Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Nätti kuva tai + ajatus
  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa EmptyEilen kello 9:05 am kirjoittaja Hellevi

» Syntinen nainen
  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa EmptyTo Heinä 25, 2024 2:17 pm kirjoittaja Rea Aalto

» Hamas johti hyökkäystä 7. lokakuuta, mutta Islamin motivoimana
  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa EmptyTo Heinä 25, 2024 1:44 pm kirjoittaja jarrut

» Johtajaton (Leaderless) :: By Daymond Duck
  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa EmptyTo Heinä 25, 2024 1:34 pm kirjoittaja jarrut

» Majlis Janatuinen :: Nuori Daniel
  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa EmptyTo Heinä 25, 2024 7:08 am kirjoittaja Hellevi

»  Vanhurskaaksi Kristuksen tähden uskon kautta
  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa EmptyTi Heinä 23, 2024 3:52 pm kirjoittaja Hellevi

» "Jumalallinen väliintulo": Viimeaikaiset tapahtumat Israelissa ovat ihmeitä
  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa EmptyMa Heinä 22, 2024 7:04 am kirjoittaja jarrut

»  'Ilmastomuutos' on epätieteellinen pelkoon perustuva uskonto... Ja kyse on hallinnasta
  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa EmptyMa Heinä 22, 2024 6:33 am kirjoittaja jarrut

» Habakuk Lohduttaja
  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa EmptySu Heinä 21, 2024 6:14 am kirjoittaja jarrut

Heinäkuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Kalenteri Kalenteri


Niilo Tuomenoksa: Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa

2 posters

Siirry alas

  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa Empty Niilo Tuomenoksa: Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa

Viesti kirjoittaja Vierailija To Loka 12, 2017 6:51 am

Armo riittä lehti http://www.evank.org/pdf/AR_2011-1.pdf

    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa


   ”Minä en tee tyhjäksi Jumalan armoa; jos  näet   vanhurskaus  saadaan  lakia  
   noudattamalla, silloin Kristus on kuollut turhaan” (Gal. 2:21).


   Lakihurskauden pohjakerroksessa asuu peto. Lakihurskas  tunnetaan siitä, että hän on lakkaamatta lähimmäisensä  kurkussa, tekemässä parannusta toisten synneistä ja  valtaamassa itselleen etummaisia paikkoja. Galatalaiskirje on osoitettu eksytetyille, lammastarhalle,  jonka keskuudessa on mekastanut korkeaa hengellisyyttä  näyttelevä raateleva koiralauma. Lakihurskaus mitätöi  armon. Armo ei suostu olemaan tyly. Se tulee juhtansa selästä sitä nopeammin alas, mitä suurempi vahinko  jonkun kristillisyydessä on tapahtunut. Siitä  puuttuu     kiihkomieliseen  oikeaoppisuuteen  kuuluva  raakuus. Se  asioi  rakkauden voimin silloinkin, kun sen kasvoille syljetään.


Jumala ei jätä ketään tuuliajolle. Hän näkee vaivaa armosta langenneittenkin pelastamiseksi. Paavali koki, ettei ketään ole niin vaikea valaista kuin lain alla elävää  kristittyä. Hän selittää ja todistelee. Hänellä on joka hetki  pelko siitä, hän menee opissa tai vaelluksessa Kristuksen ohitse. Tuo  vaara  onkin  olemassa.  Syntien  synti on tehdä  Jumalan armo mitättömäksi. Silloin turhennetaan  Kristuksen kärsimys ja kuolema. Lain tiellä joudutaan  toivottomuuteen.

Paavali ei tee Jumalan armoa turhaksi. Jumalan armosta minä olen se, mikä minä olen, eikä hänen armonsa ollut minun kohdallani turha, hän kirjoittaa. Armo on Kristus minun puolestani ja minussa. Sen  hallitessa ei jää tilaa lihan pyrkimyksille tulla pyhäksi.  Armo nujertaa ylpeyden, joka väsymättömästi pyrkii  minussa esiin. Armo on minulle enemmän kuin elämä.

Kyselemme ehkä, kuuluuko tämä armo kuitenkaan  meille, kuuluuko se minulle. Erehdyksemme,  lankeemuksemme, heikkoutemme ja syntisyytemme    nousevat vuorina eteemme, kun ajattelemme  heittäytymistä Jumalan armon turvaan. Emme rohkene tulla huikaisevaan valoon. Ovi armoon on auki suurimmallekin syntiselle. Saamme  anteeksi armosta, emme ansiosta. Pakkala sanoo, että  puhekin omasta mahdollisuudestamme on  ymmärtämättömyyttä, jopa röyhkeyttä.

Päästyämme  armon  suojaan  olemme  todella turvassa.  Jumalan armo Kristuksessa Jeesuksessa, hänen  sydänveressään, haihduttaa  syntivelkamme   olemattomiin.  Se on armoa ja rakkautta, joka ei muistele kärsimäänsä   pahaa.  Se  on  rakkautta  ja  armoa, joka peittää syntien paljouden. Armon  tähden  eilisestään  vapautettu  sielu nousee kuin lintu taivaalle.

   Niilo Tuomenoksa (1893–1976)
   Sana-lehdessä 1950-luvulla.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa Empty Vs: Niilo Tuomenoksa: Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa

Viesti kirjoittaja Hellevi Ma Joulu 11, 2017 4:01 pm

arkikalusto kirjoitti:Armo riittä lehti http://www.evank.org/pdf/AR_2011-1.pdf

    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa


   ”Minä en tee tyhjäksi Jumalan armoa; jos  näet   vanhurskaus  saadaan  lakia  
   noudattamalla, silloin Kristus on kuollut turhaan” (Gal. 2:21).


   Lakihurskauden pohjakerroksessa asuu peto. Lakihurskas  tunnetaan siitä, että hän on lakkaamatta lähimmäisensä  kurkussa, tekemässä parannusta toisten synneistä ja  valtaamassa itselleen etummaisia paikkoja. Galatalaiskirje on osoitettu eksytetyille, lammastarhalle,  jonka keskuudessa on mekastanut korkeaa hengellisyyttä  näyttelevä raateleva koiralauma. Lakihurskaus mitätöi  armon. Armo ei suostu olemaan tyly. Se tulee juhtansa selästä sitä nopeammin alas, mitä suurempi vahinko  jonkun kristillisyydessä on tapahtunut. Siitä  puuttuu     kiihkomieliseen  oikeaoppisuuteen  kuuluva  raakuus. Se  asioi  rakkauden voimin silloinkin, kun sen kasvoille syljetään.


Jumala ei jätä ketään tuuliajolle. Hän näkee vaivaa armosta langenneittenkin pelastamiseksi. Paavali koki, ettei ketään ole niin vaikea valaista kuin lain alla elävää  kristittyä. Hän selittää ja todistelee. Hänellä on joka hetki  pelko siitä, hän menee opissa tai vaelluksessa Kristuksen ohitse. Tuo  vaara  onkin  olemassa.  Syntien  synti on tehdä  Jumalan armo mitättömäksi. Silloin turhennetaan  Kristuksen kärsimys ja kuolema. Lain tiellä joudutaan  toivottomuuteen.

Paavali ei tee Jumalan armoa turhaksi. Jumalan armosta minä olen se, mikä minä olen, eikä hänen armonsa ollut minun kohdallani turha, hän kirjoittaa. Armo on Kristus minun puolestani ja minussa. Sen  hallitessa ei jää tilaa lihan pyrkimyksille tulla pyhäksi.  Armo nujertaa ylpeyden, joka väsymättömästi pyrkii  minussa esiin. Armo on minulle enemmän kuin elämä.

Kyselemme ehkä, kuuluuko tämä armo kuitenkaan  meille, kuuluuko se minulle. Erehdyksemme,  lankeemuksemme, heikkoutemme ja syntisyytemme    nousevat vuorina eteemme, kun ajattelemme  heittäytymistä Jumalan armon turvaan. Emme rohkene tulla huikaisevaan valoon. Ovi armoon on auki suurimmallekin syntiselle. Saamme  anteeksi armosta, emme ansiosta. Pakkala sanoo, että  puhekin omasta mahdollisuudestamme on  ymmärtämättömyyttä, jopa röyhkeyttä.

Päästyämme  armon  suojaan  olemme  todella turvassa.  Jumalan armo Kristuksessa Jeesuksessa, hänen  sydänveressään, haihduttaa  syntivelkamme   olemattomiin.  Se on armoa ja rakkautta, joka ei muistele kärsimäänsä   pahaa.  Se  on  rakkautta  ja  armoa, joka peittää syntien paljouden. Armon  tähden  eilisestään  vapautettu  sielu nousee kuin lintu taivaalle.


   Niilo Tuomenoksa (1893–1976)
   Sana-lehdessä 1950-luvulla.
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2204
Join date : 13.11.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa Empty Vs: Niilo Tuomenoksa: Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa

Viesti kirjoittaja Hellevi Ma Joulu 11, 2017 4:07 pm

Alleviivaukset ja sanavahvennukset tein minä.
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2204
Join date : 13.11.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa Empty Vs: Niilo Tuomenoksa: Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa

Viesti kirjoittaja Hellevi Ke Helmi 01, 2023 10:53 am

Lakihurskauden pohjakerroksessa asuu peto.
Lakihurskas  tunnetaan siitä,
että hän on lakkaamatta lähimmäisensä  kurkussa,
tekemässä parannusta toisten synneistä
ja valtaamassa itselleen etummaisia paikkoja.

Galatalaiskirje on osoitettu eksytetyille,
lammastarhalle,
jonka keskuudessa on mekastanut
korkeaa hengellisyyttä
näyttelevä raateleva koiralauma.

Lakihurskaus mitätöi  armon.

Armo ei suostu olemaan tyly.
Se tulee juhtansa selästä
sitä nopeammin alas,
mitä suurempi vahinko
jonkun kristillisyydessä
on tapahtunut.

Siitä  puuttuu  kiihkomieliseen
 oikeaoppisuuteen  kuuluva  raakuus.


Se  asioi  rakkauden voimin silloinkin,
kun sen kasvoille syljetään.



AAMEN!
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2204
Join date : 13.11.2017

Stiina and Reikäpää like this post

Takaisin alkuun Siirry alas

  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa Empty Vs: Niilo Tuomenoksa: Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa

Viesti kirjoittaja Reikäpää Ke Helmi 01, 2023 11:09 am

Muistanpa kerran kun olin kovassa ahdistuksessa ja kamppailin itseeni pettyen ja suorittaen ja yrittäen ymmärtää pinnistää ja ponnistaa mennen herätyskristillisyyden mukana alamittaisena tehden totta uskosta

Jumala lähetti minut paikkaan missä Jouko Nieminen puhui riittääkö Jeesus Kristus yksin ja täytyy sanoa että olin ällikällä lyöty että miten voi tulla puhe niin kohti rikkoen kaiken luulon itsestäni ja tehden turhaksi ponnistelujani 😁 mutta tämä puhe vieläkin on sellainen josta saan ammentaa ymmärrystä ja joka palauttaa aina maan tasalle ja samalla sain myöskin ymmärrystä siitä että tälläinen puhe kilvoitus keskeisissä liikkeissä keskeytettäisiin varmasti heti alkuunsa

Reikäpää
Reikäpää

Viestien lukumäärä : 25
Join date : 25.01.2023

Admin and Stiina like this post

Takaisin alkuun Siirry alas

  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa Empty Vs: Niilo Tuomenoksa: Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa

Viesti kirjoittaja Reikäpää Ke Helmi 01, 2023 11:14 am

Kuitenkin tiedostaen jotenkin "hämärästi" että evankeliumi pitää tälläsiä asioita sisällään ja näin ollen puhe oli enemmän kuin siunaava ja vapauttava

Tänäkin päivänä ihmetyttää miten voi minunkin laiseni täydellinen epäonnistuja vielä niin helposti mennä mukaan lakihenkisyyteen ja suoritus keskeisyyteen , tämä on sitä viheliäisyyttä

Sillä osa minusta haluaa elää rapakossa ja osa minusta vaatii elämään suorittamalla tehden totta uskosta ja se kolmas osa huutaa tämän kaiken keskellä armoa ja armoa yhä syvempää armon ymmärrystä ja kaipuuta
Reikäpää
Reikäpää

Viestien lukumäärä : 25
Join date : 25.01.2023

Admin and Stiina like this post

Takaisin alkuun Siirry alas

  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa Empty Vs: Niilo Tuomenoksa: Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa

Viesti kirjoittaja Vierailija To Helmi 02, 2023 10:19 am

Reikäpää kirjoitti:
---Sillä osa minusta haluaa elää rapakossa ja osa minusta vaatii elämään suorittamalla tehden totta uskosta ja se kolmas osa huutaa tämän kaiken keskellä armoa ja armoa yhä syvempää armon ymmärrystä ja kaipuuta

Ihmettelin uskoontuloni jälkeisenä aikana sitä, kun toiset kertoilivat anteeksisaaneista synneistään, niin kuin olisivat jo synnittömiä kokonaan.

Pikkuhiljaa aloin tajuamaan omaa syntisyyttäni, ja Jeesuksen Täytettyä työtä. Jos olisin nähnyt kaiken sen mitä tänään näen itsestäni, ja sen farisealaisen "hyvin pyyhkii hymyn", en olisi sitä karmivaa totuutta pystynyt sulattamaan, että Armahdettuna syntisenäkään, en koskaan muutu paremmaksi, vaan olen se pitalitautinen=syntinen, niin kauan kun elän.  

Pelkojen ja ahdistusteni kanssa olen saanut elää, ja elän, enkä voinut käsittää, miksi Jeesus ei ota niitä pois, vaikka olen uskossa ja Häntä avukseni huudan. Hitaasti hiljaa tuli ymmärrystä, Jeesushan on niissäkin minun kanssani, kulkee kanssani niitten läpi.

Vaatimususkovaisuus tekee Armon tyhjäksi, sillä ei syntinen voi itseään parannella, koska silloin olisi Jeesuksen Armo kohdallamme turhaa. Tarvitsemme todellakin " tämän kaiken keskellä armoa ja armoa yhä syvempää armon ymmärrystä ja kaipuuta"!

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa Empty Vs: Niilo Tuomenoksa: Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa

Viesti kirjoittaja Vierailija To Helmi 02, 2023 10:32 am

Vielä Raamatun Sanaa vahvistukseksi:
Jesaja:
9:1 Kansa, joka pimeydessä vaeltaa,
näkee suuren valkeuden; jotka asuvat
kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus.


9:2 Sinä lisäät kansan, annat sille suuren ilon;
he iloitsevat sinun edessäsi, niinkuin elonaikana
iloitaan, niinkuin saaliinjaossa riemuitaan.

9:3 Sillä heidän kuormansa ikeen,
heidän olkainsa vitsan ja heidän
käskijänsä sauvan sinä särjet
niinkuin Midianin päivänä;

9:4 ja kaikki taistelun pauhussa
tallatut sotakengät ja verellä tahratut
vaipat poltetaan ja tulella kulutetaan.


9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt,
poika on meille annettu, jonka hartioilla
on herraus, ja hänen nimensä on:
Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala,


Suuri Aamen!

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa Empty Vs: Niilo Tuomenoksa: Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa

Viesti kirjoittaja Reikäpää To Helmi 02, 2023 11:38 am

Aamen

Jeesus on syntisten ystävä ja täytyy sanoa että niin olen minäkin, tunnen olevani enemmän kotona siellä missä on rikkinäisyyttä ja vajavaisuutta ja missä elämän tuli on polttanut kilven niin mustaksi ettei sitä kannata edes yrittää kiillottaa
Reikäpää
Reikäpää

Viestien lukumäärä : 25
Join date : 25.01.2023

Stiina and Hellevi like this post

Takaisin alkuun Siirry alas

  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa Empty Vs: Niilo Tuomenoksa: Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa

Viesti kirjoittaja Hellevi Pe Helmi 03, 2023 11:03 am

kirjoittaja Reikäpää Eilen kello 12:38 pm

Aamen

Jeesus on syntisten ystävä ja täytyy sanoa että niin olen minäkin, tunnen olevani enemmän kotona siellä missä on rikkinäisyyttä ja vajavaisuutta ja missä elämän tuli on polttanut kilven niin mustaksi ettei sitä kannata edes yrittää kiillottaa




Aamen!

Joko olemme syntisten ystäviä Jeesusta seuraten,
tai omahyväisiä käännynnäisiä, muita vaihtoehtoja ei ole.

Jeesus on 100 % Armo ja 100 % Totuus!

Kun saamme kuulla totuuden itsestämme ja näemme parantumattoman
syntisyytemme, Jeesuksen Armossa voimme sen kestää,
ja siihen Armoon syntisinä jäädä.

Kyllä enenevää armon ymmärtämistä on tarvittu ja tarvitaan,
kun vielä vanhan uskovaisen kupolissa, jossa enkelikuoro
laulelee, kellarissa petolauma ulvoo, se on ollut järkyttävä
totuus kestää. Monet kerrat on saanut uskossa olemistaan epäillä,
vaikka tietääkin, että meissä oleva Taivaallinen ja taivaaton,
eivät voi toisiaan sietää.


Apostoli Paavalin sanoja olen miettinyt, kun hän sanoo:
Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen,
eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha,
vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt,
en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.

Siis en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2204
Join date : 13.11.2017

Stiina and Reikäpää like this post

Takaisin alkuun Siirry alas

  Niilo Tuomenoksa:    Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa Empty Vs: Niilo Tuomenoksa: Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa