Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» CO ROSENIUS ||ORJATTAREN VAI VAPAAN POIKA?
7-päivän adventistien harhoja Ellen G White  KIELTÄÄ armosta pelastumisen EmptyTänään kello 3:58 am kirjoittaja Hellevi

» Nätti kuva tai + ajatus
7-päivän adventistien harhoja Ellen G White  KIELTÄÄ armosta pelastumisen EmptyTänään kello 3:45 am kirjoittaja Hellevi

» Kysymys oikeasta kristinuskosta Auvo Naukkarinen Kaarlo Arffman, Mistä tiedämme, mitä on oikea kristinusko? Rovaniemi: Väyläkirjat 2022.
7-päivän adventistien harhoja Ellen G White  KIELTÄÄ armosta pelastumisen EmptyKe Huhti 17, 2024 6:49 am kirjoittaja jarrut

» Glenn Beck raportoi punaisten hiehojen yhteydestä Gazan sodan alkamiseen 7. lokakuuta 2023
7-päivän adventistien harhoja Ellen G White  KIELTÄÄ armosta pelastumisen EmptyKe Huhti 17, 2024 6:07 am kirjoittaja jarrut

» KIELILLÄPUHUMINEN Väinö Hotti
7-päivän adventistien harhoja Ellen G White  KIELTÄÄ armosta pelastumisen EmptyTi Huhti 16, 2024 8:07 am kirjoittaja jarrut

» SUURTA (BIG) :: By Daymond Duck
7-päivän adventistien harhoja Ellen G White  KIELTÄÄ armosta pelastumisen EmptyTi Huhti 16, 2024 7:18 am kirjoittaja jarrut

» Mielipuolen päiväkirja
7-päivän adventistien harhoja Ellen G White  KIELTÄÄ armosta pelastumisen EmptySu Huhti 14, 2024 8:53 am kirjoittaja jarrut

» Iranin hyökkäys Israeliin – muna vaiko kana?
7-päivän adventistien harhoja Ellen G White  KIELTÄÄ armosta pelastumisen EmptySu Huhti 14, 2024 7:52 am kirjoittaja jarrut

» Sigmund Freud ja hänen juutalaisuutensa Matti Myllykoski
7-päivän adventistien harhoja Ellen G White  KIELTÄÄ armosta pelastumisen EmptyLa Huhti 13, 2024 6:58 am kirjoittaja Hellevi

Huhtikuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Kalenteri Kalenteri


7-päivän adventistien harhoja Ellen G White KIELTÄÄ armosta pelastumisen

Siirry alas

7-päivän adventistien harhoja Ellen G White  KIELTÄÄ armosta pelastumisen Empty 7-päivän adventistien harhoja Ellen G White KIELTÄÄ armosta pelastumisen

Viesti kirjoittaja jarrut Ke Tammi 15, 2014 9:30 am


Voitto Ramu:
EGW KIELTÄÄ armosta pelastumisen
VOIMMEKO ME SANOA: KRISTUKSEN ARMOSTA ME OLEMME PELASTETUT JUURI NYT?
(Kääntänyt Jukka Kaija)


EGW: EI "Niiden, jotka ottavat Pelastajan vastaan, olkoon heidän kääntymyksensä kuinka vilpitön tahansa, ei ikinä tulisi oppia sanomaan tai tuntemaan että he ovat pelastettuja. ...Ne jotka ottavat Kristuksen vastaan ja sanovat uskoon tultuaan, "olen pelastettu", ovat vaarassa luottaa itseensä (Christ Object Lessons, p. 155).

RAAMATTU: KYLLÄ "Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä" (1 Joh. 5:13 VKR).

EGW:n opetuslapset: Katsotaanpa nyt tuota lainausta sen asiayhteydessä (tämä on pitkä mutta sen arvoinen -- hyvin Kristuskeskeinen): (ylläoleva lainaus on alhaalla merkitty kursiivilla)

Pietarin lankeemus ei tapahtunut välittömästi, vaan vähitellen. Hänen itseluottamuksensa johti hänet uskomaan että hän oli pelastettu, ja askel askeleelta hän eteni alaspäin, kunnes hän pystyi kieltämään Mestarinsa. Me emme voi ikinä turvallisesti luottaa itseemme tai tuntea, taivaan tällä puolella, että me olemme suojattuja kiusauksia vastaan. Niiden, jotka ottavat Pelastajan vastaan, olkoon heidän kääntymyksensä kuinka vilpitön tahansa, ei ikinä tulisi oppia sanomaan tai tuntemaan että he ovat pelastettuja. Tämä on harhaanjohtavaa. Jokaista tulisi opettaa vaalimaan toivoa ja uskoa; mutta silloinkin kun annamme itsemme Kristukselle ja tiedämme että Hän hyväksyy meidät, me emme ole kiusausten tavoittamattomissa. Jumalan sana julistaa, "Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan." Dan. 12:10. Vain hän, joka kiusauksen kestää, on saava elämän kruunun. (Jaak. 1:12). Ne jotka ottavat Kristuksen vastaan ja sanovat uskoon tultuaan, "olen pelastettu", ovat vaarassa luottaa itseensä. He kadottavat kyvyn nähdä oman heikkoutensa ja heidän jatkuvan jumalallisen voiman tarpeen. He ovat valmistautumattomia Saatanan juonille, ja kiusausten houkuttelemina monet, niin kuin Pietari, lankeavat synnin syvyyksiin. Meitä varoitetaan, "Sen tähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea." (1 Kor. 10:12). Meidän ainoa turvamme on epäluottamus itseämme kohtaan, ja luottamus Kristukseen."

Tämä kappale asettaa oman minän siihen paikkaan mihin se kuuluu - tomuun - ja se näyttää meille meidän jatkuvan riippuvuuden Kristuksesta. Pieteri on, niin kuin Ellen White sanoi, malliesimerkki siitä mitä tapahtuu, kun me julistamme jonkun asian todeksi, aivan kuin me olisimme lankeemuksen tavoittamattomissa. Me voimme tietää suhteemme Jumalaan olevan tänään kunnossa, mutta me emme tunne heikkouksiamme, tai asioita joissa me voimme langeta tai kääntyä Jumalaa vastaan (katso Jer. 17:9). Meillä voi olla pelastusvarmuus siitä, että jos tänään kuolisimme, niin olisimme pelastettuja, mutta väittämällä että mitä tahansa tapahtuukin, me olemme pelastettuja, on periaatteessa samaa kuin sanoa; "kerran pelastettu, aina pelastettu" ja tämä on se mistä hän tosiasiassa oli varoittamassa.

1 Joh. 5:13 on kaunis totuus kuten me yllä olevassa lainauksessa luemme: "Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä."

Siinä asiassa, että me olemme ottaneet Jeesuksen ikuisen elämän lahjan vastaan, ei ole mitään väärää. Tällaista luottamusta me tarvitsemme. Mutta tämä teksti ei sano, että meidän tulisi Pietarin lailla mennä julistamaan, että me emme voi langeta. Paavali varoittaa meitä ottamaan huomioon sen, että joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea (1 Kor. 10:12). Ja Jeesus sanoi, että jotkut "oksat" jotka Hänessä olivat, tulisivat karsittua pois ja heitetyksi tuleen, jos ne eivät kantaisi hedelmää (Joh. 15:1-6). Matteuksen evankeliumissa (7:21-23) Jeesus kuvailee ihmisiä, jotka tulevat Hänen luokseen, varmoina siitä että he ovat "pelastettuja" ja heille Hän sanoo "Minä en ole koskaan teitä tuntenut." He olivat itsekeskeisiä - mikä aina on suuri erehdys.

Tämän asian kauneus ei ole siinä, että me epäilisimme Jumalaa ja Hänen kykyänsä pelastaa, vaan pikemminkin siinä, että me epäilisimme itseämme ja omaa kykyämme tehdä hyviä tekoja tai vastustaa syntiä omassa voimassamme. Me emme ole tarpeeksi vahvoja voittaaksemme. Ainoastaan Jeesus meidän kauttamme voi voittaa. Tämä alituinen tietoisuus omasta heikkoudestamme on se ainoa varotoimi, joka suojelee meitä omalta julkeudeltamme ja synnin valitsemiselta Jeesuksen sijaan. Epäluottamus egoon on yksi niistä tärkeimmistä läksyistä, jonka me voimme oppia.



Vastaus EGW:n opetuslasten vastatodisteluun:


1. Jokaisella kristityllä on varmuus siitä, että he ovat pelastettuja, jos he luottavat Jeesukseen. Apt. 16:30-16:32 VKR: "Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: 'Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?' Niin he sanoivat: 'Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut niin myös sinun perhekuntasi'. Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissaan olivat". 1 Kor. 15:2 VKR: "Ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet".

2. EGW ottaa pois kristittyjen pelastusvarmuuden. Hän esittää heille yli ymmärryksen menevää, epäraamatullista tutkiva tuomio - oppia, ja opettaa, ettei kukaan voi sanoa olevansa pelastettu, ennen kuin heidän nimensä tulee esille tutkivassa tuomiossa ja Jumala pyyhkii pois heidän syntinsä. Tietenkään ei kukaan voi tietää olevansa pelastettu ennen Jeesuksen takaisintuloa. Tutkiva tuomio - opin tähden, adventistit eivät voi varmuudella sanoa olevansa pelastettuja, koska heidän tunnustetut syntinsä ovat yhä ratkaisemattomia.

3. Paavalilla oli varmuus siitä, että hänelle oli tallelle pantu vanhurskauden seppele, ja sama varmuus voi olla myös meillä, huolimatta niistä EGW:n lausunnoista jotka väittävät, että me emme voi sanoa olevamme pelastettuja. 2 Tim. 4:8 "Minua odottaa nyt vanhurskauden seppele, jonka Herra, oikeudenmukainen tuomari, on antava minulle tulemisensa päivänä, eikä vain minulle vaan kaikille, jotka hartaasti odottavat hänen ilmestymistään."

Jeesus antoi naiselle varmuuden siitä, että hän oli pelastettu. Luuk. 7:50 Mutta Jeesus sanoi naiselle: "Uskosi on pelastanut sinut. Mene rauhassa." Seitsemännen päivän adventistien oppi tutkivasta tuomiosta ryöstää heidän jäseniltään sen varmuuden, jonka Jeesus antoi meille ristinkuolemansa kautta. On häpeällistä, kuinka tämä epäraamatullinen oppi jonka heidän väärä profeettansa kyhäsi, on tuhonnut heidän varmuutensa!
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2770
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

7-päivän adventistien harhoja Ellen G White  KIELTÄÄ armosta pelastumisen Empty Vs: 7-päivän adventistien harhoja Ellen G White KIELTÄÄ armosta pelastumisen

Viesti kirjoittaja jarrut Ti Toukokuu 07, 2019 7:10 am

Nostan esiin pyynnöstä.
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2770
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa