Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Raimo Mäkelä // Jumalan karitsa jes. 53
Paasto käytännössä EmptyEilen kello 10:49 am kirjoittaja jarrut

» David Wilkerson: Viimeiset vitsaukset
Paasto käytännössä EmptyTi Huhti 30, 2024 10:09 am kirjoittaja jarrut

» Mauri Viksten /Jumalalle sovelias
Paasto käytännössä EmptyTi Huhti 30, 2024 9:30 am kirjoittaja jarrut

» Mauri Viksten // Nöyrtyminen
Paasto käytännössä EmptyTi Huhti 30, 2024 9:29 am kirjoittaja jarrut

» Israelin suurin tarve (Israel’s Greatest Need) :: By Daymond Duck
Paasto käytännössä EmptyTi Huhti 30, 2024 9:22 am kirjoittaja jarrut

» Aihe: Silmäteräkansan uusin ihme
Paasto käytännössä EmptyMa Huhti 29, 2024 9:25 am kirjoittaja jarrut

» Jeesus ei pakota ihmistä muuttumaan, mutta yrittääkö ihminen pakottaa Jeesusta?
Paasto käytännössä EmptyLa Huhti 27, 2024 9:38 am kirjoittaja jarrut

» TAPIO PUOLIMATKA // Messias, vanhurskauden Opettaja
Paasto käytännössä EmptyLa Huhti 27, 2024 9:30 am kirjoittaja jarrut

» Nätti kuva tai + ajatus
Paasto käytännössä EmptyLa Huhti 27, 2024 8:41 am kirjoittaja Hellevi

Toukokuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri


Paasto käytännössä

3 posters

Siirry alas

Paasto käytännössä Empty Paasto käytännössä

Viesti kirjoittaja Reikäpää To Elo 31, 2023 3:25 pm

En tiedä tuliko tämä nyt oikeaan alueeseen mutta mielessäni on pyörinyt rukous ja siihen kuuluva asia niin uuden kuin vanhan liiton puolella nimittäin paasto

Oletteko paastonneet ja jos olette niin milloin ja miten

Entä mitä olette tästä asiasta oppineet


Olisi mukava kuulla jos joku haluaa jakaa kokemuksia tai sitten näkemyksiä

Jotkut ovat sitä mieltä että meidän tulisi paastota kun taas jotkut ovat sitä mieltä että meidän ei tarvitse lainkaan paastota

pitää muistaa  kaikkihan on vapaaehtoista , itse uskon että paastolla on merkitystä kristityn elämässä jos sitä pystyy terveyden puolesta pitämään,
emmehän sillä mitään ansaitse tai voi miellyttää Jumalaa mutta kun se oli käytössä vielä alkuseurakunnan aikana ja Paavalikin paastosi niin sillä on varmasti myös paikkansa ja aikansa tänäkin päivänä
Reikäpää
Reikäpää

Viestien lukumäärä : 25
Join date : 25.01.2023

Rea Aalto and Hellevi like this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Paasto käytännössä Empty Vs: Paasto käytännössä

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Pe Syys 01, 2023 2:13 am

Reikäpää kirjoitti:En tiedä tuliko tämä nyt oikeaan alueeseen mutta mielessäni on pyörinyt rukous ja siihen kuuluva asia niin uuden kuin vanhan liiton puolella nimittäin paasto

Oletteko paastonneet ja jos olette niin milloin ja miten

Entä mitä olette tästä asiasta oppineet


Olisi mukava kuulla jos joku haluaa jakaa kokemuksia tai sitten näkemyksiä

Jotkut ovat sitä mieltä että meidän tulisi paastota kun taas jotkut ovat sitä mieltä että meidän ei tarvitse lainkaan paastota

pitää muistaa  kaikkihan on vapaaehtoista , itse uskon että paastolla on merkitystä kristityn elämässä jos sitä pystyy terveyden puolesta pitämään,
emmehän sillä mitään ansaitse tai voi miellyttää Jumalaa mutta kun se oli käytössä vielä alkuseurakunnan aikana ja Paavalikin paastosi niin sillä on varmasti myös paikkansa ja aikansa tänäkin päivänä

En osaa paljoa sanoa tuohon aiheeseen, mutta n 40 v sitten olin vähän aikaa paastossa.
Tämä on jokaisen yksilökohtainen päätös!

Voisitko tuoda esiin Raamatun opetukset tästä aiheesta, Uusi Testamentti, ei Vanha , kiitos!

_________________
Vastaan omista sanoistani sekä Jumalan että ihmisten edessä !

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 568
Join date : 23.10.2013
Ikä : 74
Paikkakunta : Ruotsi

Reikäpää likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Paasto käytännössä Empty Vs: Paasto käytännössä

Viesti kirjoittaja Reikäpää Pe Syys 01, 2023 8:54 am

Laitan nyt ne paikat jotka löytyvät Raamattu 1933/38 hakukoneella uudenliiton puolelta

Matteuksen evankeliumi:
4:2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
6:16 Ja kun paastoatte, älkää olko synkännäköisiä niinkuin ulkokullatut; sillä he tekevät kasvonsa surkeiksi, että ihmiset näkisivät heidän paastoavan. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6:17 Vaan kun sinä paastoat, niin voitele pääsi ja pese kasvosi,
6:18 etteivät paastoamistasi näkisi ihmiset, vaan sinun Isäsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
9:14 Silloin Johanneksen opetuslapset tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Me ja fariseukset paastoamme paljon; miksi sinun opetuslapsesi eivät paastoa?"
9:15 Niin Jeesus sanoi heille: "Eiväthän häävieraat voi surra, niinkauan kuin ylkä on heidän kanssaan? Mutta päivät tulevat, jolloin ylkä otetaan heiltä pois, ja silloin he paastoavat.

Markuksen evankeliumi:
2:18 Ja Johanneksen opetuslapset ja fariseukset pitivät paastoa. Niin tultiin ja sanottiin hänelle: "Johanneksen opetuslapset ja fariseusten opetuslapset paastoavat; miksi sinun opetuslapsesi eivät paastoa?"
2:19 Jeesus sanoi heille: "Eiväthän häävieraat voi paastota silloin, kun ylkä on heidän kanssaan? Niin kauan kuin heillä on ylkä seurassaan, eivät he voi paastota.
2:20 Mutta päivät tulevat, jolloin ylkä otetaan heiltä pois, ja silloin, sinä päivänä, he paastoavat.
9:29 Hän sanoi heille: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla".

Luukkaan evankeliumi:
2:37 ja oli nyt leski, kahdeksankymmenen neljän vuoden ikäinen. Hän ei poistunut pyhäköstä, vaan palveli siellä Jumalaa paastoilla ja rukouksilla yötä ja päivää.
5:33 Niin he sanoivat hänelle: "Johanneksen opetuslapset paastoavat usein ja pitävät rukouksia, samoin fariseustenkin, mutta sinun opetuslapsesi syövät ja juovat".
5:34 Jeesus sanoi heille: "Ettehän voi vaatia häävieraita paastoamaan silloin, kun ylkä on heidän kanssaan?
5:35 Mutta päivät tulevat, jolloin ylkä otetaan heiltä pois, ja silloin, niinä päivinä, he paastoavat."
18:12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

Apostolien teot:
13:2 Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut".
13:3 Silloin he paastosivat ja rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä ja laskivat heidät menemään.
14:23 Ja kun he olivat valinneet heille vanhimmat jokaisessa seurakunnassa, niin he rukoillen ja paastoten jättivät heidät Herran haltuun, johon he nyt uskoivat.
27:9 Mutta kun paljon aikaa oli kulunut ja purjehtiminen jo oli vaarallista, sillä paastonaikakin oli jo ohi, varoitti Paavali heitä

2.Korinttolaiskirje:
6:5 ruoskittaessa, vankeudessa, meteleissä, vaivannäöissä, valvomisissa, paastoissa;
11:27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
Reikäpää
Reikäpää

Viestien lukumäärä : 25
Join date : 25.01.2023

Rea Aalto and Hellevi like this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Paasto käytännössä Empty Vs: Paasto käytännössä

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Pe Syys 01, 2023 9:00 am

Reikäpää, olin juuri myös laittamassa samat paikat, kiitos! Very Happy

_________________
Vastaan omista sanoistani sekä Jumalan että ihmisten edessä !

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 568
Join date : 23.10.2013
Ikä : 74
Paikkakunta : Ruotsi

Reikäpää likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Paasto käytännössä Empty Paastosta

Viesti kirjoittaja Hellevi Pe Syys 01, 2023 10:49 am

Vanhassatestamentissa puhutaan paljon paastoamisesta.
Ihmiset itkivät ja paastosivat monien asioitten takia.

Jesajassa on tämä :

Jesaja:
58:1 Huuda täyttä kurkkua, älä säästä, korota äänesi niinkuin pasuna, ilmoita minun kansalleni heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä.
58:2 Minua he muka etsivät joka päivä ja haluavat tietoa minun teistäni niinkuin kansa, joka tekee vanhurskautta eikä hylkää Jumalansa oikeutta. He vaativat minulta vanhurskaita tuomioita, haluavat, että Jumala heitä lähestyisi:
58:3 "Miksi me paastoamme, kun et sinä sitä näe, kuritamme itseämme, kun et sinä sitä huomaa?" Katso, paastopäivänänne te ajatte omia asioitanne ja ahdistatte työhön kaiken työväkenne.
58:4 Katso, riidaksi ja toraksi te paastoatte, lyödäksenne jumalattomalla nyrkillä. Te ette nyt paastoa niin, että teidän äänenne kuultaisiin korkeudessa.
58:5 Tällainenko on se paasto, johon minä mielistyn, se päivä, jona ihminen kurittaa itseänsä? Jos kallistaa päänsä kuin kaisla ja makaa säkissä ja tuhassa, sitäkö sinä sanot paastoksi ja päiväksi, joka on Herralle otollinen?
58:6 Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?
58:7 Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?
58:8 Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.
58:9 Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen". Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen,
58:10 jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.
58:11 Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.
58:12 Sinun jälkeläisesi rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, sinä kohotat perusmuurit, muinaisten polvien laskemat; ja sinun nimesi on oleva: "halkeamain umpeenmuuraaja" ja "teitten korjaaja maan asuttamiseksi".
58:13 Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia,
58:14 silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut.


Itse olen paastonnut, kun on vaikeita asioita edessä;
tilanteita, ihmisiä, ratkaisuja. Myös suruun on ollut
hyvä paastota, että jaksaa kestää, ja sairauksien takia.

Paastoaminen on ollut hiljentymistä Jeesuksen edessä,
niin että saa asioihin selvyyttä ja rohkeutta ja
ajatusmaailmakin kirkastuu.

Paasto ei ole Jumalan taivuttamista,
siihen mitä ihminen kulloinkin haluaa, vaan
Jumalan etsimistä heikkoudessa ja neuvottomuudessa,
toisin sanoen itsensä viemistä Jumala eteen.
Kun saa olla Häntä lähellä, mikään ei välttämättä muutu,
mutta jaksaa taas eteenpäin.

Paasto on Jumalan kasvojen etsimistä, Raamatun Sanassa ja rukouksessa.

Paasto on jokaisen henkilökohtainen, eikä pakkopullaa.
Vaan että saan paastota ihan hiljaisuudessa.
Ei sitä tarvitse toisillekaan toitottaa.


Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2076
Join date : 13.11.2017

Reikäpää likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Paasto käytännössä Empty Vs: Paasto käytännössä

Viesti kirjoittaja Hellevi La Syys 02, 2023 9:28 am

Vielä paastosta;

Moni luulee että on hyvä uskovainen kun paastoaa.

Mutta ei siitä  ole ollenkaan kysymys, vaan siitä
että nöyrtyy etsimään Jumalan kasvoja omassa avuttomuudessaan,
olkoon asia sitten mikä tahansa.
Kuten jo sanoin, tilanteet eivät aina edes muutu,
mutta sinä muutut, ottamaan kaikki Jumalan kädestä.
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2076
Join date : 13.11.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Paasto käytännössä Empty Vs: Paasto käytännössä

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa