Haku
Viimeisimmät aiheet
Eniten katsotut aiheet
Jer. 38:4 – Hän herpaisee käsiä
Sivu 1 / 1
– He Is Weakening the Hands Jeremiah 38:4
ON JANUARY 12, 2022 BY GARY RITTER IN UNCATEGORIZED
Gary W. Ritter
(Jes. 43-44; Kol. 2)
Oletko huomannut? Ihmiset ovat heräämässä. He ovat vihdoin nousemassa ja panevat hanttiin. Globalistisen eliitin tyrannimaiset suunnitelmat ovat liikaa. Tavallinen ihminen protestoi kaduilla. Lääkärit ja hoitajat sanovat ei epäinhimilliselle kohtelulle, joka kohdistuu sairaaloihin hoitoon tuleviin ja kuolemaan joutuviin ihmisiin. Vanhemmat puolustavat lapsiaan, kun he vastustavat marksilaista propagandaa, jota korruptoituneet koululautakunnat, joihin opettajien ammattiliitot vaikuttavat voimakkaasti, levittävät kouluihin.
Äänestäjät ovat ymmärtämässä, että sininen merkitsee sääntöjä, määräyksiä, sulkemisia ja tuhoa, kun taas punainen merkitsee vapautta ja keinoa vaurauden takaisin vaatimiseksi. Lyhyesti, kun tämä kansakunta ja maailma ovat vuosien ajan hyväksyneet progressiivisuuden nimissä hiipivän sorron, ne panevat nyt hanttiin. Toivo kasvaa, että elämä sellaisena, kuin sen kerran tunsimme, voidaan palauttaa. Ne, jotka ovat julistaneet, että tämä liike, jonka tarkoituksena on saada takaisin se, mitä menetettiin, voittaa lopulta, näyttävät olevan oikeassa.
Varmasti, kuten he toteavat, Suuri Herätys on alkamassa. Näyttää, että ne harvat meistä, jotka sanovat alakuloisesti, että Raamattu ei kuvaa tällaista voittoa, ovat vähemmistössä ja sanomisissaan väärässä. Kun kaldealaiset eli babylonialaiset kuningas Nebukadnessarin johdolla piirittivät Jerusalemia,Jeremia toi huolestuttavan viestin. Hän sanoi jatkuvasti, että Herra on julistanut tuhon kaupungille. Ainoa tie ulos oli antautua. Jos kansa tekisi sen, niin Jumala olisi heille armollinen. Se, mitä profeetta sanoi jakeessa Jer. 38:2, ei mennyt perille:
Näin sanoo Herra: Joka jää tähän kaupunkiin, se kuolee miekkaan, nälkään ja ruttoon; mutta joka menee kaldealaisten luo, se saa elää, pitää henkensä saaliinansa ja jää eloon. Jeremia toisti tämän uutisen kuningas Sidkialle ja kaupungin eri viranomaisille. Sidkia oli hyvin heikko yksilö. Hän halusi jatkuvasti kuulla, mitä profeetta sanoi ja ehkä tehdä hyvää, mutta hän ei yksinkertaisesti pystynyt saamaan itseään seisomaan Jumalan Sanan varassa.
Se johti siihen, että Jeremiaa kohdeltiin eri aikoina ankarasti huonoja uutisia tuovana lähettiläänä. Yhdessä vaiheessa Jer. 38:4 kertoo kuninkaan hovin miesten reaktiosta:
Silloin päämiehet sanoivat kuninkaalle: "Tämä mies on kuolemalla rangaistava, sillä hän herpaisee niiden sotamiesten kädet, jotka ovat jäljellä tässä kaupungissa ja kaiken kansan kädet, kun hän heille puhuu tällaisia sanoja. Sillä ei tämä mies etsi tämän kansan menestystä, vaan onnettomuutta."
Heidän argumenttinsa oli, että Jeremian julistukset tahtoivat masentaa kaikki. Sillä ei ollut väliä, että hän puhui Herran Sanaa. He eivät halunneet kuulla sitä, koska se ei vastannut sitä, mitä he halusivat. Luonnollisesti se on helppo ymmärtää. Kuka tervejärkinen vain antautuisi viholliselle ryhtymättä taisteluun? Se, että heille kerrottiin, että heidän täytyi antautua ja mennä vankeuteen 70 vuodeksi, ei ollut houkutteleva ehdotus. Näin ollen pitääkseen kansan toiveet yllä heidän täytyi hiljentää Jeremia.
Heikkoudessaan kuningas sanoi virkamiehille, että he voivat tehdä profeetan kanssa, mitä haluavat. Jer. 38:6 kertoo heidän seuraavat tekonsa Silloin he ottivat Jeremian ja heittivät hänet Malkian, kuninkaan pojan, kaivoon, joka oli vankilan pihassa; he laskivat Jeremian köysillä alas. Mutta kaivossa ei ollut vettä, vaan liejua, ja Jeremia vajosi liejuun.
Tämä oli kauheaa aikaa Jeremialle. Valitusvirret 3:55-57 kertoo meille hänen vastauksensa:Minä huusin sinun nimeäsi, Herra, kuopan syvyydestä. Sinä kuulit minun huutoni: "Älä peitä korvaasi minun avunhuudoltani, että saisin hengähtää". Sinä olit läsnä silloin, kun minä sinua huusin; sinä sanoit: "Älä pelkää".
Tietenkin etiopialainen eunukki pelasti hänet. (Tässä kertomuksessa on rohkaisevaa se, miten Jumala palkitsi tämän miehen, kuten Jer. 39:15-18 toteaa.)
Jälleen kerran Sidkia kutsui Jeremian, joka taas varoitti ja neuvoi häntä. Jos hän vain kuuntelisi Jumalaa ja luovuttaisi kaupungin, Herra suojelisi häntä. Jer. 38:15 osoittaa kuitenkin, että profeetta ei luottanut kuninkaaseen sanoessaan: "... jos minä sinua neuvon, et sinä minua kuule". Eikä hän osiaan kuunnellut, kuten näkyy Sidkian vastauksesta Jer. 38:19: ... "Minä pelkään...". Kuningas pelkäsi ihmisiä enemmän kuin Jumalaa.
Ja niin kaupunki kukistui ja kaikki, mitä Jeremia oli julistanut, toteutui Sidkiaa, virkamiehiä ja kansaa vastaan, jotka vastustivat Herran Sanaa. Jeremian tuomion sanoma oli vastoin päivän narratiivia, jonka ihmiset halusivat nähdä toteutuvan. Siitä huolimatta, että Jerusalemin virkamiehet vastustaessaan Babylonin armeijaa olivat heidän silmissään oikeassa, heidän asenteensa ja toimensa olivat Jumalan tahdon vastaisia. Kaikki, jotka ovat lukeneet joitakin Raamatun kommentaarejani, tietävät, että olen sanonut, että koska elämme aivan viimeisiä aikoja ennen Jeesuksen paluuta, Raamattu julistaa, ettei mitään Suurta Herätystä tule. Sitä on vaikea sovittaa yhteen, koska lihassa haluamme saavuttaa voiton.
Syvän Valtion pahasta eliitistä, joka ajaa agendaansa, mikä voi johtaa vain siihen, että he hallitsevat täysin maailman väestöä. Katsomme, miten niin monille ihmisille kasvaa selkäranka ja he vastustavat mandaattien, sulkemisten ja rokotepassien pahuutta. Tällainen vastarinta on tarttuvaa. Ehkä Raamattu on väärässä ja pieni ihminen onnistuu.
Lukumäärissä on voimaa ja valtaa. Meitä on enemmän kuin heitä. Kun minä ja muutamat muut samanhenkiset ihmiset puhuvat siitä, minkä Jumala on ilmoittanut tapahtuvan, kukaan ei halua uskoa sitä. Totta kai me haluamme tehdä lopun näistä kauheista asioista, joita ympärillämme tapahtuu. Tietysti tämän nousun ja heräämisen myötä on lähes mahdotonta ymmärtää, että Raamatun profetia toteutuu täsmälleen, kuten Jumalan Sanassa on sanottu. Kuvittelen, että menneinä aikoina jotkut meistä, joilla oli tämä toisinajattelijan kanta, olisi heitetty Jeremian tavoin liejuiseen kaivoon, että sanomamme ei lannistaisi muita.
Siitä huolimatta minun on sanottava se uudelleen. Me kaikki haluamme tämän kansakunnan parasta. Uskon kuitenkin, että on liian myöhäistä. Olemme ohittaneet käännepisteen. Ehkä Jumala sallii joitakin pieniä voittoja keinona jatkaa jotenkin asioiden ravistelua siihen malliin, että ihmiset kääntyvät Hänen puoleensa. Minulla ei ole mitään käsitystä, mutta voin arvata, että nykyisten voittojen vanavedessä, kun riehumme konetta vastaan, hammaspyörät jauhavat ja eliitti kiristää valvontaa aiheuttaen vielä suurempia vastoinkäymisiä ja/tai vielä tappavampia kärsimyksiä.
Jumalan Sana voittaa, niin vaikeaa kuin se joskus onkin uskoa. Neuvoni on sama kuin aina ennenkin: Meidän on tehtävä kaikkemme etsiessämme Jumalan kasvoja ja lähestyäksemme Häntä. Emme koskaan luovu siitä, mitä teemme, vaan pysymme valppaina ja tarkkaavaisina, koska kohta jonakin päivänä Jeesus ilmestyy pilviin viemään meidät kotiin.
https://asiakas.kotisivukone.com/files/cuttingedgefinland.kotisivukone.com/Han_herpaisee_kasia.pdf
Vierailija- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Tänään kello 10:19 am kirjoittaja Hellevi
» Aapeli Saarisalo :: Raamattu ja ruumis.
Tänään kello 10:18 am kirjoittaja Hellevi
» Nätti kuva tai + ajatus
Tänään kello 9:47 am kirjoittaja Hellevi
» Mitä tarkoitetaan sillä, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi?
Tänään kello 9:17 am kirjoittaja jarrut
» Eino Sormunen :: Särjetty ja nöyrä henki
Eilen kello 8:10 am kirjoittaja jarrut
» Osmo Tiililä /Kristitty matkalaisena
Eilen kello 8:07 am kirjoittaja jarrut
» Sokeat näkevät, näkevät sokeat 13. sunnuntai helluntaista 18.8. joh. 9:1–7, 38–41
Eilen kello 8:04 am kirjoittaja jarrut
» Mikä ihmeen harhaoppi?
Eilen kello 8:02 am kirjoittaja jarrut
» Harhaoppi: Uskovien synnittömyys
Eilen kello 7:52 am kirjoittaja jarrut