hengen lämmön, rakkauden
ja ilon, joka teki kaiken helpoksi, niin että se, mikä ennen oli ollut minulle vaikeaa, kävi nyt kuin itsestään.
Aivan samoin tapahtuu yhä vielä: kun lain mieli minut valtaa, tulen kylmäksi ja heikoksi. Mutta kun minulla on rauha Kristuksessa, saan uuden halun ja voiman hyvään. Sellainen on oma ja monen kristi-
tyn kokemus.
Jos siis tahdot uskossa pysyä, täytyy sinun järkähtämättä kiinnittää katseesi Jumalan lupauksiin ja tekoihin, sillä itsesi näet ja tunnet alituisesti kelvottomana Jumalan edessä. Jumalan lupausten tulee olla
niin sydämeesi painettuina, että vaikka näet ja tunnet syntisyytesi, voit siitä huolimatta sanoa: Minulla ei ole syntiä, olen aivan vapaa, puhdas ja pyhä, sillä minä olen Kristuksessa.
C.O. Rosenius Armo riittä lehti http://www.evankeliumikoulu.fi/wp-content/uploads/2014/10/AR_2009-6.pdf
jarrut- Admin
- Viestien lukumäärä : 2981
Similar topics
» Kristityt ja salainen tieto
» Benjamin Turkia // - Totuuden Hengen lahja
» Jumalaa vastaan hyökätään Luento Jyväskylä, Kristus-juhla 9.8.2008
» Jumalan kansa on maailmassa kärsivää Jumalan kansaa
» Nettikirja :: Rakkauden lahja
» Benjamin Turkia // - Totuuden Hengen lahja
» Jumalaa vastaan hyökätään Luento Jyväskylä, Kristus-juhla 9.8.2008
» Jumalan kansa on maailmassa kärsivää Jumalan kansaa
» Nettikirja :: Rakkauden lahja
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Eilen kello 7:09 am kirjoittaja vakiokalusto
» Voiko ihminen pelastua "tekemällä voitavansa"? Yksin evankeliumi herättää uskon Kristukseen
Eilen kello 7:05 am kirjoittaja vakiokalusto
» Perisynnin vaikutus, eräitä väitteitä luterilaisen syntiopetuksen pohjalta
Eilen kello 6:57 am kirjoittaja vakiokalusto
» Mikä sytyttäisi kristityn sammuneen rakkauden?
Eilen kello 6:44 am kirjoittaja vakiokalusto
» Osmo Tiililä /Kristitty matkalaisena
Ti Marras 05, 2024 9:19 am kirjoittaja Hellevi
» Raivoisa, voimakas ja yllättävä (Fierce, Strong, and Surprising) :: By Daymond Duck
Ti Marras 05, 2024 8:47 am kirjoittaja vakiokalusto
» Professori Jeffrey Sachs tuhoaa täysin lännen Ukraina-narratiivin joka on valheellinen (VIDEO)
Ma Marras 04, 2024 8:17 am kirjoittaja jarrut
» Henkien koettelu Raamatun mukaan
Su Marras 03, 2024 10:56 am kirjoittaja jarrut
» Brooks Alexander: TULEVA MAAILMANUSKONTO
Su Marras 03, 2024 10:48 am kirjoittaja jarrut