Haku
Viimeisimmät aiheet
Eniten katsotut aiheet
Petri Paavola: Hesarin rokote kirjoitus - Kyllä sanon ei
Sivu 1 / 1
Petri Paavola: Hesarin rokote kirjoitus - Kyllä sanon ei
Hesarin rokote kirjoitus - Kyllä sanon ei
Helsingin Sanomat julkaisi (10.1.2021) artikkelin: Kyllä sanon ei. Hesarin artikkeli käsittelee syitä ja taustoja suomalaisten rokote kriittisyydelle. Hesarin artikkeli mainitsee myös minut, mutta antaa kuitenkin virheellistä tietoa minusta. Aluksi ajattelin, että kannattaako minun ollenkaan kirjoittaa tätä kirjoitusta. Tätä asiaa pohtiessani tulin siihen tulokseen, että ehdottomasti tämä kirjoitus kannattaa tehdä, koska se ei ole oikein, että ns. valtamedian edustaja Hesari, joka vastustaa ns. valemedioita toimii itse valemedian tavoin julkaisemalla virheellistä ja valheellista tietoa esimerkiksi minusta.
Jos olet uskossa Herraan Jeesukseen, niin tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan totuuden kautta rukouksen kera. Jos olet jumalattomuuden tilassa, niin sinäkin voit verrata Hesarin tekstiä ja minun lausuntoani keskenään, ja uskon sinun näkevän Hesarin valheellisen informaation. Varsinkin nyt kun on niin paljon syytöksiä valemedioista ja salaliittoteorioista, niin olisi todella tärkeää, että asioista annettaisiin totuuden mukainen kuva.
Tällä kertaa en kirjoita rokotteista, vaan Hesarin väärästä ja valheellisesta asioiden tiedottamisesta. Raamatun sanan opetuksen mukaan rakastan lähimmäisenrakkauden kautta niin Tommi Niemistä kuin Leevi Launosta. Tämä on ehdottoman tärkeää ymmärtää.
Hesarin Kyllä sanon ei artikkelin kirjoittaja Tommi Nieminen haastatteli artikkelissa mm. Leevi Launosta. Artikkelissa sanottiin kuinka kristillinen kirjailija ja tohtori Leevi Launonen tuntee lahkot. Launonen puhuu äärikarismaattisista vaikuttajayksilöistä, joilla voi olla vaikutusvaltaa yli kirkkokuntarajojen.
Hesarin artikkeli sanoo kuinka Leevi Launosen mukaan Saulus-Lähetyksen saarnaaja Petri Paavola on yksi tällainen äärikarismaattinen vaikuttaja ja radikaali rokotevastustaja.
Tuossa on kaksi isoa virhettä, sillä minä en ole äärikarismaattinen vaikuttaja. Pienen ja lyhyen taustatyön tekemisen kautta olisi saanut selville, että minä en ole äärikarismaattinen vaikuttaja, vaan minä vastustan ja pidän äärikarismaattisuutta epäterveenä kristillisenä ilmiönä.
Minä en ole radikaali rokotevastustaja. Olen sanonut esimerkiksi videollani MOT ohjelma Ilmestyskirjan lääkemyrkky kohdasta 24.20 min. eteenpäin etten vastusta ns. perinteisiä rokotteita, vaan vastustan ja pidän vaarallisena tätä uutta rokotetekniikkaa, jota koronarokotteissa käytetään.
Hesarin toimittaja ja Leevi Launonen eivät ole perehtyneet aiheeseen ainakaan siltä osin kun kirjoitus käsittelee minua. Joko minuun yhteyttä ottamalla tai tutustumalla kirjoituksiini sekä videoihini olisi saanut selville etten ole äärikarismaattinen vaikuttaja enkä ole sanonut vastustavani kaikkia rokotuksia. Hesarin artikkeli antaa väärää ja harhaanjohtavaa tietoa. Tietenkin erehtyminen on inhimillistä meille kaikille ihmisille ja sellaista sattuu silloin tällöin.
Hyviin käytöstapoihin ja terveeseen moraalikäsitykseen kuuluu virheen tai erehdyksen korjaaminen sen jälkeen kun on ymmärtänyt tehneensä virheen. Tässä olisikin nyt mainio paikka julkisesti sekä Tommi Niemiselle ja Leevi Launoselle toimia vastuullisen ihmisen tavoin ja julkisesti nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi. Minulla on sydämessäni anteeksiantamus niin Niemistä kuin Launosta kohtaan, enkä ole vaatimassa virheen oikaisua, mutta lähimmäistä kunnioittavaan moraalikäsitykseen sekä vastuulliseen journalismiin kuuluu virheen korjaaminen. Vastuullinen ihminen ei halua toimia valemedian tavoin levittämällä perättömiä ja valheellisia väitteitä.
Artikkelissa Launonen sanoo, että Paavola on tyypillinen esimerkki, hengellinen yksityisyrittäjä, joka ei ole minkään kirkkokunnan alla, mutta hänellä voi olla yllättävän paljon mielipidevaltaa näille asioille herkistyneille ihmisille.
Raamattu opettaa UT:n tekstissä, että Herralla Jeesuksella on yksi seurakunta, maailmanlaajuisesti ja paikkakunnittain. Raamattu sanoo kuinka Jumala on kastanut uskovat ihmiset yhdessä Pyhässä Hengessä yhdeksi ruumiiksi (seurakunnaksi), joka tarkoittaa sitä, että Jumalalla on vain yksi maailmanlaajuinen ja paikallinen seurakunta, yksi usko ja yksi Herra johon Herran Jeesuksen opetuslasten tulee uskoa.
Apostoli Paavali ei eläessään kuulunut mihinkään kirkkokuntaan, eikä ollut minkään kirkkokunnan alla. Pitääkö Launonen Paavalia hengellisenä yksityisyrittäjänä, koska hän ei kuulunut mihinkään kirkkokuntaan? Tähän joku voi sanoa, että silloin ei vielä ollut uskonsuuntia, siksi Paavali ei kuulunut mihinkään uskonsuuntaan. Se on ihan oikein ettei silloin vielä ollut uskonsuuntia, koska Jumalan Henki ei vaikuta hajaannusta, vaan ykseyttä. Jumala ei ole muuttanut toimintatapojansa tänäkään päivänä, sillä yhä edelleen tänä päivänä Jumalan Henki ei vaikuta hajaannusta, vaan ykseyttä.
Raamatun sanan opetuksen mukaan ja alkutekstin mukaan (Apt 2:47) Jumala itse lisää pelastuneen seurakuntaansa, joka on ainoa tapa tulla sisälle Jumalan seurakuntaan. Ihminen ei itse valitse itselleen seurakuntaa, vaan Jumala valitsee liittämällä pelastuneen seurakuntaansa. Tämän mukaisesti uskovien tulisi sitten järjestäytyä ja kokoontua paikkakunnalla seurakuntana ja nimenomaan Jumalan seurakuntana. Tässä meillä on iso haaste ja vaikeakin tehtävä, mutta ei mahdoton, koska se on Jumalan asetus ja määräys koskien seurakuntaa.
Raamatun sanan opetuksen mukaan Jumalalla on vain yksi maailmanlaajuinen ja paikkakunnalla kokoontuva seurakunta, ja ikävä kyllä me uskovat ihmiset olemme rikkoneet tämän ykseyden hajaantumalla eri nimisiin ja erilaisia oppia painottaviin uskonyhteisöihin, kirkkokuntiin ja herätysliikkeisiin. Raamattu sanoo lahkojen olevan lihan tekoja. Lahko on sellainen, missä uskova eristäytyy oman valintansa mukaan toisista uskovista, valitsemalla itselleen sopivan opin ja ryhmän. Tällainen lahko voi toimia uskonsuuntien sisällä tai niiden ulkopuolella.
Kirkkokunta kristillisyys täyttää lahkon tunnusmerkit. Toki se on tietenkin ymmärrettävä, että Jumala toimii ja vaikuttaa jokaisessa sellaisessa uskonsuunnassa, jossa pelastuksen perusta on Herrassa Jeesuksessa, ja missä halutaan uskoa Jumalan sanan totuuteen Herraa Jeesusta rakastaen.
Raamatun sanan perusteella voimme kuitenkin ymmärtää ettei Jumala ole perustanut erilaisia uskonsuuntia ja kirkkokuntia, koska se rikkoo Jumalan Hengen vaikuttamaa yhden seurakunnan ykseyttä, johon Pyhä Henki on kastanut uskovat ihmiset. Jumala on vaikuttanut ja vaikuttaa uskonsuunnissa, mutta Jumalan Henki vaikuttaa aina pyrkimystä ykseyteen, ei hajaannusta, ei poispäin Raamatun totuudesta.
Itse uskon ja ymmärrän Jumalan sanan perusteella, että monet uskonsuunnat ovat syntyneet Jumalan Hengestä siten, että Jumala on halunnut viedä heitä syvemmälle Jumalan tuntemiseen sekä pyrkimään etsimään ja elämään ykseydestä käsin, mutta ihminen on laittanut oman leimansa tämän Jumalan aloittaman työn ylle.
Kun katsot seurakunnan historiaa, niin näet sen kuinka seurakunnan hajaantuessa erilaisiin uskonsuuntiin, eri opillisin perustein, uskonsuunta alkupalavuuden jälkeen alkaa maallistumaan ja luopuu yhä enemmän totuudesta. Tämä johtuu siitä, koska ihminen alkaa hallitsemaan sitä mitä Jumalan pitäisi hallita. Jos Jumala saisi hallita seurakuntaansa, niin se ei hajaantuisi erilaisiin lahkoihin, eikä luopuisi yhä enemmän totuudesta.
Itse uskon ja näen sen kuinka nykyinen kehitys maailmassa johtaa siihen, että Raamatun totuutta pyritään rajoittamaan sekä uskovia yritetään ohjata pois totuudesta ja lopulta painostetaan luopumaan totuudesta, jonka vastineeksi hänen tulee hyväksyä ihmisen määrittelemä "totuus", joka on puettu synnin vaatteisiin. Tulevina päivinä yksikään uskonsuunta, kirkkokunta ja herätysliike ei saa enää julkisesti toimia ellei se hyväksy synnin alla olevia käsityksiä ihmisestä ja erilaisista asioista.
Tämänkin tähden Jumalan Henki on nyt tässä lopunajassa yhdistämässä seurakunnan yhdeksi ruumiiksi alkuseurakunnan kaltaiseen ykseyden tilaan. Yhteiskunnat eivät tule palaamaan enää normaaliin tilaan, koska tämä koronavirus plandemia johtaa ihmisten kontrolloimiseen. Kontrolliyhteiskunnan alaisuuden tähden, johon tulee sisältymään ihmisten pakottaminen samaan synnin muottiin on myös se syy, jonka takia Jumalan Henki palauttaa meidät takaisin alkuseurakunnan malliin, koska se on ainoa malli, jossa seurakunta kykenee toimimaan kaikissa olosuhteissa.
Jotkut uskovat sanovat, että vaino yhdistää uskovat, mutta Raamattu sanoo, että Pyhän Hengen vaikuttama rakkaus yhdistää seurakunnan yhdeksi, sillä onhan seurakunta Pyhässä Hengessä kastettu yhdeksi ruumiiksi (seurakunnaksi). Jumalan vaikuttama rakkaus on ainoa tapa saavuttaa ja elää todeksi seurakunnan ykseyttä, johon meidät on Herran Jeesuksen opetuslapsina kutsuttu. Jos rakastamme toisiamme Jumalan Hengen kautta, niin silloin olemme yksi kaikissa tilanteissa myös vainon aikana.
Hesarin artikkelissa Launonen sanoi, että minulla voi olla yllättävän paljon mielipidevaltaa. Tämäkin toteamus on virheellinen ja harhaanjohtava. Raamatun sanan opetuksen mukaan Herran Jeesuksen opetuslapsi on kutsuttu palvelemaan rakkaudessa Jumalaa, seurakuntaa ja lähimmäisiään. Jokainen palvelutehtävä myös seurakunnan paimenten (paimenet, vanhimmat ja kaitsijat) tehtävä on johtaa palvelevan rakkauden kautta. Seurakunnan ainoa ja ehdoton valta on Jumalalla, ei ihmisellä.
Minä en pyri käyttämään mielipidevaltaa, vaan pyrin palvelemaan rakkauden totuudessa sen uskon ymmärryksen mukaan mihin saakka olen Jumalan armosta saanut uskossa kasvaa. Vallan käyttäminen ei kuulu seurakunta elämään, koska emme saa herroina hallita seurakunnassa.
Minulla on säännöllinen uskovien yhteys rukouksen ja Raamatun rakentumisen merkeissä. Edellä oleva todellisuus kumoaa myös hengellisen yksityisyrittäjyyden leiman. Saan yhteydenottoja lähes jokaisesta uskonsuunnasta ja niiden ulkopuolelta. Esimerkiksi monet uskovat eri uskonsuuntien sisällä ovat kanssani samaa mieltä monista Raamatun opetuksista. Sitten on tietenkin niitä, jotka näkevät minun olevan harhaopettaja jne. Tämä ei ole mitenkään uutta, sillä tässä nykyisessä hajaannuksen tilassa monet uskovat näkevät toinen toisensa väärinä profeettoina eri uskonsuuntien sisällä. Tämä kaikki on hajaannuksen hedelmää ja näyttää sen ettei uskovilla ole keskinäistä rakkautta lahkohengen vaikutuksen tähden.
Tiedän, että on sellaisia uskovia, jotka ovat kirjoilla jossakin uskonsuunnassa tai luterilaisessa kirkossa, mutta he eivät ole millään tavalla uskonyhteisönsä johdolle tai johtajille alamaisia. He ovat vain siksi jäseniä, että he ikään kuin olisivat jossakin uskonsuunnassa, mutta käytännössä he eivät allekirjoita kaikkia uskonsuuntansa, kirkkonsa tai kirkkokuntansa oppeja eivätkä ole alamaisia uskonyhteisöjensä johtajille. Heillä voi olla jopa eri kastekäsitys kuin uskonyhteisöllään. Tiedän myös sellaisia uskovia, jotka kiertävät puhumassa erilaisissa uskonsuunnissa, vaikka he itse eivät kuulu mihinkään uskonsuuntaan tai kirkkokuntaan. Edellä olevan kaltainen tila ei ole ongelma uskonsuunnille, jos kukaan ei ota esille Jumalan sanan totuutta.
On todella ikävää, että myös uskovien keskuudessa on sorruttu siihen, että leimakirveet ja salaliittoteoria syytökset alkavat sinkoilemaan niitä kohtaan, joiden kanssa ollaan eri mieltä joistakin asioista. Jos ymmärrät ja näet oikealla tavalla sen mihin suuntaan asiat kehittyvät yhteiskunnissa, niin ymmärrät sen, että Raamatun totuutta rakastavia uskovia aletaan syyttämään salaliittoteoreetikoiksi ja ihmisoikeusrikollisiksi. Totuudesta luopunut uskonnollisuus sen sijaan saa jumalattoman maailman kiitoksen, koska uskonnollisuus julistaa omaa sanomaansa ihmisten korvasyyhyyn sopivaksi.
Jos olemme uskovina joistakin asioista eri mieltä, niin emme saa lyödä ja panetella toinen toisiamme, vaan rakkauden ja totuuden sävyisyydessä tuoda esille se mikä on totuus ja mikä on valhetta ja syntiä. Raamatun opetuksen mukaan toisen nimenkin saa mainita, jos joku opettaa väärin. Mutta emme saa lyödä, vääristellä ja antaa väärää tietoa lähimmäisestämme.
Kiitän Herraa Jeesusta sydämessäni siitä, että Hän kärsi ja vuodatti verensä ristillä syntien anteeksisaamiseksi. Iloitsen sydämessäni myös siitä, että kaikesta vastustuksesta huolimatta Jumalan työ Uuden Liiton aikakaudessa, joka alkoi helluntaipäivinä seurakunnan ykseydellä tulee palaamaan takaisin seurakunnan ykseyteen ennen kuin Herran Jeesuksen ja seurakunnan ylöstempaus tapahtuu. Ikävä kyllä kaikki uskovat eivät halua seurakunnan ykseyttä, vaikka se Jumalan sanan mukaan on käsky ja kehotus meille uskoville.
Sinä, joka et usko Herraan Jeesukseen, niin sinulla on vielä mahdollisuus katua syntejäsi, tunnustaa syntisi Jumalalle sekä uskoa Herraan Jeesukseen syntiesi anteeksisaamiseksi.
Petri Paavola 12.1.2021
Lähteet:
33/38 Raamattu
Biblia 1776
King James Version 1769
hs.fi/paivanlehti/ 10012021/ art- 2000007727904
youtube.com/ MOT ohjelma Ilmestyskirjan farmakeia lääkemyrkky
Vierailija- Vierailija
Similar topics
» Lopunajan luopumus tarkoittaa maailmanlaajuista ekumeniaa.
» Petri Paavola // Hyökkääkö Venäjä Suomeen?
» Petri Paavola :: Helluntaiyhteisön koronapandemia lausunto
» Petri Paavola : Kritiikki kristinuskoa vastaan
» Petri Paavola - Punainen Hieho & Israelin Kolmas Temppeli
» Petri Paavola // Hyökkääkö Venäjä Suomeen?
» Petri Paavola :: Helluntaiyhteisön koronapandemia lausunto
» Petri Paavola : Kritiikki kristinuskoa vastaan
» Petri Paavola - Punainen Hieho & Israelin Kolmas Temppeli
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Eilen kello 7:09 am kirjoittaja vakiokalusto
» Voiko ihminen pelastua "tekemällä voitavansa"? Yksin evankeliumi herättää uskon Kristukseen
Eilen kello 7:05 am kirjoittaja vakiokalusto
» Perisynnin vaikutus, eräitä väitteitä luterilaisen syntiopetuksen pohjalta
Eilen kello 6:57 am kirjoittaja vakiokalusto
» Mikä sytyttäisi kristityn sammuneen rakkauden?
Eilen kello 6:44 am kirjoittaja vakiokalusto
» Osmo Tiililä /Kristitty matkalaisena
Ti Marras 05, 2024 9:19 am kirjoittaja Hellevi
» Raivoisa, voimakas ja yllättävä (Fierce, Strong, and Surprising) :: By Daymond Duck
Ti Marras 05, 2024 8:47 am kirjoittaja vakiokalusto
» Professori Jeffrey Sachs tuhoaa täysin lännen Ukraina-narratiivin joka on valheellinen (VIDEO)
Ma Marras 04, 2024 8:17 am kirjoittaja jarrut
» Henkien koettelu Raamatun mukaan
Su Marras 03, 2024 10:56 am kirjoittaja jarrut
» Brooks Alexander: TULEVA MAAILMANUSKONTO
Su Marras 03, 2024 10:48 am kirjoittaja jarrut