Vapaasana

Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Aapeli Saarisalo: Sapatista siunaus
BibelFocus: Var på din vakt mot filmen "Ödehuset" EmptyTänään kello 10:19 am kirjoittaja Hellevi

» Aapeli Saarisalo :: Raamattu ja ruumis.
BibelFocus: Var på din vakt mot filmen "Ödehuset" EmptyTänään kello 10:18 am kirjoittaja Hellevi

» Nätti kuva tai + ajatus
BibelFocus: Var på din vakt mot filmen "Ödehuset" EmptyTänään kello 9:47 am kirjoittaja Hellevi

» Mitä tarkoitetaan sillä, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi?
BibelFocus: Var på din vakt mot filmen "Ödehuset" EmptyTänään kello 9:17 am kirjoittaja jarrut

» Eino Sormunen :: Särjetty ja nöyrä henki
BibelFocus: Var på din vakt mot filmen "Ödehuset" EmptyEilen kello 8:10 am kirjoittaja jarrut

» Osmo Tiililä /Kristitty matkalaisena
BibelFocus: Var på din vakt mot filmen "Ödehuset" EmptyEilen kello 8:07 am kirjoittaja jarrut

» Sokeat näkevät, näkevät sokeat 13. sunnuntai helluntaista 18.8. joh. 9:1–7, 38–41
BibelFocus: Var på din vakt mot filmen "Ödehuset" EmptyEilen kello 8:04 am kirjoittaja jarrut

» Mikä ihmeen harhaoppi?
BibelFocus: Var på din vakt mot filmen "Ödehuset" EmptyEilen kello 8:02 am kirjoittaja jarrut

» Harhaoppi: Uskovien synnittömyys
BibelFocus: Var på din vakt mot filmen "Ödehuset" EmptyEilen kello 7:52 am kirjoittaja jarrut

Marraskuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Kalenteri Kalenteri

BibelFocus: Var på din vakt mot filmen "Ödehuset"

Siirry alas

BibelFocus: Var på din vakt mot filmen "Ödehuset" Empty BibelFocus: Var på din vakt mot filmen "Ödehuset"

Viesti kirjoittaja jarrut Ke Elo 23, 2017 9:23 am

Var på din vakt mot filmen "Ödehuset"
Skrivet av Lennart - 14 maj, 2017 - 13:09

För några år släpptes boken The Shack, som på svenska fick titeln Ödehuset. Den blev en bästsäljare i kristenheten eftersom många såg boken som en bok inom den kristna genren. Jag tog mig då tid att läsa boken och försöka analysera det budskap som boken helt tydligt vill förmedla. Sedan skrev jag en varnande text. Nu har Ödehuset kommit som film!

Ödehuset är förrädisk eftersom den smyger in ett mystikt budskap om att Gud och Guds paradis finns i varje människa och som man kan nå genom att uppleva den mystika tomheten. Frälsningen blir i detta fall en fråga om kunskap, medvetande och upplevelse. Detta är tankegods som härstammar från österländska religioner, och som blivit populärt i Väst inte minst genom ockultism, meditation, yoga, m.m. Ödehuset skalar dessutom bort allt det som är grundläggande i en sann och sund evangelisk kristen tro. Om boken är förrädisk vill jag nog säga att filmen är ännu värre. Vad jag sett i trailern är den vackert gjord och spelar högt med känslorna, därför öppnar man sig lättare för det subtila budskap som förmedlas.

Om du sett eller avser att se filmen Ödehuset vill jag tipsa dig om att läsa min text om boken. Du hittar den här:
En granskning av budskapet i boken Ödehuset

/Lennart
http://bibelfokus.se/blogg_170514
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2993

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa