Haku
Viimeisimmät aiheet
Eniten katsotut aiheet
Mitä yhteistä on feministillä ja uskovaisella?
Posted by Meri Vesanto
Mitenkäs se työpaikan kahvipöytäkeskustelu meneekään? Jos puhutaan tasa-arvoasioista, lause aloitetaan helposti: ”En ole feministi, mutta”. Aloituslauseen tarkoituksena on suojata lausujaansa ikävältä leimalta. Feministi on tosikko. Hän ei naura härskeille vitseille, vaan haluaa pilata toistenkin ilon. Hän ei ole ajatellut asioita aivan loppuun asti, vaan on juuttunut kapeaan näkökulmaan, josta hän ei jääräpäisyyttään pääse irti. Sen sijaan hän katsoo asiakseen tuputtaa muille omia ajatuksiaan ja moralisoi, jos joku toimii epäoikeudenmukaisesti.
Entä jos puhutaan vaikkapa hengellisestä tilaisuudesta? Aloituslause kuuluu: ”En ole uskovainen, mutta”. Uskovainen on tosikko. Hän ei naura härskeille vitseille, vaan haluaa pilata toistenkin ilon. Hän ei ole ajatellut asioita aivan loppuun asti, vaan on juuttunut kapeaan näkökulmaan, josta hän ei jääräpäisyyttään pääse irti. Sen sijaan hän katsoo asiakseen tuputtaa muille omia ajatuksiaan ja moralisoi, jos joku toimii epäoikeudenmukaisesti.
Jeesus sanoo: ”Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivää ristinsä ja seuratkoon minua […] Joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä on Ihmisen Poika häpeävä, kun hän tulee kunniassaan, Isänsä ja pyhien enkelien kirkkaudessa.” (Luuk. 9:23 ja 26)
Jeesuksen sanat kuulostavat hurjilta sellaisen kahvittelijan korvissa, joka haluaisi kyllä pelastuksen kruunun, muttei ikävää leimaa otsaansa. Löytyisikö kaappifeministeille vastaavaa pelotetta?
Meri Vesanto
https://ratasajatuksia.wordpress.com/2009/08/19/mita-yhteista-on-feministilla-ja-uskovaisella/
jarrut- Admin
- Viestien lukumäärä : 2992
Vs: Mitä yhteistä on feministillä ja uskovaisella?
"Löytyisikö kaappifeministeille vastaavaa pelotetta?"
Mitä sanotte?
Löytyykö?
Miksi pitäisi olla kaappifeministi?
Moni on.
Ehkäpä he, jotka suuttuvat naispappien vastustajiin - vai?
Mitä sanotte?
Löytyykö?
Miksi pitäisi olla kaappifeministi?
Moni on.
Ehkäpä he, jotka suuttuvat naispappien vastustajiin - vai?
jarrut- Admin
- Viestien lukumäärä : 2992
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Tänään kello 8:55 am kirjoittaja jarrut
» Eino Sormunen :: Särjetty ja nöyrä henki
Eilen kello 8:10 am kirjoittaja jarrut
» Osmo Tiililä /Kristitty matkalaisena
Eilen kello 8:07 am kirjoittaja jarrut
» Sokeat näkevät, näkevät sokeat 13. sunnuntai helluntaista 18.8. joh. 9:1–7, 38–41
Eilen kello 8:04 am kirjoittaja jarrut
» Mikä ihmeen harhaoppi?
Eilen kello 8:02 am kirjoittaja jarrut
» Harhaoppi: Uskovien synnittömyys
Eilen kello 7:52 am kirjoittaja jarrut
» Kristitty ja rakkaus totuuteen
Eilen kello 7:48 am kirjoittaja jarrut
» ibelfocus // "Varmista, ettei kukaan petä sinua"
Eilen kello 7:39 am kirjoittaja jarrut
» Bibelfocus // Mitä hyvää voisi olla Donald Trumpin voittaessa vuoden 2024 vaalit?
Eilen kello 7:24 am kirjoittaja jarrut