Haku
Viimeisimmät aiheet
Eniten katsotut aiheet
Rukous sen puolesta, että saisin tulla vähäisemmäksi
Sivu 1 / 1
Jeesus, en ole varma siitä, pitäisinkö minä kamelinkarvaisista vaatteista ja heinäsirkoista tai villihunajasta ruokanani (Matt. 3:4). Mutta ehkä se ei tässä ole oleellista. Se, mitä toivon, kun kuuntelen Johanneksen puhetta, on sen ilon saaminen, jonka hän oli saanut kun sinä Jeesus olit tullut suuremmaksi ja kun hän oli tullut pienemmäksi, vähäpätöisemmäksi.
Voisitko Jeesus antaa minulle tuon Johanneksen saaman ilon samasta syystä kuin Johannes sen sai? Jeesus, voisinko minäkin pienentyä, tulla vähäisemmäksi? Voisitko sinä tulla minun ja muiden mielissä suuremmaksi, merkityksellisemmäksi ja keskeisemmäksi?
Jeesus, yritän ajatella, minkälaista sinun suureksi tulemisesta ja minun vähenemisestä tuleva ilo voisi olla. Millaista olisi saada iloa siitä, että ihmiset näkisivät sinut niin suurena ja arvokkaana, että minä huomaisin olevani syrjässä ilman huomiota?
Se antaisi minulle syvemmän ja aidomman ilon kuin mitä saan, kun minut huomataan ja ihmiset pitävät minua jonakin. Tule suuremmaksi Jeesus, vähennä minua, Jeesus! Jeesus, minkälaista olisi sellaisen asian näkeminen, että sinun nimeäsi rakastettaisiin niin paljon, että sinua haluttaisiin puolustaa? Minkälaista olisi sinun äänesi kuuleminen sen sijaan että kuulisin ihmisten kiittävän minua?
Mikä ilo tulisikaan siitä, että sinua kiitettäisiin joka hetki.Jeesus, minkälaista olisi tuntea suurempaa murhetta siitä, kun ihmiset torjuvat sinut kuin se murhe jota koen, kun minut torjutaan? Minkälaista olisi, jos ’saamiset’ ja ’luopumiset’ elämässä olisivat samanarvoisia ja kaikki osoituksia sinunhallinnastasi maailmassa ja osoituksia sinun suuresta armostasi minua kohtaan? Antaisiko sellainen luottamus sinuun mahdollisuuden palvella sinua riippumatta siitä, miten paljon tai vähän menettäisin palvellessani?
Jeesus, anna minulle Johanneksen tuntemaa iloa ja vie minua varovaisesti sitä tietä, jolla minä vähenen ja sinä tulet suuremmaksi itselleni ja muille.
Scotty Smith (suom. POM)
Hellevi- Viestien lukumäärä : 2284
Similar topics
» Hengellinen väkivalta: KOHUKIRJA KIRPAISI
» Erik Ewalds /Tahdotko tulla terveeksi/
» Tiistain 13.2. kirkolliskokousvaalien puolesta
» HÄTÄRUKOUS P Paavolan puolestA
» TOINEN KORINTTILAISKIRJE: SYDÄNVERELLÄ TOTUUDEN PUOLESTA VALHETTA VASTAAN
» Erik Ewalds /Tahdotko tulla terveeksi/
» Tiistain 13.2. kirkolliskokousvaalien puolesta
» HÄTÄRUKOUS P Paavolan puolestA
» TOINEN KORINTTILAISKIRJE: SYDÄNVERELLÄ TOTUUDEN PUOLESTA VALHETTA VASTAAN
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Eilen kello 7:09 am kirjoittaja vakiokalusto
» Voiko ihminen pelastua "tekemällä voitavansa"? Yksin evankeliumi herättää uskon Kristukseen
Eilen kello 7:05 am kirjoittaja vakiokalusto
» Perisynnin vaikutus, eräitä väitteitä luterilaisen syntiopetuksen pohjalta
Eilen kello 6:57 am kirjoittaja vakiokalusto
» Mikä sytyttäisi kristityn sammuneen rakkauden?
Eilen kello 6:44 am kirjoittaja vakiokalusto
» Osmo Tiililä /Kristitty matkalaisena
Ti Marras 05, 2024 9:19 am kirjoittaja Hellevi
» Raivoisa, voimakas ja yllättävä (Fierce, Strong, and Surprising) :: By Daymond Duck
Ti Marras 05, 2024 8:47 am kirjoittaja vakiokalusto
» Professori Jeffrey Sachs tuhoaa täysin lännen Ukraina-narratiivin joka on valheellinen (VIDEO)
Ma Marras 04, 2024 8:17 am kirjoittaja jarrut
» Henkien koettelu Raamatun mukaan
Su Marras 03, 2024 10:56 am kirjoittaja jarrut
» Brooks Alexander: TULEVA MAAILMANUSKONTO
Su Marras 03, 2024 10:48 am kirjoittaja jarrut