Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» KRISTILLISEN IHMISKUVAN KATOAMINEN JA KIRKON USKO Sammeli Juntunen
Puoliyön huuto EmptyTänään kello 9:36 am kirjoittaja jarrut

» LUOTU, LANGENNUT JA LUNASTETTU IHMINEN
Puoliyön huuto EmptyTänään kello 9:27 am kirjoittaja jarrut

»  Ihana Totuus
Puoliyön huuto EmptyTänään kello 8:37 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus // Toinen "peto" kristikunnassa, joka vaarantaa hengellisen terveyden!
Puoliyön huuto EmptyTänään kello 7:43 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus // Haluan nähdä armoa enkä uhrauksia
Puoliyön huuto EmptyTänään kello 7:16 am kirjoittaja Hellevi

» Kenttäpiispan tärkeä kannanotto
Puoliyön huuto EmptyEilen kello 9:37 am kirjoittaja jarrut

» Vallankumouksen hedelmät kypsyvät
Puoliyön huuto EmptyEilen kello 9:32 am kirjoittaja jarrut

» Palkkapaimenet ja lampaankorva
Puoliyön huuto EmptyEilen kello 9:02 am kirjoittaja jarrut

» Miten meidän tulee suhtautua uskossa heikkoihin ja niihin, jotka ovat tulossa keskuuteemme?
Puoliyön huuto EmptyEilen kello 8:44 am kirjoittaja jarrut

Huhtikuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Kalenteri Kalenteri


Puoliyön huuto

Siirry alas

Puoliyön huuto Empty Puoliyön huuto

Viesti kirjoittaja jarrut Su Maalis 31, 2019 8:08 am

Puoliyön huuto

Kuulemme jatkuvasti viestejä eri seurakunnista ympäri maata. Työntekijöiksi valitaan yhä useammin niitä, jotka avoimesti tahtovat seurakunta musiikin kehittyvän rankempaan suuntaan. Nämä”rokkipapit” eivät enää salaile pyrkimyksiään. He ovat mielestään löytäneet sen menetelmän, jolla tämä sukupolvi voitetaan Jumalalle!

Tämä kehitys näyttää koskevan lähes kaikkia yhteisöjä, mikään inhimillinen mahti ei näytä tätä trendiä pysäyttävän.Tässä julkaisussa on toisaalla(alkaen sivulta 6) suoraa lainausta David Wilkersonin kirjasta ”Pasuunasoi” vuodelta 1986.

Wilkerson kuvailee palautetta ja tapahtumia tuon kirjan julkaisemisen jälkeen ilmestyneessä uudessa kirjassaan ”Keskiyön huuto”(Kuva ja Sana 1988) seuraavasti:”Luku ’Paholaisen musiikkia’ on nostattanut kauhistuksen aallon kautta tämän hetken kristillisen musiikin kentän.

Eräs nk. kristillisen punkrokkiyhtyeen johtaja kävi äskettäin luonani; hän oli sekä vihainen että uhmamielellä. Samana päivänä tuli erään toisen kristillisen heavyrockryhmän johtajata paamaan minua. Minua hirvitti se, mikä tuli esiin heidän sydämistään ja huuliltaan.

Olen yhä hengellisessä shokissa. He sanovat suoraan, että he lainaavat musiikkinsa maallisesta
heavyrockista ja punkryhmiltä. He kehuskelevat olevansa uusia ’rokkiprofeettoja’ja käyttävät rokkia tullakseen sankareiksi, jotta he voisivat käyttää sankariasemaansa saarnatakseen Jeesuksesta lapsille ja nuorille.

He ovat niin hengellisesti sokeita, niin epäjumalilleen antautuneita, niin kaukana parannukseen johtavien nuhteiden ulkopuolella, että se tuntuu pelottavalta. Kaiken sen jälkeen, mitä olen nähnyt ja kuullut, olen yhä vakuuttuneempi siitä, että rokki on saatanallisista epäjumalista kaikkein voimallisin....jotkut kristityt rocktähdet pitävät itseään kristityn nuorison profeettoina.

He ovat Jumalan valtakunnalle kaikkein vaarallisimpia, koska heidän itsepetoksensa on niin suuri ja heidän vaikutusvaltansa nuoriin niin huomattava. Nyt tiedän, mikä se perimmäinen syy on. Raamattu nimeää kaiken pahan alun ja juuren ja se on raha!

Kaikkein eniten minua huolestuttaa paimenten hengellinen sokeus. Näillä punkkareilla ja heavyrockareilla on kirkon, pappien ja rukousryhmien tuki takanaan, he saavat niiltä rohkaisua. Eräs punkrockryhmä käy eräässä helluntaikirkossa – ja pastori suosittelee heitä pitämään siellä konsertteja.

He ovat kaikki sanoneet minulle: ’Se on aivan oikein. Meillä on tukea. Meillä on pastori takanamme. Kirkkomme hyväksyy meidät.’bMiten surullista! Me hyväksymme kauhistuksia! Me olemme
kadottamassa jumalan pelkomme!

Me suljemme silmämme synniltä! Kaikki jatkuu niin kauan kuin tuloksia tulee. Profeetta Jeremia jyrisee meille:’Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin... seuraatte vieraita jumalia...Ja te tulette ja astutte minun eteeni tähän huoneeseen, joka on otettu minun nimiini, ja sanotte: ’Me kyllä pelastumme’ – tehdäksenne yhä näitä kauhistuksia!’ (Jer. 7:8-10).”Vain maatako näkyvissä? Palatkaamme tämän päivän Suomeen.

Turun Sanomat julkaisi 18.11.2001 lähes sivun kokoisen artikkelin juuri päättyneestä ”kristillisen” musiikin tapahtumasta ”Maata näkyvissä – festareista”. (Tarkemmin ajatellen nimi onkin hyvin sopiva ja kuvaava).

Toimittaja Jarkko Laitinen aloittaa kirjoituksensa toteamalla tilanteen juuri sellaisena kuin se on:”Värivalo patteristot ja savukoneet luovat Turkuhallin esiintymislavalle lähes infernaalisen (= pirullisen,helvetillisen) tunnelman, kun suomalaisbändi ’Terapia’ suoltaa ilmoille täyslaidallisen rankkaa ja tukevasointista hevitykitystä.

Lavan edessä nuori yleisö hyppii villisti musiikin tahdissa...”Pari tyttöä haluaa erottua joukosta siten, että he ovat pukeutuneet hyviksi haltiattariksi. Tytöt itse kertovat:”Meillä on alusta asti ollut perinteenä pukeutua niin, että erotumme joukosta, selittävät tytöt nauraen Elinan keijukaissiipiä ja Helin
prinsessakruunua.

Hyvä haltiatar -lookin täydentävät tyylikkäät taikasauvat. ”Kuten ”hengelliseen” nuorisotapahtumaan sopiikin, niin mukana olivat myös joulupukki ja tontut. Menninkäisistä ei ollut mainintaa, mutta niitäkin lienee ollut mukana –ehkäpä kuitenkin vasta juhlien loppupuolella.

Rajat häilyvät Seuraavana päivänä, eli 19.11.2001 Turun Sanomat julkaisi pikkuartikkelin Edu Kettusesta, joka on ryhtynyt ”peukaloimaan” virsiä nuorison makuun ja tuloksena on levy nimeltä ”Henki kulkee”. Annetaanpa Kettusen itsensä puhua:”En usko, että itsekään olisin kymmenen vuotta sitten ryhtynyt tähän projektiin.

Viime aikoina hengellisen ja hengettömän maailman raja on tullut aika häilyväksi, joten tällaisen levyntekeminen oli mahdollista. ”Sitten toimittaja Marko Säynekoski ja Edu keskustelevat:”Et sitten kuitenkaan ole tullut uskoon?”” – En, en sitten kuitenkaan.”

On merkillepantavaa, että henkilöt, jotka ilmeisesti eivät itse ole tunnustavia kristittyjä, sanovat kuitenkin totuuden nykymenosta.

Jos joku uskoa tunnustava sanoo saman asian, niin hän saa päälleen valtaisan paheksunnan ryöpyn. Syynä on se, että hän ”tuomitsee”!!!

PL
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2782
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa