Haku
Viimeisimmät aiheet
Eniten katsotut aiheet
C.O. Rosenius::Se on täytetty
Sivu 1 / 1
C.O. Rosenius::Se on täytetty
Se on täytetty
C.O. Rosenius
Kahta sanaa en koskaan voi oppia, en koskaan voi oikein uskoa niihin enkä milloinkaan ymmärtää niitä. Nuo sanat ovat ”kadotettu” ja ”täytetty”. Kerrotaan uskovasta, jolla oli kristityille niin ominainen kaipaus saada uskon lisäksi hiukan lohdutusta omasta vaelluksestaan. Kauan hän eli syvästi murtuneena ja rukoili: ”Kuinka arvoton ja syntinen minä olenkaan! Ja miten kauhean kylmä ja kuollut minä olen! Ja minulta puuttuu voima! Eikä Jumala näytä kuule-van rukouksiani kun pyydän, että hän vapauttaisi minut synnin tekemisestä!
Eikä minulla ole edes oikeaa murhetta synnin tähden. En ole aito. Voi miten kauheaa! Tällä tavalla, itseensä vajonneena, tämä ihminen eli kauan pimeydessä. Lopulta Herra puhui Lopulta Herra puhui hänelle erikoisella tavalla unessa. Unessa tämän ihmisen oli määrä laulaa yhdessä muutamien ystävien kanssa.Laulukirja oli vanha ja sen lehdet kellastuneet. Kun hän avasi kirjan hän huomasi, että laulu oli sivulla kahdella palstalla.
Laulu oli hyvin pitkä ja se oli painettu vanhanaikaisella mutta selvällä kirjasimella. Kun hän katsoi laulun sanoja ja alkoi laulaa niitä, hän näki että koko pitkä laulu sisälsi yhden ainoan sanan, joka toistui toistumistaan: Täytetty! Täytetty! Täytetty! Hän silmäili laulua eteenpäin ja näki, että samoilla vanhoilla kirjasimilla oli painettu yhä uu-destaan: Täytetty! Täytetty! Tätetty! Seuraavalla sivulla sama jatkui ja siitä eteenkin päin tämä päättymätön laulu kuului: Täytetty! Täytetty! Täytetty! Kaikki, kaikki on täytetty Siihen uni päättyi.
Mutta tuo kallisarvoinen sana täytetty, jonka merkitystä iankaikkisuudessa laulava taivaallinen kuoro korottaa ja kiittää, alkoi elää hänen sielussaan. Ja Henki paljasti hänelle: kaikki, kaikki mitä sinun pitäisi olla ja mitä sinun pitäisi tehdä, Jeesus on täyttänyt – se on täytetty sinun puolestasi! Kaikki, ja nimenomaan se, mikä laille oli mahdotonta, sen Jumala teki! Hän tuli pelasta-maan sen mikä oli kadotettu. Kaikki meissä on kadotettu. Mutta kaikki on täytetty Kristuksessa!
Mutta minun pitäisi siinä tapauksessa todella pelätä Jumalaa? – Kyllä, mutta se on täytetty! Mutta ainakin minun pitäisi aidosti katua ja rukoilla? – Se on täytetty! Mutta ainakin minun pitäisi paljon rakastaa Jumalaa? – Se on täytetty! Mutta mitä teen loppumattomilla synneilläni ja tottelemattomuudellani? – Se on täytetty! Mutta olen kiittämätön ja välinpitämätön? – Se on täytetty! Nyt hän itkee rakkaudesta tällaiseen Jumalaan. Ja nyt hän tuntee sydämessään mikä antaa hengen ja pyhyyden.
Laupias Jumala! Avaa tämä pyhä asia minun sielulleni! Ja kirjoita suurin palavin kirjaimin sieluni silmien eteen nämä sanat: ”Kristus: Lain loppu. Kaikki, kaikki meissä on kadotettu – kaikki on täytetty Kristuksessa!” Tähän tahdon jäädä tässä on hyvä olla. Tässä lupaat antaa väsyneelle rauhan. Tässä myrskysäällä suojattu satama, turva ja leposija kuoleman hetkellä.
(Suom. P-O Malk)
” Pietari oli jo ennen helluntaita ollut innokas ja rehellinen mies, mutta hän ei ymmärtänyt, että Mestarin tie oli Karitsan tie, ja siksi hän kielsi hänet. Kristinuskossa me olemme ennen muuta tekemisissä henkiön kanssa, emme opin kanssa. Jeesus jätti meille esikuvan. Opinkappaleet voivat viedä harhaan ja ne voivat uuvuttaa, mutta sitä ei tee katsominen Jumalan Karitsaan ja vaeltaminen hänen kanssaan.
Meillä ei useinkaan ole oikeaa käsitystä Karitsasta ja hänen tiestään. Olemme kuin lapset jotka Jeesuksen ratsastaessa Jerusalemiin huusivat:”Hoosianna! Hoosianna!” eivätkä he ienneet, että Karitsa-Kuningas oli oistuva kaupungista toisen portin kautta kuollakseen ristillä ja että hän kutsuu meitä luokseen hänen pilkkaansa kantamaan (Hepr.13:13.)” J
G. Steinberger, Tie Karitsan askelissa, 1953.
https://www.evankeliumikoulu.fi/wp-content/uploads/2014/10/evank_2004-3.pdf
jarrut- Admin
- Viestien lukumäärä : 2981
Stiina likes this post
Similar topics
» C.O. Rosenius // Katso, käsiini olen minä sinut piirtänyt. Jes. 49:14.
» CO Rosenius: HENGEN TODISTUS
» Karitsan Häät / Rosenius
» CO ROSENIUS ||ORJATTAREN VAI VAPAAN POIKA?
» C.O. Rosenius: Uskovien halusta tuomita toisiaan
» CO Rosenius: HENGEN TODISTUS
» Karitsan Häät / Rosenius
» CO ROSENIUS ||ORJATTAREN VAI VAPAAN POIKA?
» C.O. Rosenius: Uskovien halusta tuomita toisiaan
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Eilen kello 7:09 am kirjoittaja vakiokalusto
» Voiko ihminen pelastua "tekemällä voitavansa"? Yksin evankeliumi herättää uskon Kristukseen
Eilen kello 7:05 am kirjoittaja vakiokalusto
» Perisynnin vaikutus, eräitä väitteitä luterilaisen syntiopetuksen pohjalta
Eilen kello 6:57 am kirjoittaja vakiokalusto
» Mikä sytyttäisi kristityn sammuneen rakkauden?
Eilen kello 6:44 am kirjoittaja vakiokalusto
» Osmo Tiililä /Kristitty matkalaisena
Ti Marras 05, 2024 9:19 am kirjoittaja Hellevi
» Raivoisa, voimakas ja yllättävä (Fierce, Strong, and Surprising) :: By Daymond Duck
Ti Marras 05, 2024 8:47 am kirjoittaja vakiokalusto
» Professori Jeffrey Sachs tuhoaa täysin lännen Ukraina-narratiivin joka on valheellinen (VIDEO)
Ma Marras 04, 2024 8:17 am kirjoittaja jarrut
» Henkien koettelu Raamatun mukaan
Su Marras 03, 2024 10:56 am kirjoittaja jarrut
» Brooks Alexander: TULEVA MAAILMANUSKONTO
Su Marras 03, 2024 10:48 am kirjoittaja jarrut