Haku
Viimeisimmät aiheet
Eniten katsotut aiheet
Tunsitko Pyhän Hengen läsnäolon?
2 posters
Sivu 1 / 1
Tunsitko Pyhän Hengen läsnäolon?
Tunsitko Pyhän Hengen läsnäolon, kun olit yksin rukouksessa?
Tai kun olit jossain uskonnollisessa tilaisuudessa?
Raamattu ei tunnusta sellaista kokemusta.Jumalan Henki tunnistetaan ainoastaan
Raamatun kirjoituksista, sillä Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Jeesus Kristus: Sanasta!
Kun muistelen niitä aikoja ollessani helluntaiherätyksen piirissä, koin usein
niitä tunteita .
Olen kirjoittanut useita aloituksia omista kokemuksistani olessani eksynyt.
Miksi olin eksynyt? Siksi etten lukenut Raamattua tarpeeksi enkä siis osannut koetella
henkiä, ovatko ne Jumalasta vai ovatko ne eksyttäjähenkien antamia.
Jos Jumala johdattaisi meitä heikkoja ihmisiä tunteiden mukaan, mihin silloin joutuisimmekaan
sillä ihmisen tunteet ailahtelevat, yhtenä päivänä tuntuu siltä että olen uskossa
ja toisena päivänä taas voi tuntua että olenkin jo luopio!
Jumala on viisaudessaan antanut meille oman Sanansa Raamatun mistä saamme kaiken mitä
uskon elämäämme tarvitsemme!
Ole siis viisas omaksi parhaaksesi ja paneudu Sanan äärelle, sinne mistä löydät
turvallisen ja ainoan Hyvän Paimenen: Jeesuksen Kristuksen!
Tai kun olit jossain uskonnollisessa tilaisuudessa?
Raamattu ei tunnusta sellaista kokemusta.Jumalan Henki tunnistetaan ainoastaan
Raamatun kirjoituksista, sillä Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Jeesus Kristus: Sanasta!
Kun muistelen niitä aikoja ollessani helluntaiherätyksen piirissä, koin usein
niitä tunteita .
Olen kirjoittanut useita aloituksia omista kokemuksistani olessani eksynyt.
Miksi olin eksynyt? Siksi etten lukenut Raamattua tarpeeksi enkä siis osannut koetella
henkiä, ovatko ne Jumalasta vai ovatko ne eksyttäjähenkien antamia.
Jos Jumala johdattaisi meitä heikkoja ihmisiä tunteiden mukaan, mihin silloin joutuisimmekaan
sillä ihmisen tunteet ailahtelevat, yhtenä päivänä tuntuu siltä että olen uskossa
ja toisena päivänä taas voi tuntua että olenkin jo luopio!
Jumala on viisaudessaan antanut meille oman Sanansa Raamatun mistä saamme kaiken mitä
uskon elämäämme tarvitsemme!
Ole siis viisas omaksi parhaaksesi ja paneudu Sanan äärelle, sinne mistä löydät
turvallisen ja ainoan Hyvän Paimenen: Jeesuksen Kristuksen!
Rea Aalto- Viestien lukumäärä : 610
Ikä : 74
Vs: Tunsitko Pyhän Hengen läsnäolon?
Haluan kertoa erään tapahtuman tämän vuoden tammikuussa Helsingissä.
Tapasin kaksi entistä ystävääni jotka kuuluvat helluntaiseurakuntaan.
Menimme paikkaan missä kokoontui kaikenlaisia käsityönharrastajia.
Siellä oli eräs nainen , jolta olin kysynyt bussipysäkillä neuvoa.Sattui niin että tämä sama nainen olikin menossa samaan paikkaan kuin minä, ja missä sitten minun piti tavata nämä helluntailaiset vanhat ystäväni.
Tämä nainen oli kysynyt toiselta ystävältäni: Oletteko te uskovaisia? Johon ystäväni oli vastannut että olemme! Nainen oli sanonut : Minäkin olen ja tunsin "Pyhän Hengen läsnäolon" siitä tiesin että olette uskovia!
Hyvä lukijani: Voin kertoa sinulle, että tällainen tietäminen mitä ko nainen sanoi, ei ole Raamatun mukaista toimintaa, eikä siis ollut Raamatun Pyhän Hengen antama ilmoitus, tieto!
Uskallan väittää että ko nainessa oli/on tietäjähenki ja melko varmasti kuuluu johonkin harhaoppiseen seurakuntaan nähtävästi pääkaupunkiseudulla, koska tapasimme Helsingissä!
Kun sain kuulla tämän toiselta ystävältäni puhelimitse , hän oli aivan innoissaan kuulemastaan.Minä puolestani mietin, mitä tämä on? Miksi Jumala ilmoittaisi tuntemattomille ihmisille, että he ovat uskovia?Minä ajattelin että tietäjähenki mikä ko naisessa vaikutti, halusi jostain syystä mielistellä kahta ystävääni.
Raamatusta löydämme esimerkin tähän .
Apostolien teot:16:16 Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.
16:17 Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien."
16:18 Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä." Ja se lähti sillä hetkellä.
Tapasin kaksi entistä ystävääni jotka kuuluvat helluntaiseurakuntaan.
Menimme paikkaan missä kokoontui kaikenlaisia käsityönharrastajia.
Siellä oli eräs nainen , jolta olin kysynyt bussipysäkillä neuvoa.Sattui niin että tämä sama nainen olikin menossa samaan paikkaan kuin minä, ja missä sitten minun piti tavata nämä helluntailaiset vanhat ystäväni.
Tämä nainen oli kysynyt toiselta ystävältäni: Oletteko te uskovaisia? Johon ystäväni oli vastannut että olemme! Nainen oli sanonut : Minäkin olen ja tunsin "Pyhän Hengen läsnäolon" siitä tiesin että olette uskovia!
Hyvä lukijani: Voin kertoa sinulle, että tällainen tietäminen mitä ko nainen sanoi, ei ole Raamatun mukaista toimintaa, eikä siis ollut Raamatun Pyhän Hengen antama ilmoitus, tieto!
Uskallan väittää että ko nainessa oli/on tietäjähenki ja melko varmasti kuuluu johonkin harhaoppiseen seurakuntaan nähtävästi pääkaupunkiseudulla, koska tapasimme Helsingissä!
Kun sain kuulla tämän toiselta ystävältäni puhelimitse , hän oli aivan innoissaan kuulemastaan.Minä puolestani mietin, mitä tämä on? Miksi Jumala ilmoittaisi tuntemattomille ihmisille, että he ovat uskovia?Minä ajattelin että tietäjähenki mikä ko naisessa vaikutti, halusi jostain syystä mielistellä kahta ystävääni.
Raamatusta löydämme esimerkin tähän .
Apostolien teot:16:16 Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.
16:17 Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien."
16:18 Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä." Ja se lähti sillä hetkellä.
Vs: Tunsitko Pyhän Hengen läsnäolon?
Jeesus sanoi, miten tunnistaa uskovan?
Johanneksen evankeliumi:
10:4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
13:35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
Johanneksen evankeliumi:
10:4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
13:35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
viesti
Minusta ei pidä heti tuomita ihmistä tuon kertomuksesi perusteella. Minulla on kaksi samantapaista kokemusta ja haluan ne tuoda tässä esille. Olin vuonna 2010 hengellisessä kokouksessa, jossa menin juttelemaan tuntemani romaanimiehen kanssa, joka on uskossa. En muista enää kokonaan kyseistä keskustelua, mutta kun toin oman pelkoni esille keskustelussa, niin mies sanoi, että hän tunsi Hengessä, että minulla on pelkoja. Toinen tapaus sattui Raamattupiirissä, jossa eräs nainen kysyi vointiani tai mitä minulle kuuluu ja kun sanoin, ettei kuulu hyvää, niin nainen sanoi, että hän tunsi Hengessä, että asiani eivät olleet hyvin.
En pitänyt asiaa ollenkaan Raamatun vastaisena, enkä ajatellut, että heissä on tietäjähenki. Raamattu sanoo seuraavasti:
Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin. 1. Kor. 2:10
En pidä siis naista tai miestä tietäjähengen vallassa olevana.
Kun vuonna 1998 olin karaokebaarissa ja tapasin erään uskovan, niin hän heti ensimmäiseksi sanoi minulle: Sinä ajattelet paljon asioita.
Ja sehän oli totuus minusta. Naisella toimi tiedon sanat, samalla tavoin kuin Pietarilla Ananias ja Safiiran tapauksessa apostolien teoissa luvussa 5. En tässäkään kohdin ajatellut, enkä edelleenkään, että naisessa olisi ollut tietäjähenki.
Minusta ei myöskään ole Raamatun mukaista alkaa syyttämään naista harhaoppiseksi, ethän ollut hänen kanssa enempää edes puheissa.
Edesmennyt uskova ystäväni kertoi, kuinka hän oli ollut maanrakennustyömaalla, eikä ollut puhunut mitään hengellisistä asioista eräälle miehelle. Ja eräänä päivänä mies sanoi ystävälleni: Sinä olet uskovainen.
Ei tämäkään ole heti merkki siitä, että tuossa miehessä olisi tietäjähenki. Varmasti ystäväni käytös teki suuren vaikutuksen tuohon mieheen, että mies oli varma, että tämä on uskovainen. Hedelmistään puu tunnetaan. Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha jne. Matt. 7:20; Gal. 5:22
Voin vielä kertoa yhden esimerkin omasta kokemuksestani. Kun vuonna 2004 poliisit hakkasivat minut pahaan kuntoon, ollessani psykoosissa ja päässäni oli 33 tikkiä. Ja kun sitten jouduin sairaalahoitoon ja menin ensi kertaa ruokalaan syömään. Niin eteeni istui täysin vieras mies, joka katsoi minua ja sanoi: Sinä olet saanut uuden elämän.
Tiesin heti, että edessäni oli uskovainen mies, joka päivää myöhemmin tuli myös miehen omana puheena esille. En siis tuossakaan vaiheessa ajatellut, että edessäni seisoisi tietäjähengellä varustettu ihminen. En kuitenkaan muista enää, mitä miehen sanoma oikein tarkoitti, eikä hänkään enää vuosien päästä muistakaan koko sanomaa, mutta Hengessä tämä uskova tiesi, että olin ollut lähellä kuolemaa poliisien lyödessä minua ja olin saanut jatkaa elämää.
Otan taas tähän loppuun uudestaan käsittelyyn Pyhän Hengen, koska tuot Raamatun mukaisesti, että Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa vain Kristusta, mutta se ei ole ainoa tehtävä. Jo apostolien tekoihin katsominen riittää siihen, että Pyhän Hengen tehtäviä on muitakin. Mutta laitan tähän eräältä sivulta poimintoja, jossa kuvataan Pyhän Hengen toimintaa.
uudestisynnyttää: Joh. 3:5-8, Room. 7:6, Tiit. 3:5
tulee meihin asumaan: Room. 8:9
kastaa Hengellä ja tulella: Matt. 3:11, Mark. 1:8
sinetöi: Ef. 1:13-14, 4:30, 2. Kor. 1:22
luo ilon, rauhan, elämän ja vapauden: Room. 8:5,6, 14:17, 2. Kor. 3:17, 1. Tess. 1:6
istuttaa meihin elämän ja tuloksena on uusi ihminen: Ef. 4:20-24, 1. Sam. 10:6,9
antaa viisauden ja ilmestyksen hengen: Ef. 1:17
puhdistaa ja uudistaa meidät: Fil. 2:1, Tiit. 3:5-8
luo toivon: Room. 15:13
antaa kaltaisensa luonnon: Joh. 3:6, 2. Piet. 1:4
on pääsy Isän tykö: Ef. 2:18
saamme hänen kanssaan hallita: 2. Tim. 2:12
jakaa lahjoja: 1. Kor. 12:7-8, 14:12
vanhurskauttaa: Gal. 5:5
luo hedelmää: Gal. 5:22, Fil. 1:11, Kol. 1:8,10
puolustaa: Joh. 16:7
tahtoo: 1. Kor. 12:11
tietää: 1. Kor. 2:11
tutkii: 1. Kor. 2:10
julistaa: Joh. 16:13,15
kirkastaa Jeesusta: Joh. 16:14
opettaa: Luuk. 12:12, 1. Joh. 2:27, Joh. 14:26, 1. Kor. 2:13, 1. Tess. 4:9, Neh. 9:20
muistuttaa: Joh. 14:26
luo voiman: 1. Kor. 4:20
auttaa: Fil. 1:19
todistaa: Joh. 15:26, Apt 20:23, 1. Joh. 5:6-8, Hebr. 10:15
johtaa kaikkeen totuuteen: Joh. 16:13
näyttää todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion: Joh. 16:8
puhuu, sanoo: Matt. 10:20, Mark. 13:11, Apt 10:19, Apt 13:2, Apt 21:11, 1. Tim. 4:1, Hebr. 3:7, Ilm. 2:7, 11, 17, 29, Ilm. 3:6, 13, 22, Ilm. 14:13, Ilm. 22:17
kuljettaa: Matt. 4:1,Mark. 1:12, Room. 8:14, Gal. 5:18
tekee eläväksi, elävöittää: Joh. 6:63, Room. 8:11, 2. Kor. 3:6, Job 33:4
luo: Ps. 104:30
rukoilee: Joh. 4:23,24, Room. 8:26,27
johdattaa, johtaa, ohjaa: Apt 19:21, Ps. 143:10
luo yhteyden: Fil. 2:1
estää, ei salli: Apt 16:6
osoittaa: Hebr. 9:8
voitelee: Luuk. 4:18, Apt 10:38, Hebr. 1:9, 1. Joh. 2:20,27, Jes. 61:1
vuodattaa: Apt 10:45
varoittaa: Neh. 9:30
antaa ymmärryksen: Job 32:8
pukee: Luuk. 24:49
käskee: Apt 11:12
kuolettaa ruumiin teot: Room. 8:13
auttaa heikkoudessa: Room. 8:26
antaa palavuuden hengessä: Room. 12:11
vaikuttaa: Luuk. 2:27, Apt 9:31, 11:28, 21:4, 2. Tim. 3:16
tekee yliluonnollisia: Apt 8:39
mahdollistaa Hengessä elämisen ja vaeltamisen: Gal. 5:25
Hengen virka: 2. Kor. 3:8
http://www.netikka.net/mpeltonen/trust.htm
Kun Jeesus sai kasteensa, niin Henki vei hänet perkeleen kiusattavaksi. Pyhä Henki toimii samoin, kuin 2000 vuotta sitten. Ei Raamattu ole muuttunut, me ihmiset muutamme Raamattua oman lihamme mukaan.
En pitänyt asiaa ollenkaan Raamatun vastaisena, enkä ajatellut, että heissä on tietäjähenki. Raamattu sanoo seuraavasti:
Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin. 1. Kor. 2:10
En pidä siis naista tai miestä tietäjähengen vallassa olevana.
Kun vuonna 1998 olin karaokebaarissa ja tapasin erään uskovan, niin hän heti ensimmäiseksi sanoi minulle: Sinä ajattelet paljon asioita.
Ja sehän oli totuus minusta. Naisella toimi tiedon sanat, samalla tavoin kuin Pietarilla Ananias ja Safiiran tapauksessa apostolien teoissa luvussa 5. En tässäkään kohdin ajatellut, enkä edelleenkään, että naisessa olisi ollut tietäjähenki.
Minusta ei myöskään ole Raamatun mukaista alkaa syyttämään naista harhaoppiseksi, ethän ollut hänen kanssa enempää edes puheissa.
Edesmennyt uskova ystäväni kertoi, kuinka hän oli ollut maanrakennustyömaalla, eikä ollut puhunut mitään hengellisistä asioista eräälle miehelle. Ja eräänä päivänä mies sanoi ystävälleni: Sinä olet uskovainen.
Ei tämäkään ole heti merkki siitä, että tuossa miehessä olisi tietäjähenki. Varmasti ystäväni käytös teki suuren vaikutuksen tuohon mieheen, että mies oli varma, että tämä on uskovainen. Hedelmistään puu tunnetaan. Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha jne. Matt. 7:20; Gal. 5:22
Voin vielä kertoa yhden esimerkin omasta kokemuksestani. Kun vuonna 2004 poliisit hakkasivat minut pahaan kuntoon, ollessani psykoosissa ja päässäni oli 33 tikkiä. Ja kun sitten jouduin sairaalahoitoon ja menin ensi kertaa ruokalaan syömään. Niin eteeni istui täysin vieras mies, joka katsoi minua ja sanoi: Sinä olet saanut uuden elämän.
Tiesin heti, että edessäni oli uskovainen mies, joka päivää myöhemmin tuli myös miehen omana puheena esille. En siis tuossakaan vaiheessa ajatellut, että edessäni seisoisi tietäjähengellä varustettu ihminen. En kuitenkaan muista enää, mitä miehen sanoma oikein tarkoitti, eikä hänkään enää vuosien päästä muistakaan koko sanomaa, mutta Hengessä tämä uskova tiesi, että olin ollut lähellä kuolemaa poliisien lyödessä minua ja olin saanut jatkaa elämää.
Otan taas tähän loppuun uudestaan käsittelyyn Pyhän Hengen, koska tuot Raamatun mukaisesti, että Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa vain Kristusta, mutta se ei ole ainoa tehtävä. Jo apostolien tekoihin katsominen riittää siihen, että Pyhän Hengen tehtäviä on muitakin. Mutta laitan tähän eräältä sivulta poimintoja, jossa kuvataan Pyhän Hengen toimintaa.
uudestisynnyttää: Joh. 3:5-8, Room. 7:6, Tiit. 3:5
tulee meihin asumaan: Room. 8:9
kastaa Hengellä ja tulella: Matt. 3:11, Mark. 1:8
sinetöi: Ef. 1:13-14, 4:30, 2. Kor. 1:22
luo ilon, rauhan, elämän ja vapauden: Room. 8:5,6, 14:17, 2. Kor. 3:17, 1. Tess. 1:6
istuttaa meihin elämän ja tuloksena on uusi ihminen: Ef. 4:20-24, 1. Sam. 10:6,9
antaa viisauden ja ilmestyksen hengen: Ef. 1:17
puhdistaa ja uudistaa meidät: Fil. 2:1, Tiit. 3:5-8
luo toivon: Room. 15:13
antaa kaltaisensa luonnon: Joh. 3:6, 2. Piet. 1:4
on pääsy Isän tykö: Ef. 2:18
saamme hänen kanssaan hallita: 2. Tim. 2:12
jakaa lahjoja: 1. Kor. 12:7-8, 14:12
vanhurskauttaa: Gal. 5:5
luo hedelmää: Gal. 5:22, Fil. 1:11, Kol. 1:8,10
puolustaa: Joh. 16:7
tahtoo: 1. Kor. 12:11
tietää: 1. Kor. 2:11
tutkii: 1. Kor. 2:10
julistaa: Joh. 16:13,15
kirkastaa Jeesusta: Joh. 16:14
opettaa: Luuk. 12:12, 1. Joh. 2:27, Joh. 14:26, 1. Kor. 2:13, 1. Tess. 4:9, Neh. 9:20
muistuttaa: Joh. 14:26
luo voiman: 1. Kor. 4:20
auttaa: Fil. 1:19
todistaa: Joh. 15:26, Apt 20:23, 1. Joh. 5:6-8, Hebr. 10:15
johtaa kaikkeen totuuteen: Joh. 16:13
näyttää todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion: Joh. 16:8
puhuu, sanoo: Matt. 10:20, Mark. 13:11, Apt 10:19, Apt 13:2, Apt 21:11, 1. Tim. 4:1, Hebr. 3:7, Ilm. 2:7, 11, 17, 29, Ilm. 3:6, 13, 22, Ilm. 14:13, Ilm. 22:17
kuljettaa: Matt. 4:1,Mark. 1:12, Room. 8:14, Gal. 5:18
tekee eläväksi, elävöittää: Joh. 6:63, Room. 8:11, 2. Kor. 3:6, Job 33:4
luo: Ps. 104:30
rukoilee: Joh. 4:23,24, Room. 8:26,27
johdattaa, johtaa, ohjaa: Apt 19:21, Ps. 143:10
luo yhteyden: Fil. 2:1
estää, ei salli: Apt 16:6
osoittaa: Hebr. 9:8
voitelee: Luuk. 4:18, Apt 10:38, Hebr. 1:9, 1. Joh. 2:20,27, Jes. 61:1
vuodattaa: Apt 10:45
varoittaa: Neh. 9:30
antaa ymmärryksen: Job 32:8
pukee: Luuk. 24:49
käskee: Apt 11:12
kuolettaa ruumiin teot: Room. 8:13
auttaa heikkoudessa: Room. 8:26
antaa palavuuden hengessä: Room. 12:11
vaikuttaa: Luuk. 2:27, Apt 9:31, 11:28, 21:4, 2. Tim. 3:16
tekee yliluonnollisia: Apt 8:39
mahdollistaa Hengessä elämisen ja vaeltamisen: Gal. 5:25
Hengen virka: 2. Kor. 3:8
http://www.netikka.net/mpeltonen/trust.htm
Kun Jeesus sai kasteensa, niin Henki vei hänet perkeleen kiusattavaksi. Pyhä Henki toimii samoin, kuin 2000 vuotta sitten. Ei Raamattu ole muuttunut, me ihmiset muutamme Raamattua oman lihamme mukaan.
miikkulainen71- Viestien lukumäärä : 23
Similar topics
» PYHÄN HENGEN KASTE// KOSKEVATKO ARMOLAHJAT TÄTÄ PÄIVÄÄ?
» Pyhän Hengen työ ja tehtävä
» Kristitynfoorumi || Saitteko Pyhän Hengen… Apt.19:2
» Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla
» PYHÄN HENGEN TOIMINTA SEURAKUNNASSA
» Pyhän Hengen työ ja tehtävä
» Kristitynfoorumi || Saitteko Pyhän Hengen… Apt.19:2
» Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla
» PYHÄN HENGEN TOIMINTA SEURAKUNNASSA
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Eilen kello 7:09 am kirjoittaja vakiokalusto
» Voiko ihminen pelastua "tekemällä voitavansa"? Yksin evankeliumi herättää uskon Kristukseen
Eilen kello 7:05 am kirjoittaja vakiokalusto
» Perisynnin vaikutus, eräitä väitteitä luterilaisen syntiopetuksen pohjalta
Eilen kello 6:57 am kirjoittaja vakiokalusto
» Mikä sytyttäisi kristityn sammuneen rakkauden?
Eilen kello 6:44 am kirjoittaja vakiokalusto
» Osmo Tiililä /Kristitty matkalaisena
Ti Marras 05, 2024 9:19 am kirjoittaja Hellevi
» Raivoisa, voimakas ja yllättävä (Fierce, Strong, and Surprising) :: By Daymond Duck
Ti Marras 05, 2024 8:47 am kirjoittaja vakiokalusto
» Professori Jeffrey Sachs tuhoaa täysin lännen Ukraina-narratiivin joka on valheellinen (VIDEO)
Ma Marras 04, 2024 8:17 am kirjoittaja jarrut
» Henkien koettelu Raamatun mukaan
Su Marras 03, 2024 10:56 am kirjoittaja jarrut
» Brooks Alexander: TULEVA MAAILMANUSKONTO
Su Marras 03, 2024 10:48 am kirjoittaja jarrut