Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» KRISTILLISEN IHMISKUVAN KATOAMINEN JA KIRKON USKO Sammeli Juntunen
Turvatiimi .. vai Psykopaattitiimi ? Väkivaltainen kohtaus Itäkeskuksen ostoskeskuksessa EmptyTänään kello 9:36 am kirjoittaja jarrut

» LUOTU, LANGENNUT JA LUNASTETTU IHMINEN
Turvatiimi .. vai Psykopaattitiimi ? Väkivaltainen kohtaus Itäkeskuksen ostoskeskuksessa EmptyTänään kello 9:27 am kirjoittaja jarrut

»  Ihana Totuus
Turvatiimi .. vai Psykopaattitiimi ? Väkivaltainen kohtaus Itäkeskuksen ostoskeskuksessa EmptyTänään kello 8:37 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus // Toinen "peto" kristikunnassa, joka vaarantaa hengellisen terveyden!
Turvatiimi .. vai Psykopaattitiimi ? Väkivaltainen kohtaus Itäkeskuksen ostoskeskuksessa EmptyTänään kello 7:43 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus // Haluan nähdä armoa enkä uhrauksia
Turvatiimi .. vai Psykopaattitiimi ? Väkivaltainen kohtaus Itäkeskuksen ostoskeskuksessa EmptyTänään kello 7:16 am kirjoittaja Hellevi

» Kenttäpiispan tärkeä kannanotto
Turvatiimi .. vai Psykopaattitiimi ? Väkivaltainen kohtaus Itäkeskuksen ostoskeskuksessa EmptyEilen kello 9:37 am kirjoittaja jarrut

» Vallankumouksen hedelmät kypsyvät
Turvatiimi .. vai Psykopaattitiimi ? Väkivaltainen kohtaus Itäkeskuksen ostoskeskuksessa EmptyEilen kello 9:32 am kirjoittaja jarrut

» Palkkapaimenet ja lampaankorva
Turvatiimi .. vai Psykopaattitiimi ? Väkivaltainen kohtaus Itäkeskuksen ostoskeskuksessa EmptyEilen kello 9:02 am kirjoittaja jarrut

» Miten meidän tulee suhtautua uskossa heikkoihin ja niihin, jotka ovat tulossa keskuuteemme?
Turvatiimi .. vai Psykopaattitiimi ? Väkivaltainen kohtaus Itäkeskuksen ostoskeskuksessa EmptyEilen kello 8:44 am kirjoittaja jarrut

Huhtikuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Kalenteri Kalenteri


Turvatiimi .. vai Psykopaattitiimi ? Väkivaltainen kohtaus Itäkeskuksen ostoskeskuksessa

Siirry alas

Turvatiimi .. vai Psykopaattitiimi ? Väkivaltainen kohtaus Itäkeskuksen ostoskeskuksessa Empty Turvatiimi .. vai Psykopaattitiimi ? Väkivaltainen kohtaus Itäkeskuksen ostoskeskuksessa

Viesti kirjoittaja Vierailija La Loka 18, 2014 9:11 am




Turvatiimi .. vai Psykopaattitiimi ? Väkivaltainen kohtaus Itäkeskuksen ostoskeskuksessa

Sakari Lehtonen Kotimaa

.
Koin jotain erittäin epämukavaa Itäkeskuksen ostoskeskuksessa viime perjantaina, ajattelin kirjoittaa siitä julkisuuteen koska tuntuu että muuta en voi asialle tehdä, rehellisesti sanottuna pelkään edes ottaa yhteyttä asianomaisiin eikä varmasti lakikaan puolellani tämän tapauksen kohdalla ole, koska poliisi ja vartiointiliikkeet tuntuvat taputtelevan toisiaan selkiinsä parhaansa mukaan.

Olin istumassa Itäkeskuksen kauppakeskuksen käytävien yleisillä tuoleilla kun viereeni tuli vanhempi, hieman resuinen mies istumaan. Hän vaikutti hyvänhenkiseltä, alkoi jutella niitä näitä minulle.

Juttelin hänelle jonkin aikaa siinä, hän mm. mainitsi että on menossa New Yorkiin joulupukiksi joulukuussa, siellä on kuulemma suomalaiset pukit huudossa. Jossain vaiheessa keskustelua hän mainitsi että veljensä oli tehnyt itsemurhan, ilmeisesti joskus näinä samoina vuodenaikoina aikaisempina vuosina. Hän alkoi siinä sitten hieman itkeä, lohdutin häntä, kerroin että veljensä on hyvässä paikassa, hän on siirtynyt eteenpäin ja on turvassa. Hän kiitteli minua ja tuntui että loimme kahden tuntemattoman ihmisen välille yhteyden hetkeksi.

Hän kaivoi taskustaan tupakat, tarjosi minullekin, sanoin että en polta ja hetken kuluttua hän sytytti yhden ja alkoi polttamaan siinä. Pian tämän jälkeen kaksi isoa vartijaa lähestyy nopeasti häntä, sanaakaan sanomatta käyden käsiksi, toinen otti tupakkaa pitävästä kädestä kiinni käänsi voimalla käden todella epämukavan näköiseen asentoon ja toisella kädellä poimi tupakan pois.

He eivät mitenkään varoittaneet toimistaan ennenkuin kävivät mieheen käsiksi, vaan suoraan turvautuivat väkivaltaan. Katselin vieressä todella hämmästyneenä ja ihmettyneenä. Hermostuin, koska tälläinen turha väkivalta oli täysin tilanteeseen sopimatonta, hän oli ollut täysin rauhallinen ja hyväntahtoinen.

Kiihtyneenä tilanteesta ja tuntemastani myötätunnosta miestä kohtaan aloin huutamaan heille "Mitä helvettiä! Mitä te oikein teette! Ei noin voi tehdä! Päästäkää se mies vapaaksi! Ette te voi vain käydä käsiksi johonkin noin vain!". Olin kiihtyneessä tilassa, koin että miestä kohti tehtiin vääryyttä, hän oli vanha ja harmiton, ei hän olisi voinut mitään pahaa tehdä. Väkivalloin hänet raahattiin pois paikalta ja jatkoin heille kova-äänisesti ja kiihtyneessä tilassa ihmettelyä siitä mitä tässä oikein tapahtuu. “Oletteko te ihmisiä, ei noin voi tehdä!”

Tilanne johti siihen että toinen vartijoista lähti tulemaan kohti minua, olin tässä vaiheessa noussut tuolilta ja siirtynyt eteenpäin kohti vartijoita. Vartija jolla ei ollut hiuksia lähestyi kohti minua todella aggressiivisen oloisena, naama punaisena ja alkoi huutamaan minulle todella vihaisesti että jos en nyt poistu paikalta ja lopeta “pidätyksen estämistä” minutkin viedään pois paikalta. Olin kiihtyneessä tilassa enkä ajatellut loogisesti, vaan jatkoin hänelle korotettuun ääneen ihmettelyä että mikä oikeus teillä on käydä käsiksi viattomiin ihmisiin.

Hän jatkoi huutoa minulle ja tuntui olevan täynnä puhdasta vihaa, en ole koskaan kohdannut ihmistä joka olisi ollut niin vihainen.

Huutoa jatkui kunnes toinenkin vartijoista vaihtoi suuntaa minua kohti. Pyysin anteeksi heiltä että huusin ja sanoin että lähden kyllä jos kerrotte missä suunnassa on Tarjoustalon sisääntulo, kaverini odottaisi minua siellä, minulla on sovittu tapaaminen.

Tämä ilmeisesti ymmärrettiin jotenkin väärin, paikalle juoksi mies- ja naisvartija jotka kävivät suoraan kiinni minuun.

Yhtäkkiä minua raahattiin neljän ihmisen voimin pitkin Itäkeskuksen käytäviä. Aloin huutamaan refleksinomaisesti niin lujaa kun pystyin, “Mitä v*ttua tässä tapahtuu! En ole tehnyt mitään! Mitä te teette! Ei näin voi tehdä!”. Vartijat siinä koittivat minua hiljentää “NYT V*TTU SE TURPA KIINNI” “Saatanan hullu!” “Mielenvikainen!” “Et voi häiritä meidän pidätystä, nyt se pää kiinni ennenkui alkaa sattua!”

Luulin että minut heitetään ulos ostoskeskuksesta, vitsailin heille “Ihan kiva että saa kyydin ulos täältä”. Vastauksena oli tyly "et sä täältä pois pääse". Minut raahattiin pois ihmisten näkyviltä hissien viereen Anttilan taakse, jonka edessä minut heitettiin väkivaltaisesti maahan ja päälleni istuttiin ja käsiini laitettiin käsiraudat tarpeetonta voimaa käyttäen.

Makasin maassa ja ihmettelin että "Mitä helvettiä tässä nyt tapahtuu!?" Oloni olo todella voimaton, kädet raudoissa ja selän takana, pari isoa miestä istumassa päällä.

Menimme hissiin jossa minun solvaamistani jatkettiin, sävy oli todella uhkaileva ja pelottavan oloinen, tunsin heistä pelkkää vihaa, en mitään myötätuntoa tai ajatusta siitä että olisin ollut enää edes ihminen heidän silmissään. Minulle myös sanottiin että en ole enää tervetullut Itäkeskuksen tiloihin ja minut pistettäisiin putkaan jos he näkisivät minut viellä siellä.

Pyysin että saisin soittaa ystävälleni jotta hän ei huolehtisi puolestani, mutta pyyntöni evättiin vaikka pyysin anteeksi että olin kiihtyneessä tilassa, reppuni ja takkini tyhjennettiin esineistä ja minut työnnettiin väliaikaiseen putkaan, jossa kuulin vartijoiden toteamuksia:

“Ihan kohta tää riittää mulle, mä alan kohta vaan suoraan hakkaamaan näitä!”

“Mielipuoli”

“Saatanan hullu!”

Alkoi oikeasti pelottaa tässä vaiheessa, että tulevatko ne nyt hakkaamaan minut tänne. Istuin sellissä rauhassa risti-istunnassa ja odotin kohtaloani, vedin syvään henkeä ja aloin laulamaan sekä mantraamaan rauhoittuakseni ja löytääkseni sisäiset voimani. Pyysin apua korkeammilta voimilta että poliisi ymmärtäisi näkökantani ja että pääsisin turvallisesti kotiin vielä tänään.

Arviolta 10-15 minuutin päästä poliisit tulivat paikalle. Minut pyydettiin takaisin huoneeseen jolloin hiusrajoitteinen, ylimielisen oloinen ja täynnä vihaa oleva isokokoinen vartija vielä kysyi minulta että osaanko nyt olla häiritsemättä heidän työtään. Hetken mietittyäni vastasin rauhassa “Joo”, vaikka oikeasti teki mieli sanoa että mitä teitte äsken on täysin ihmisoikeuksien vastaista, en ollut mitenkään edes koskenut heihin ja sanoin että ei teidän tarvitse välittää minun huudoistani.

Tuntui siltä että he vain oikein odottivat että pääsevät käyttämään väkivaltaa tilanteessa.

Poliisit veivät minut autoonsa ja soittivat jonnekkin, kuulin että “on yhdelle makuutilaa” kuulemma. Itäkeskuksen parkkihallissa sijaitsevaan väliaikaisputkaan päästyämme he tarkastivat tietoni ja lyhyen pohdinnan jälkeen päättivät päästää minut menemään, mutta varoittivat että tälläisestä voisi normaalisti joutua yöksi putkaan miettimään. Kiitin heitä, tarkastin että kaikki tavarani ovat mukana ja lähdin metroasemalle takaisin.

Käsiksi käymisen yhteydessä repustani oli lähtenyt soljet irti ja oli iskeytynyt maahan kovalla vauhdilla, sillä sisällä ollut mustikkamehupurkki oli levinnyt reppuuni jossa oli myös kannettava tietokoneeni sekä muita ruokatarvikkeita, kaikki olivat ihan mustikkamehussa.

Oletin että kaikki tavarat ovat paikoillaan ja poliisit käskivät minun poistumaan kotiin suorinta matkaa. Mitä olisikaan tapahtunut jos tietokoneessani ei olisi ollut suojaavaa kangaskoteloa, olisiko vartiointiliike korjannut mahdollisesti mustikkamehusta vahingoittuneen tietokoneen?

Menin Itäkeskuksen metro-asemalle ja huomasin että rytinässä hävisi monta vuotta minulla ollut metallinen vesipullo, joka oli ollut mukanani viimeisen parin vuoden aikana, ja jolla oli tunnearvoa. Menin kysymään ulkona olevalta vartijalta, hän sanoi että “Ei me tiedetä mitään sun vesipulloista, lähde menemään ennenkuin tulee lisää ongelmia”. Hetken siinä vielä pyörin ja soitin kaverilleni, jonka jälkeen vartija tuli sanomaan että voin käydä etsimässä pulloani mutta sen jälkeen minun tulee poistua tiloista. Tämä oli ainoa hetki kun vartijat osoittivat jotenkin olevansa inhimillisiä olentoja.

Kävin etsimässä pulloani mutta ei sitä mistään löytynyt, olin harmissani ja pöllämistynyt koko tilanteesta. Näinkö voidaan väkivaltaisesti käydä ihmisen kimppuun noin vain, mitään varoittamatta tai kyselemättä ?

Erityisesti luettuani lisää kokemuksia vartiointiliikkeen toimista osoitteesta http://nollatoleranssi.info/kokemuksia.php, tuntuu että kyseisen vartiointiliikkeen työntekijät ovat psykopaatteja joille maksetaan palkkaa siitä että he purkavat sisäisiä aggressioitaan ihmisiä kohtaan. Tälläistäkö toimintaa halutaan julkisilla varoilla tukea? Kyseessä oli siis Turvatiimin vartijoita, joka on siis entinen OTSO ja entinen FPS, luulevatko he että nimeä vaihtamalla maine paranee?

Kadonneella vesipullolla oli arvoa 20 euroa, levinneellä mustikkakeitolla 2 euroa, mutta saamani kohtelu oli täysin rahassa mittaamattoman arvotonta.

Tälläinen toiminta synnyttää vain lisää väkivaltaa ja kostonhalua ihmisissä. En ymmärrä mitä hyötyä tästä on, asia olisi voitu selvittää täysin sanomalla vanhalle miehelle että pistäisi sen tupakan pois. Olisin tietenkin itse voinut vain istua vieressä ja olla sanomatta mitään, mutta en suostu vain olemaan paikoillani jos koen että vääryyttä tapahtuu ja olen sitä todistamassa.

Jälkeenpäin naureskelin tapahtuneelle, enkä jaksa kantaa vihaa vartijoita kohtaan, itse pääsin tilanteesta pelkillä mustelmilla ja mustikkamehun siivoamisella, mutta olen kuullut tarinoita että Helsingissä on paikkoja joihin kamerat eivät katso ja johon nämä vartijat vievät ihmisiä kadulta hakattavaksi, niin että neljä tyyppiä hakkaa kun kaksi vahtii vieressä että kukaan ei tule paikalle. Uhrit sitten heitetään takaisin kadulle ja sanotaan että henki lähtee jos puhut tästä kenellekään. Tämä on toki huhupuheita, mutta Nollatoleranssi juttujen perusteella en pitäisi yhtään mahdottoman että tälläistä tapahtuu jatkuvasti.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Turvatiimi .. vai Psykopaattitiimi ? Väkivaltainen kohtaus Itäkeskuksen ostoskeskuksessa Empty Vs: Turvatiimi .. vai Psykopaattitiimi ? Väkivaltainen kohtaus Itäkeskuksen ostoskeskuksessa

Viesti kirjoittaja Vierailija La Loka 18, 2014 9:24 am

Onko virkavallan, järjestysmiesten, vartijoiden/vahtien käyttäytyminen
muuttunut viimevuosina?
Mikä on täyttänyt suomalaisen VIHALLA?  Mistä se on saanut alkunsa?
Onko häntä potkittu päähän tai hakattu pienenä?
Miten on mahdollista, että monta Vihaa täynnä olevaa virkavallan edustajaa
on yhtä aikaa paikalla kun salaista pahoinpitelyä tapahtuu? Onko viha tarttuvaa,
vai saako vihattu kerrankin kostaa? Jos niin on, niin kuinka kauan pitää
hakata puolustuskyvyttömiä, että on tarpeeksi kostettu?

Vai, onko viha oikeasti avunhuuto?
Psykopaattihan ei muutu.
Psykopaatteja - luonnehäiriöisiä - on myös seurakunnissa.
Uskokaan ei luonnehäiriöistä muuta.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa