Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
»  Terve järki (Common Sense) :: By Daymond Duck
Vähän kasteesta! EmptyEilen kello 8:39 am kirjoittaja jarrut

» Amerikka/Ukraina teki terrori-iskun Moskovaan avustajiensa kautta illuministisena '322'-päivänä tappaen ainakin 137 viatonta siviiliä konserttitalossa?![
Vähän kasteesta! EmptyEilen kello 8:24 am kirjoittaja jarrut

»  Väinö Hotti || HERRAN ODOTTAMINEN
Vähän kasteesta! EmptyTi Maalis 26, 2024 9:06 am kirjoittaja Hellevi

» Nätti kuva tai + ajatus
Vähän kasteesta! EmptyTi Maalis 26, 2024 8:28 am kirjoittaja Hellevi

» Profeettakoulu – oikein vai väärin?
Vähän kasteesta! EmptySu Maalis 24, 2024 9:07 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus /Ruotsin kirkko tarjoaa okkulttista "hengen kastetta" messussa!
Vähän kasteesta! EmptySu Maalis 24, 2024 8:37 am kirjoittaja Hellevi

» Katso Ihmistä
Vähän kasteesta! EmptyPe Maalis 22, 2024 9:53 am kirjoittaja jarrut

» Jerusalemin murhenäytelmä
Vähän kasteesta! EmptyPe Maalis 22, 2024 9:45 am kirjoittaja jarrut

» Käynti tuonelan portilla
Vähän kasteesta! EmptyPe Maalis 22, 2024 9:32 am kirjoittaja jarrut

Maaliskuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kalenteri Kalenteri


Vähän kasteesta!

Siirry alas

Vähän kasteesta! Empty Vs: Vähän kasteesta!

Viesti kirjoittaja jarrut Ke Tammi 13, 2021 4:35 am

Stiina kirjoitti:

(Näin minäkin luterilaisena koen ja uskon, mutta on totta, että monet lapsena kastetut ovat huomaamattaan luopuneet. Palatessa ei tietenkään uutta kastetta tarvita, mutta usko tarvitaan. Kaste yksinään ei voi tietenkään pelastaa (magiaa). Siitä on monet teologit kirjoittaneet laajoja tutkielmia, minun ei tarvitse enkä osaakaan.
Ihan ihmisjärkeen käyvä asia niin kuin sekin, että uskovatkaan samansukupuoliset eivät voi mennä Kirkossa ja Jumalan siunaamina avioliittoon, koska sitä ei alkuunkaan hyväksytä Sanassa eikä luonnossa etteikö se olisi vika ja synti. Jeeuksessa on heillekin syntien anteeksisaaminen, mutta ei vihittäväksi voi sillä perusteella mennä, koska se on turhaakin. Ei varmasti tule oikeutusta ja siunausta siihen. Taas se on magiaa.)

Moni lapsena kastettu ei ole luopunut, vaan ei yksinkertaisesti ole tietoinen kasteen merkityksestäkään! Rippikouluunkin mentiin, kun oli pakko ja kun kaikki kaveritkin menivät, ennen se niin kuin kuului asiaan, ja että kotiväki pakotti. Kaikki vauvat kastettiin ja nuoriso meni ripille, että saa Kirkkohäät ja kirkkohautajaiset.
,
Elämän taisteluissa Jumalan puoleen käännytään, tai ei käännytä. Jumalaa etsitään ja apua huudetaan, tätäkö tämä elämä on, tätä tuskaa ja pettymyksiä, epärehellisyyttä ja vääryyttä, eikö olekaan muuta, kysytään.

Mistä löytyy elämän tarkoitus, ja mikä se on, pohditaan. Etsitään todellista rehellistä elämää ja turvaa, jotakin mikä ei petä eikä lopu, etsitään hyväksymistä kelpaamista ja sydämen rauhaa.’
Kaikki eivät sitä kirkosta löydä, vaikka perinteet ovat. ’Emmehän me ole niin johdettavissa tai vastaanottavaisiakaan aina, siitäkään huolimatta, että tiedämme mistä Jumalan voi löytää.

Etsin uskoa siihen Jumalaan, joka on mennyt ristille ihmiskunnan tähden, mutta
onko Hän TOTTA minun kohdallani. Näkeekö Hän minut ja kuuleeko Hän!

Etsin ja rukoilin ja huusin Jeesusta avuksi.
Hädässäni turvauduin Raamattuun. Jeesus Kristus tuli minua vastaan, Raamatun Sanassa.
Siitä asti Hän tulee minua vastaan joka päivä, joka hetki, Raamatussa. Sanansa ja Henkensä kautta.
Usko ei ole mitään kollektiivista, ei mihinkään yhteisomistukseen perustuva, yhteisöllinen yhteisusko, vaan usko Jeesukseen Kristukseen on henkilökohtainen, jos se ei sitä ole, ei se ole uskoa, vaan luulemista, valhetta.

Tämän päivän kristillsyys on enimmäkseen luulokristillisyyttä, sitä pappeihin ja piispoihin uskomista, tai siihen ja siihen saarnaajaan tai ihmeitten tekijään tai profeettaan uskomista. Onko omakohtaista uskoa, siitä ei enää välitetä, vaan uskotaan muitten uskoon. Ja eksytään.

Eisikää Elävää Jumalaa, Jeesusta Kristusta, Golgatan Ristin Miestä.
2 korinttolaiskirje 6:2

Sillä Hän sanoo:  "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut."
"Katso, nyt on otollinen aika, nyt on pelastuksen päivä"


jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2750
Join date : 24.10.2013

Stiina likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa