Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Benjamin Turkia // Tee meidät eläväksi
  Hapuilen pimeässä EmptyEilen kello 7:21 am kirjoittaja Hellevi

» Israelissa pitkään asunut Benjamin Turkia: Näen profetioiden toteutuvan
  Hapuilen pimeässä EmptyEilen kello 7:00 am kirjoittaja Hellevi

» Israelin suurin tarve (Israel’s Greatest Need) :: By Daymond Duck
  Hapuilen pimeässä EmptyMa Toukokuu 06, 2024 5:26 am kirjoittaja jarrut

» Mikko Satama // Aamuhartaus maanantai 29.04.2024
  Hapuilen pimeässä EmptySu Toukokuu 05, 2024 9:45 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama // Pelottava ja lohduttava Ilmestyskirja
  Hapuilen pimeässä EmptySu Toukokuu 05, 2024 8:25 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama: Helluntailainen henkikasteoppi
  Hapuilen pimeässä EmptySu Toukokuu 05, 2024 7:43 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama // Naispppeus ja uuden liiton seurakuntaa
  Hapuilen pimeässä EmptySu Toukokuu 05, 2024 7:12 am kirjoittaja Hellevi

»  Benjamin Turkia: Tämä kirjoitus toteutui viime viikolla
  Hapuilen pimeässä EmptyPe Toukokuu 03, 2024 1:20 pm kirjoittaja Rea Aalto

» Pentti Holin vierailu Aamuvieras-ohjelmassa t
  Hapuilen pimeässä EmptyPe Toukokuu 03, 2024 9:17 am kirjoittaja Hellevi

Toukokuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri


Hapuilen pimeässä

Siirry alas

  Hapuilen pimeässä Empty Hapuilen pimeässä

Viesti kirjoittaja jarrut Su Tammi 14, 2024 6:50 am





Hapuilen pimeässä

Jaakko Pirttiaho




Käännä silmäni pois turhuutta katselemasta, anna minun saada virvoitus Sinun teilläsi”
Ps. 119:37

Isä, en minä osaa kävellä luoksesi. Olen kaikkien näiden vuosien jälkeen alkanut uskoa, että sinun luonasi on rakkautta ja uudeksi luomista – minuakin varten.

Mutta kävelen pilkkopimeässä. Olen joutunut kuin taikametsään, jossa puut sitovat latvansa yhteen peittääkseen pilvistä vapaan kirkkautesi.

En näe enää tähteä, joka johtaisi minut luoksesi. Katsoin hetken ajan muualle, etsin olisiko taivaalla muitakin tähtiä. Hukkasin Sinut. Kadotin sen, mikä piti kaikkea muutakin koossa.

Isi, miten löytäisin täältä pois? Miten osaisin valita oikean suunnan, miten tietäisin minne askeleeni suuntaan, kun olen riipaisevan hämärän peittämä?

Olen uupunut. Olen Isä yrittänyt juosta kiivaasti takaisin luoksesi mutta jokainen liike on saanut minut syvemmälle Sinun poissaolostasi vääristyneeseen maailmaan.

Isä, minä en osaa tänään muuta kuin pysähtyä. Vedän viimeisillä voimilla jarrua ja jään sielua viiltävään pysähtymiseen. Vain tässä huomaan juoksuni turhuuden, kaikki elämäni päämäärät, jotka johtivat aina sivuun Sinusta.

Vain tänään huomaan, että minä olen kuin Sinua hylkivä vastamagneetti.

Isä, on kipeää sanoa se Sinulle ääneen: minä en osaa, en tahdo, en jaksa, en löydä. En enää edes etsi kuin tämän huokauksen verran.

Arvottomuus ja häpeä rusentaa minua paksujen juurien sekaan. Onko nyt se hetki, jolloin olen muuttuva jälleen maaksi? Taistelisin vastaan, hakkaisin itsekkyyden ja synnin juuret poikki, polttaisin turhuuden puut elämäni uhrin alla, jos vielä jaksaisin.

Ei minusta ole itseni pelastajaksi. En osaa suunnistaa edes antamasi kartan ja kompassin avulla.

Jos Sinä et Isä halua etsiä minua, jään omaan pimeyteeni. Jos et ole minun suuntavaistoani vahvempi, en pääse syliisi. Jos Sinä et rakasta minua tavalla, joka tuo kodin joka päivä luokseni, jopa pimeimpään pimeyteen, olen orpo ja koditon.

Hapuilen pimeässä. Hapuilen viimeiseen henkäykseen saakka, jos annat minulle rakkauttasi ansion mukaan.

Polveni notkahtavat, reppuni on liian raskas. Putoan pitkään, päästän irti, jätän kohtaloni Sinun armosi varaan.

En putoa maaksi, en julmien oksien sitomaksi, vaan Sinun Syliisi. Putoan sinne, minne en osannut itse juosta: Kotiin.

Kotiin päästään putoamalla.


https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/hapuilen-pimeassa/
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2791
Join date : 24.10.2013

jarrut likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa