Haku
Viimeisimmät aiheet
Eniten katsotut aiheet
15 päättää säilyttää hengellisen tasapainon vakavissa ihmissuhdekonflikteissa
Sivu 1 / 1
heinäkuu 17, 2024 Jim Elliff Artikkeleita
Ihmisten välisten konfliktien tuska voi tuntua liian akuutilta kannettavaksi. Joskus näemme näiden konfliktien puhkeavan yhtäkkiä perheiden keskuudessa, kirkon jäsenten välillä tai työssä tai koulussa. Ne voivat sisältää vakavia syytöksiä, joilla on taipumus repiä ihmisiä erilleen tavoilla, jotka näyttävät korjaamattomilta. Onko näissä mitä vakavimmissa luottamuksen murtumissa, kun synnin nekroosi syö mukana olevien elämää, mahdollista nousta hengellisen mielenmaltin yläpuolelle ja säilyttää se? Näin on varmasti oltava. Mutta meidän on sovellettava raamatullisia periaatteita häikäilemättömästi, epäröimättä.
Synti on kohdattava, kun henkilö on todella väkivaltainen sinua kohtaan. Jos olet sellaisessa suhteessa, pyydä neuvoa pastorilta tai kristilliseltä neuvonantajalta. Älä häpeä käsitellä asiaa. Se on parasta sinulle ja väkivaltaiselle henkilölle. Jumala on selvästi sanonut: "Jos veljesi tekee syntiä, mene ja näytä hänelle hänen virheensä" (Mt. 18:15).
Matteuksen 18. luvussa seuraa kirkkokurin prosessi, joka johtaa kirkosta erottamiseen, jos henkilö ei tee parannusta. Kuitenkin kaiken keskellä armon täyttämä asenne tuskallista kamppailua kohtaan, jota käyt läpi, auttaa sinua käsittelemään asiaa tavalla, joka kunnioittaa Jumalaa. Sinun täytyy tehdä kaikkesi löytääksesi rauhan ja ilon ja pysyäksesi luottavaisena Kristukseen. Kristuksen esimerkin seuraaminen, kun hän kärsi epäoikeudenmukaisesti, auttaa.
Tässä on viisitoista kuuliaisuuden aluetta, jotka tuovat henkilökohtaista rauhaa, varmistavat, että Jumalan mainetta kunnioitetaan elämässämme, ja parantavat dramaattisesti sovinnon mahdollisuutta. Olen esittänyt ne henkilökohtaisina ratkaisuina, koska ne vaativat toimintaamme, päättäväisyyttämme ja uskoamme:
1. Hyväksyn kaikki keinot, joita Jumala voi käyttää tehdäkseen minut nöyrämmäksi ja siten riippuvaisemmaksi Hänestä, riippumatta siitä, kuinka vahingollista maineeni tai kunnianhimoni on.
"Siksi olen hyvin tyytyväinen heikkouksiin, loukkauksiin, ahdistuksiin, vainoihin, vaikeuksiin Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin olen vahva." (2. Korinttilaisille 12:10)
2. Pyrin ratkaisemaan konfliktin rauhanomaisesti ja nöyrästi kasvotusten välittömästi, ellei se ole kaitselmuksellisesti mahdotonta.
"Jos siis esität uhrisi alttarilla ja muistat siellä, että veljelläsi on jotain sinua vastaan, jätä uhrisi sinne alttarin eteen ja mene: sovi ensin veljesi kanssa ja tule sitten esittämään uhrisi." (Matteus 5:23-24)
3. Teen perusteellisen parannuksen kaikista tunnetuista synneistä elämässäni ja ilmaisen vilpittömästi parannukseni niille, joita asia koskee, vaikka toisella puolella olisi syytöksiä.
4. Olen tuskallisen tarkka sanoissani itsestäni, vaikka se nolostuttaisi tai tuomitsisi minut (mutta en kuitenkaan ole tarkoituksellisesti ja tarpeettomasti loukkaava tai alentava muille)."Niitä, joita rakastan, nuhtelen ja kuritan; Olkaa siis kiivaita ja tehkää parannus." (Ilmestys 3:19)
5. Uskon ja puhun totuutta (ts. mitä Jumala sanoo) enkä valhetta (eli mitä kuka tahansa muu, myös minä, jos ajatukseni ovat Hänen sanansa vastaisia) maadoittamalla itseni päivittäin mietiskelemällä Jumalan sanaa."Valehtelevat huulet ovat kauhistus Herralle, mutta ne, jotka toimivat uskollisesti, ovat Hänen ilonsa." (Sananlaskut 12:22)
6. Aion tehdä kiintymyksestä Jumalaa ja muita kohtaan suuren tavoitteeni riippumatta siitä, kuinka syvästi minua on loukattu."Jos pysytte minun sanassani, silloin olette todella minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teidät vapaiksi." (Johannes 8:31-32)
7. Arvostan yhteyttä Kristuksen kanssa kärsimyksessä yhtenä elämän korkeista kutsumuksista, vaikka sitä syytettäisiin epäoikeudenmukaisesti."Ennen kaikkea pysykää palavina rakkaudessanne toisianne kohtaan, sillä rakkaus peittää suuren määrän syntejä." (1. Pietarin kirje 4:8.
8. Pidän ahdistusta typeränä vihollisena ja merkkinä, joka kehottaa minua rukoilemaan ja vahvistamaan uskoani etsimällä Jumalan näkökulmaa, joka löytyy Raamatun huolellisesta ja jatkuvasta lukemisesta."Siunattu olet sinä, kun ihmiset loukkaavat sinua ja vainoavat sinua ja sanovat väärin kaikenlaista pahaa sinua vastaan minun tähteni. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkkanne taivaassa on suuri; sillä samalla tavalla he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen sinua." (Matteus 5:11-12)
9. Jätän mielelläni kaiken koston Jumalalle, joka näkee ja arvioi täydellisesti."Älkää olko huolissanne mistään, mutta tehkää pyyntönne Jumalalle tiettäväksi kaikessa rukouksella ja anomisella kiittäen. Ja Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee sydämenne ja mielenne Kristuksessa Jeesuksessa." (Kirje filippiläisille 4:8.
10. Annan anteeksi sydämestäni aina, kun minua pyydetään antamaan anteeksi, enkä analysoi, onko loukkaava henkilö kelvollinen, onko hänellä täydelliset motiivit tai tekeekö hän riittävän parannuksen."Älä koskaan maksa pahaa pahasta takaisin kenellekään... Jos mahdollista, sikäli kuin se riippuu sinusta, ole rauhassa kaikkien ihmisten kanssa. Älä koskaan kosta, rakkaani, vaan jätä tilaa Jumalan vihalle, sillä on kirjoitettu: 'Kosto on minun, minä maksan takaisin', sanoo Herra. Mutta jos vihollisesi on nälkäinen, ruoki häntä, ja jos hän on janoinen, anna hänelle juotavaa; sillä niin tehdessänne kasaat palavia hiiliä hänen päähänsä.' Älkää antako pahan voittaa itseänne, vaan voittakaa paha hyvällä." (Roomalaisille 12: 17--21)
Silloin Pietari tuli ja sanoi hänelle: 'Herra, kuinka usein veljeni tekee syntiä minua vastaan ja minä annan hänelle anteeksi? Jopa seitsemän kertaa?" Jeesus sanoi hänelle: 'En sano sinulle, jopa seitsemän kertaa, vaan jopa seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.'" (Matteus 18:21-22; ks. myös Luukas 17:1-5)
11. Huusin Jumalan puoleen, että Hänen käskynsä toteutuisivat kaikkien asianosaisten elämässä, mutta hyväksyisin täysin Hänen suvereenin tahtonsa silloinkin, kun ne eivät toteutuisikaan.
12. Minä uskon itseni sille, joka tuomitsee oikein, aivan kuten Kristus teki, silloinkin kun minut ymmärretään väärin."Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi." (Matteus 6:10)
13. Minä kiitän kaikessa ja iloitsen Herrassa aina, sillä se on minulle turvallista."Sen tähden nekin, jotka kärsivät Jumalan tahdon mukaan, uskovat sielunsa uskolliselle Luojalle tekemään sitä, mikä on oikein." (1. Pietarin kirje 4:19)
"Lopuksi, veljeni, riemuitkaa Herrassa. Samojen asioiden kirjoittaminen uudelleen ei ole minulle ongelma, ja se on turva sinulle. (Kirje filippiläisille 3:1)
14. Uskon itsepintaisesti, että Jumala käyttää minua vielä tulevaisuudessa, vaikka minua olisi syytetty väärin tai vaikka olisin syyllinen, mutta nyt katuva rikoksentekijä."Iloitkaa aina; rukoilkaa lakkaamatta; kaikessa kiitä; sillä tämä on Jumalan tahto sinua kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa." (1. Tessalonikalaisille 5: 16--18)
"Luo minuun puhdas sydän, oi Jumala, ja uudista luja henki sisimmässäni. Älä heitä minua pois läsnäolostasi äläkä ota Pyhää Henkeäsi minulta. Palauta minulle pelastuksesi ilo ja tue minua auliilla hengellä. Silloin minä opetan lainrikkojille Sinun teitäsi, ja syntiset kääntyvät Sinun puoleesi." (Psalmit 52:10-13)
15. Kieltäydyn antamasta, uskovien arkkivihollisen, saavuttaa lopullista voittoa tässä konfliktissa.
". . . niin ettei käyttäisi meitä hyväkseen, sillä me emme ole tietämättömiä hänen suunnitelmistaan." (2. Korinttilaisille 2:11)
Huomaatte, että näiden ratkaisujen suunta on alaspäin, niin että kaikki, jotka ovat vastaanottavaisia, ovat parhaassa asemassa Jumalan armolle. Armo puuttuu usein ihmisten välisistä konflikteista, mutta sitä tarvitsemme eniten."Rauhan Jumala murskaa pian jalkojesi alle." (Roomalaisille 16:20)
Apostoli Pietari sanoi: "Jumala vastustaa ylpeitä, mutta antaa armon nöyrille. Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän korottaisi teidät oikeaan aikaan ja heittäisi kaiken huolenne hänen päällensä, sillä hän välittää teistä" (1Piet. 5:5-7).
https://www.ccwtoday.org/2024/07/15-resolves-for-maintaining-spiritual-balance-in-severe-interpersonal-conflicts/
Hellevi- Viestien lukumäärä : 2290
Similar topics
» Hengellisen elämän 7 vaihetta
» Hengellisen väkivallan esiintyminen helluntaiherätyksessä ja helluntaikirkossa
» Espoon piispa: Rajojen vetämisessä on hengellisen väkivallan vaara
» ”Hengellisten pelkojen taustalla on uskonnollisen yhteisön hengellisen opetuksen sisältö”
» Hengellisen väkivallan esiintyminen helluntaiherätyksessä ja helluntaikirkossa
» Espoon piispa: Rajojen vetämisessä on hengellisen väkivallan vaara
» ”Hengellisten pelkojen taustalla on uskonnollisen yhteisön hengellisen opetuksen sisältö”
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Tänään kello 10:19 am kirjoittaja Hellevi
» Aapeli Saarisalo :: Raamattu ja ruumis.
Tänään kello 10:18 am kirjoittaja Hellevi
» Nätti kuva tai + ajatus
Tänään kello 9:47 am kirjoittaja Hellevi
» Mitä tarkoitetaan sillä, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi?
Tänään kello 9:17 am kirjoittaja jarrut
» Eino Sormunen :: Särjetty ja nöyrä henki
Eilen kello 8:10 am kirjoittaja jarrut
» Osmo Tiililä /Kristitty matkalaisena
Eilen kello 8:07 am kirjoittaja jarrut
» Sokeat näkevät, näkevät sokeat 13. sunnuntai helluntaista 18.8. joh. 9:1–7, 38–41
Eilen kello 8:04 am kirjoittaja jarrut
» Mikä ihmeen harhaoppi?
Eilen kello 8:02 am kirjoittaja jarrut
» Harhaoppi: Uskovien synnittömyys
Eilen kello 7:52 am kirjoittaja jarrut